وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تبصره ۲ـ مؤسسان اقلیت ھای دینی شناخته شده در قانون اساسی جمھوری اسلامی ایران در صورتی که متجاھر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند و توسط مراجع رسمی خود که تابع و مقیم ایران ھستند یا نمایندگان مورد تأیید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. موارد قانونی تاسیس یک آموزشگاه یا موسسه زبان خارجی مرحله دومی است که باید بعد از در نظر گرفتن مسائل شکلی تاسیس یک آموزشگاه زبان مورد توجه قرار داد که در ادامه به آن میپردازیم. استفاده از زبان انگلیسی بطور گسترده در داخل و خارج کشور تاثیر گذار است، این چنین که برای مطالعه دستور العمل کالاها وارداتی و یا اطلاعات دریافتی از سایت‌های معتبر تحقیقاتی در طول روز میتواند در سطح آگاهی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. عده‌ای نیز به طبع سفرهای کاری یا تفریحی در خارج ار کشور بطور مستقیم با زبان انگلیسی در ارتباط می‌باشند. پاسخ دفتر حراست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به استعلام مرجع مربوطه در اداره کل دریافت شود.

از ۵۰ متر تا ۵۰۰ متر متراژی است که مراجع صدور مجوز برای فعالیت‌های آموزشی در ایران تعیین نموده‌اند. باید نوع فعالیت و مجوز مؤسسه آموزشی خود را انتخاب کنید تا متراژ ملک و ساختمان مورد نیاز مشخحص گردد. متقاضی تاسیس آموزشگاه بایستی پرسش نامه جواز تاسیس را پر کرده و پرونده به پیوست فرم شماره 1 به اداره مربوطه برای بررسی ، اصلاح و تایید ارسال می شود.

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه از وزارت علوم

در نهایت با تأیید مکان آموزشگاه و پرکردن چند فرم مربوطه بین سه تا شش ماه بعد پروانه فعالیت تان صادر می شود. آموزشگاه ویونا اقدام به برگزاری کلاس مشاوره تاسیس آموزشگاه و گرفتن مجوز آن نموده است. متقاضیان با شرکت در کلاس آنلاین مشاوره تاسیس آموزشگاه تمام باید و نباید‎ها در زمینه نحوه دریافت مجوز ثبت تغییرات آموزشگاه، شرایط تاسیس و اخذ مجوز آموزشگاه را می‌آموزند و مدرک دریافت می‌کنند. برای تاسیس آموزشگاه داشتن مدرک مشاوره تاسیس آموزشگاه الزامی ست . شما پس از ثبت موسسه آموزشی میتوانید دانشگاه، پژوهشکده و پژوهشگاه، مرکز علمی و تحقیقاتی به صورت انتفاعی و غیرانتفاعی یا دولتی و غیردولتی دایر نمایید.

ماده‌ 4- تشخیص‌ وزارتخانه‌ها در غیر مجاز بودن‌ فعالیت‌ این‌ گونه‌ مؤسسات‌ و واحدها معتبر می‌باشد. ـ دوره هاي آموزش و مؤسسات برگزاركننده آموزش هاي آزاد تحت نظارت دستگاه يا دستگاههاي صادر كننده مجوز مي باشند. هر قرارداد شراکت، دارای مدت زمان معینی می باشد که پس از طی آن، قرارداد خود به خود فسخ شده و پس از آن قابل استناد نیست پس حتما باید تاریخ شروع و پایان همکاری در قرارداد شراکت در آموزشگاه ذکر شود. ؟ با سلام از سازمان آموزش فنی وحرفه ای شهر خود باید اخذ نمائید. مدیر مانند موسس آموزشگاه کنکور باید معتقد به اسلام و ولایت فقیه باشد. در خبرنامه ایمیلی تحصیلیکوهر هفته گزیده ای از مهم ترین اخبار تحصیلی مرتبط با رویداد های مدارس ، کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد و دکتری را گردآوری می کنیم و بصورت رایگان برای کاربران سایت ارسال می کنیم .

