اصول انتخاب نام برند

انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه می‌کشاند. اسم های کافه مانند «آغوش با قهوه» «قندریز» بامزه به نظر می‌رسند و مدت‌ها در ذهن مشتریان می‌مانند. می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید اسم کافه‌تان جناس داشته باشد. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید. نام‌ها می‌توانند احساس خوب یا بدی را به مردم القا کنند.

جهت استعلام ثبت برند و جستجوی علامت تجاری فرم زیر را که را پر کنید و دکمه استعلام را فشار دهید تا نتیجه استعلام از طریق پیامک به شماره تماس شما ارسال شود. زمانی که کمپانی آمازون در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد، جف بزوس ایده های متفاوتی در باره ی اسم شرکت خود داشت. بزوس در صدد بود که اسم کتابفروشی آنلاین خود را «Cadabra» بگذارد اما اولین وکیل حقوقی این شرکت، تاد تاربرت، او را متقاعد کرد که این اسم شباهت بسیاری با واژه ی «Cadaver» (به معنای جنازه و جسد) دارد. علاوه بر این بزوس اعتراف کرده که علاقه ی زیادی به واژه ی «Relentless» (به معنای خستگی ناپذیر) داشته است به طوری که اگر امروز آدرس اینترنتی «Relentless.com» را جستجو کنید به سایت کمپانی آمازون ارجاع داده خواهید شد. در نهایت جف بزوس نام «آمازون» که بزرگترین رودخانه در جهان است را برای کمپانی خود انتخاب کرد و تصویری از این رودخانه را در اولین لوگوی کمپانی آمازون قرار داد.

  • تمامی حقوق این سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا است.
  • دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است.
  • در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است.

بنابراین نباید از تأثیری که می‌تواند بر ذهن مخاطب داشته باشد غافل شد. باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که صرف انتخاب نامی خاص برای برندتان نمی‌تواند ایده خوبی باشد. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

اسم رستوران سنتی و کبابی

به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد. حتما مشتری آن استفاده خواهد نمود ، به یاد خواهد آورد ، تکرار خواهد کرد و به دیگران توصیه خواهد نمود. و به همین باید بدانید که چگونه در سفر برند به دنیای تجاری ، چگونه می‌شود کل داستان برند را در یک نام خلاصه نمود. زمانی که نام برند به میزان زیاد به کار گرفته شود و در همه‌جا حاضر باشد ، به این معنا است که بخش عمده‌ای از ارزش برند را در برمی‌گیرد. در واقع نام‌های خوب ، استراتژیک هستند و نیاز به آزمودن و اثبات دارند.

اسم برند خارجی

این رویکرد کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید را به کار بگیرید. بتمرینات ذهنی به شما کمک می کند تا با مفاهیم جدید و ارتباطات ذهنی روبرو ثبت شرکت در تهران شوید. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد.

به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی می‌ماند.

البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . انتخاب اسم کافی شاپ بسیار مهم است چرا که کسب و کار شما با این نام اختصاصی شناخته می‌شود.

شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند. مشوق شرکتهاست تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند. ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود.

سال‌ها پیش که لری پیج و سرگئی‌برین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. اسم‌های خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسم‌های برند به شمار می‌روند.

با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی پیگیری ثبت تغییرات شرکت و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کند.

برند شهری

حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمی‌توانید این‌گونه عمل کنید ثبت برند چون هرگز نخواهید توانست به جواب‌هایی واقعی برسید. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست می‌توانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید. سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم می‌پرسد.

مسابقات کاراته نونهالان

برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید .

3) راه آخر این است که با خیال راحت این کار را به کارشناسان ما بسپارید و شما به فعالیت های تخصصی تان بپردازید. علامات و کلماتی که با موازین شرعی و عرفی در مخالفت باشد قابل ثبت نمی باشد. می توانید نام برند خود را در میان روزنامه ها جستجو کنید. بدیهی است که اگر نام مشابه پیدا شود شما باید به فکر انتخاب نام دیگری باشید.