انتخاب اسم پیج مناسب برای برند سازی در اینستاگرام

در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند.

انتخاب اسم برند

سال‌ها پیش که لری پیج و سرگئی‌برین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم.

چگونه یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟

می‌دونین که پیدا کردن اسم مناسب چقدر می‌تونه تو آینده برند تأثیرگذار باشه. شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های ثبت تغییرات آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan به‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود. به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت.

یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. با انتخاب نامی معمولی، شما نه تنها فرصت نشان دادن تمایز خود را از دست داده اید بلکه مشابه به دیگران به نظر می رسید. این روشی قدرتمند برای فرهنگ سازی یا موقعیت شرکت، محصولات و خدمات شماست تا نسبت به بقیه رقبا در بازار تمایز داشته باشید. شما می توانید از این طریق ضمن فرهنگ سازی، محصولات، خدمات و شرکت خود را نسبت به رقبای خود در بازار متمایز کنید.

به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمی‌شد نامی بهتر و مناسب‌تر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم. اگر میخواهید مرا بیشتر بشناسید، تا انتهای مقاله، همراهم باشید.

او این فرآیند را خسته کننده، زمان بر و پر هزینه می داند. شاید بگویید که انتخاب اسم پیج چه ربطی به بالا رفتن انگیزه برای فعالیت در اینستاگرم منجر میشود. اما به جدیت میگویم که اگر شما یک نام کاربری معتبر و خوبی داشته باشید خود به خود ترغیب به فعالیت بیشتر در پیج خود خواهید شد. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

در مقابل نام‌های تنبل آن دسته‌ای هستند که نه‌تنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسب‌‌و‌کار نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نام‌ها آَشنا باشد هیچ‌گاه آن‌ها را برای برندش انتخاب نمی‌کند. طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است.

  • در واقع ایجاد یک برند شروع یک راه و مسیر بزرگ می تواند باشد که برای طی کردن این مسیر نیاز به تلاش و پشتکار زیاد برای کنار زدن موانع و هر چه موفق تر شدن دارد.
  • حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب می‌کنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمی‌توانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید.
  • برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم .
  • چالش بیشتر کارآفرین ها در شروع کار انتخاب یک نام تجاری قویه که برند یک به شکلی خلاقانه ای مشکل را حل کرده.

ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید.

معیارهایی برای انتخاب اسم برند مناسب

اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و …. روش خلاقانه ای برای ثبت برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه. استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد.

در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. متاسفانه اغلب شرکت‌ها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکت‌ها ندارند. اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .

در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.

انتخاب اسم برند زیبا، واقعا می‌تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیدا کردن آن اقدام می‌کنید. ممکن است راه‌های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می‌توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد. انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد.

قدم طلایی برای انتخاب اسم برای برند

خب، پس کمربندهای ثبت شرکت را محکم ببندید، سفر شروع شد. نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است.