آموزشگاه های عالی آزاد، دانشگاه، پژوهشگاه، پژوهشکده، تحقیقات علمی پژوهشی، دانش بنیان، موسسه ی تحقیقاتی، اعزام دانشجو، دانشگاهی. پوشه فعالیت های آموزشی به تفکیک دوره، اساتید ، کارکنان و آزمون مطابق با بخشنامه ارسالی، که می بایست در مرکز مجری موجود باشد. محل آموزش ترجیحا در مالکیت متقاضی اجرای دوره بوده و یا حداقل به مدت ٢ سال با تایید مراجع رسمی کشور تثبیت شده باشد. تمدید مجوز برای دوره های بعدی منوط به ارائه گزارش پایان دوره، با تایید کمیته نظارتی استان وکمیته آموزش واحد باشد. نویسنده وبلاگ حاضر سعی دارد که مطالب علمی ، آموزشی و درسی ، در رابطه با علوم پایه بخصوص رشته شیمی ( شیمی دبیرستان- سوالات امتحانات نهایی- سوالات کنکور و …) و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی را به منظور استفاده دوستاران مطالب مذکور و دانش آموزان عزیز جمع آوری و در دسترس همه عزیزان قرار دهد. تبصره‌1 – شوراي‌ نظارت‌ استان‌ مي‌تواند در مورد آموزشگاههايي‌ كه‌ مرتكب‌ هريك‌ از تخلفات‌فوق‌ مي‌شوند وبه‌ تذكرات‌ شورا نيز توجهي‌ نمي‌كنند، براساس‌ بند eleven ماده‌ 34 اقدام‌ كند.

تمدید مجدد مهلت ثبت نام در آزمون استخدام دیوان محاسبات

به همین جهت باید از شرایط و مراحل راه اندازی یک موسسه یا آکادمی آموزش زبان اطلاعات کاملی را داشته باشید که ایران آموزشگاه در این مقاله سعی در اطلاع رسانی این مراحل از صفر تا ۱۰۰ به شما داریم. اعضای هیات علمی دانشگاه ها در رشته های مرتبط با فنی و مهندسی می توانند درخواست تاسیس آموزشگاه داشته باشند. برای افراد شاغل دولتی در دستگاههایی که به نحوی از بودجه دولت استفاده میکنید، مجوزی صادر نمی شود. مردان می توانند متقاضی تاسیس آموزشگاه زبان برای دختران باشند و زنان نیز می توانند متقاضی تاسیس آموزشگاه زبان برای پسران باشند.

قبل از این که فرد متقاضی تاسیس آموزشگاه نسبت به دریافت مجوز اقدام کند حتما اهداف و ماموریت‌ های موسسه خود را به دقت شناسایی کرده و با توجه به آنها اقدام کند که در غیر این صورت برای شروع کار و یا برای توسعه کسب و کار خود با مشکلات قانونی مواجه خواهد شد. اولین و مهم ‌ترین قدم در تاسیس یک موسسه آموزشی ثبت موسسه آموزشی است . از این رو ، برای تاسیس آموزشگاه در ابتدا باید یک موسسه ثبت ثبت شرکت در تهران کرد . مسئول آموزش وظیفه دارد تا تمامی قوانین و دستورالعمل ها را و همچنین عناوین درسی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. تمامی مؤسسات آموزشی به تمدید نیاز دارند، برای این کار متقاضیان باید گزارش تمامی فعالیت های خود را در اختیار اداره مربوطه قرار دهد. اداره مربوطه نیز گزارش پایانی موسسه را بررسی می کند و نتیجه را به صورت کتبی ‌به واحد آموزش های فرهنگی و هنری اداره کل ارسال می کند.

  • هر یک از آموزشگاه های یاد شده برای ثبت، نیازمند دریافت و اخذ مجوز از سازمان مربوطه زیر نظر وزارت علوم هستند.
  • ماده‌ 5- دایر کنندگان‌ مؤسسات‌ و واحدهای‌ موضوع‌ این‌ آیین‌ نامه‌ مکلفند با مأمورین‌ اعزامی‌ از وزارتخانه‌ها همکاری‌ نموده‌ و مدارک‌ و اطلاعات‌ لازم‌ را در اختیار آنان‌ قرار داده‌ و رونوشت‌ مدارک‌ مورد مطالبه‌ را تحویل‌ دهند.
  • از ۵۰ متر تا ۵۰۰ متر متراژی است که مراجع صدور مجوز برای فعالیت‌های آموزشی در ایران تعیین نموده‌اند.
  • آموزشگاه آزاد هنری به اموزشگاهی اطلاق می شود که صرفا برای تربیت و آموزش هنرجو بوده و در زمینه هنرهای سنتی و نمایشی و تجسمی فعالیت دارد.
  • خیر، علی الاصول این موارد مستقیما نسبت به هر آموزشگاه متفاوت بوده و فقط از طریق ارتباط با دفتر مرکزی هر برند آموزشی امکان کسب اطلاعات هست.

ـ صدور مجوز آموزشهاي زبانهاي خارجي از سطح مبتدي تا قبل از دانشگاه از وظايف و اختيارات وزارت آموزش و پرورش و براي دوره هاي عالي (دانشگاهي) بر عهده وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‏باشد. ثبت برند مسئولیت تعیین مکان آموزشگاه برای گرفتن مجوز آموزشگاه کنکور به عهده‌ی موسس است. او باید یک مکان ایمن، با بهداشت مناسب را در نظر بگیرید و وسایل و تجهیزات لازم برای آموزش را مهیا کند.

تعدادی از خصوصیاتی را که مشاور باید داشته باشد در اینجا بیان می‌کنیم. فرآیند صدور مجوز در بعضی از ارگان‌ها به صورت حقیقی و در بعضی دیگر نیز به صورت حقوقی می‌باشد. همکاری با مدیر آموزشگاه در حسن اجرای مقررات و بخشنامه‌های سازمان. ارسال پرونده به انضمام فرم شماره یک به اداره مربوطه برای بررسی، اصلاح و تایید. ثبت ملاصدرا با استخدام و به کار گیری نیروهای جوان، خبره و متخصص یک مجموعه ی جوان ، پویا و متخصص را اداره می کند . در نتیجه در انجام همه ی امور ثبتی و حقوقی توانایی و مهارت خاص خود را دارد .

تبصره‌ – درصورت‌ تشكيل‌ شوراي‌ نظارت‌ شهرستان‌ / منطقه‌ / ناحيه‌ (موضوع‌ ماده‌ 35) تأييد صلاحيت‌ مدير آموزشگاه‌ به‌ عهده‌ شوراي‌ مذكور خواهد بود. ماده‌ 27- رعايت‌ شئون‌ اسلامي‌ براي‌ كاركنان‌ و معلمان‌ ودانش‌آموزان ومراجعه کنندگان به ‌ آموزشگاه‌ الزامي‌ است‌ ومسئوليت‌ نظارت‌ بر اجراي‌ دقيق‌ آن‌ به‌ عهده‌ مدير آموزشگاه‌ خواهد بود. ماده‌ 23- آموزشگاه‌ موظف‌ است‌ دفاتر آمار، ثبت‌ نام‌و بازرسي‌ و ساير دفاتر مورد نياز خود راتهيه‌ و توسط اداره‌ آموزش‌ وپرورش‌ و مراجع‌ ذي‌ ربط شماره‌ گذاري‌ و پلمپ‌ كند. ماده‌ 22- چنانچه‌ عدم‌ صلاحيت‌ هريك‌ از كاركنان‌ آموزشگاه‌ توسط آموزش‌ وپرورش‌ احرازشود مؤسس‌ موظف‌ است‌ ظرف‌ يكماه‌ نسبت‌ به‌ تعيين‌ فرد جايگزين‌ اقدام‌ كند. ماده 13- مدت اعتبار اجازه تاسیس هر آموزشگاه از تاریخ راه اندازی 5 سال تمام بوده ولازم است هر 5 سال یکبار طبق مقررات این آیین نامه تمدید گردد.

دانلود پروژه راهنمای مجوز تاسیس آموزشگاه علمی آزاد

تبصره‌ 2- محل‌ آموزشگاه‌ بايد در ساختمان‌ مجزا يا در طبقات‌ مستقل‌ ويا در محل‌ مدرسه‌ غيردولتي‌ يا دولتي‌ به‌ طور غير همزمان‌ باشد، در مواردي‌ كه‌ بخشي‌ از يك‌ ساختمان‌ به‌ صورت‌مسكوني‌ مورد استفاده‌ است‌، محل‌ آموزشگاه‌ بايد داراي‌ ورودي‌ مستقل‌ باشد. تبصره – شورای نظارت استان/ شهرستان ضوابط گزینش مذکور را به موسسین ابلاغ می کند. دارا بودن درک بالا و توان تجزیه و تحلیل مطالب برای یک مشاور خوب بودن کافی نیست. یک مشاور باید به گونه‎ای عمل کند که آن کسب و کار زبان زد خاص و عام گردد.

ماده 35 ـ آموزش کارآموزان زن صرفاً توسط مربيان زن و آموزش کارآموزان مرد صرفاً توسط مربيان مرد بايد انجام شود. ماده 2- هيات نظارت مرکزي مي تواند در موارد زير ضوابط، دستورالعمل ها و جداول مربوط را تدوين ، تصويب و ابلاغ نمايد . الف – اگر تاسیس کننده حقيقي فوت نماید، فراهم کردن بخش مالی دوره هـاي آموزشـي توسط وارث يـا وراث باید انجام شود. آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر دهنده است. ممکن هست فاکتورها تغییر کند، لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره مرکز مشاوره داخل متن تماس بگیرید.