انحلال شرکت,انحلال شرکت سهامی خاص,مدارک لازم برای انحلال شرکت,مراحل انحلال شرکت

لازم بذکر است شرکت جدیدی با حضور بخشی از سهامداران شرکت قبلی تاسیس شده و دارایی ها به آن انتقال یافته و صاحبان حدود 2 درصد سهام شرکت اول در شرکت جدید سهامی ندارند. لذا پیشنهاد می‌نماییم قبل از هر اقدامی ضمن تماس با کارشناسان خبره ثبت پایتخت و وکلای پایه یک دادگستری باتجربه موسسه ما مشاوره رایگان داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. اگر وکیل دادگستری امور مربوط به ثبت انحلال را انجام می‌دهد، اصل وکالتنامه نیز لازم است. اما در مورد شرکت‌های با مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، نسبی، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی چنین محدودیتی وجود ندارد. توسط مدیر تصفیه انتخاب شده تعیین و تکلیف و قیمت گذاری توسط کارشناسان متخصص ذهن ناب انجام می گیرد.

انحلال شرکت

در صورتی که وکیل امور مربوط به انحلال را انجام می دهد، ارائه وکالتنامه لازم است. بسته به این که شرکت از چه نوعی است، شما به ارائه مدارک متفاوتی احتیاج دارید. به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام پرداخت این قرض ها و بدهی ها باید میزان اموال منقول و غیر منقول شرکت را به طور دقیق دانست. اینجانب صاحب چهل سهم (بیشترین سهم) این شرکت هستم و خواستار انحلال شرکت می باشم اما شرکا خواستار انحلال شرکت نیستند . نیاز به اگهی دعوت برای انحلال دارید، لطفا جهت اطلاعات بیشتر بهتر است با موسسه تماس بگیرید. سلام من قصد انحلال شركت خود را دارم و به همماري محموعه شما نياز دارم لطفا مراحل و اقدامات لازم را اعلام كنيد .

چگونه شرکت ثبت شده را منحل کنیم؟

میزان مالیات مربوط به انحلال شرکت‌ها با توجه به میزان فعالیت شرکت، نوع شرکت و …. بند ۴ ماده ۱۹۹ به طور خاص به این کارکرد مجمع عمومی فوق العاده می پردازد. انحلال اختیاری یا داوطلبانه بدون دخالت دادگاه یا بدون ورود به روند ورشکستگی کم‌هزینه‌ترین و طبیعی‌ترین شیوه پایان بخشیدن به حیات شرکت سهامی به شمار می‌آید.

در صورتی که تا یک سال پس از به ثبت رسیدن شرکت هیچ اقدامی جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد و نیز در صورتی که فعالیت های شرکت در مدت بیش از یک سال متوقف شده باشد. اگر اظهارنامه انحلال تسلیم اداره نشود و یا برخلاف واقعیت تنظیم شود، قسمتی از سرمایه شرکت در زمان انحلال به عنوان جریمه دریافت می‌شود و تمام شرکا ضامن شرکت برای پرداخت این جریمه هستند. گاهی اوقات شرکا می‌توانند از دادگاه برای انحلال شرکت درخواست کنند. تصفیه عبارت است از، خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت، اجرای تعهدات شرکت، وصول مطالبات شرکت و انجام معاملات جدید، در صورتی که برای اجرای تعهدات شرکت لازم باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت انحلال یک شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت‌های سهامی و با مسئولیت محدود در صورتی این اجازه به مدیران تصفیه داده می‌شود که در اساسنامه یا مجمع عمومی این حق به آنها داده شده باشد. نشانی مدیر یا مدیران تصفیه‌ همان نشانی مرکز اصلی شرکت خواهد بود؛ مگر آنکه به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده یا حکم دادگاه نشانی دیگری تعیین شده باشد. شما باید هزینه های لازم را پرداخت کنید و دفاتر مربوطه را امضا نمایید. برای انجام اقدامات گفته شده، مدیر تصفیه یا وکیل دادگشتری می تواند به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نموده و امور را پیگیری نماید. در قوانین تجارت بیان شده که این شرکت ها باید انحلال خود را به اداره ثبت شرکتها و عموم مردم اعلام نمایند ( درج در روزنامه رسمی کشور ) و در مدت معینی باید امور ناقص شرکت را تکمیل کنند در این مقاله به نحوه تصفیه شرکت بعد از انحلال نیز خواهیم پرداخت. و باید مشابه همان اظهارنامه‌ای باشد که سازمان امور مالیاتی تنظیم و تهیه کرده است.

همچنین این موسسه ارائه دهنده ارزانترین ثبت برند در کوتاه‌ترین زمان ممکن می باشد. در صورتی که شرکای شرکت تصمیم به انحلال شرکت بگیرند باید مجمع عمومی فوق العاده را برگزار کنند و موضوع انحلال شرکت را مورد بررسی قرار دهند. در مواقعی که شرکت ثبت شده است اما از زمان ثبت شرکت، هیچ فعالیتی در مورد موضوع شرکت انجام نشده باشد یا اینکه در مدت بیش یک سال فعالیت شرکت متوقف شده باشد.

شما باید مجددا در سامانه درج کنید و تمامی فرآیند را از ابتدا انجام دهید، اگر تمامی مراحل را درست انجام داده باشید فیلد مدیر تصفیه را خواهید دید. بله دوست عزیز از طریق آگهی دعوت، جهت اطمینان از امکان انجام نیاز به تماس شما با کارشناس هستش تا مطمئین بشیم لطفا در صورت تمایل تماس بگیرید. قطعا بهترین کار انحلال است، برای انحلال بسته به میزان سهم مدیرعامل می توانید اقدام به انحلال نمایید بدون حضور ایشان، جهت دریافت اطلاعت بیشتر با موسسه تماس بگیرید. دوست عزیز هیچ شرکتی خود به خود منحل نمیگردد و این مورد ممکن است در آینده برای شما مشکل ایجاد نمایید. 4 ثبت تغییرات.بعد از پرداخت کامل دارایی شرکت اموال باقی مانده شرکت میان شرکا تقسیم می شود. بعد از اعلام انحلال شرکت تنها باید فعالیت های اجرایی و پروژه هایی که در دست انجام است پایان پذیرد زیرا شرکت نسبت به پروژه هایی که پذیرفته متعهد است و باید تا پایان عملیات وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

ح ) باید در صورت انقضا آن قسمت از دارایی نقدی شرکت را که در مدت تصفیه مورد احتیاج نیست بین صاحبان سهام به نسبت سهام تقسیم کند ، مشروط بر آنکه حقوق بستانکاران را ملحوظ و معادل دیونی را که هنوز موعد تأدیه آن نرسیده است موضوع کرده باشد ( م اده 223 لایحه قانونی 1347 ) . قانون گذار ایران معین نکرده است که هرگاه مدیر تصفیه به این تکلیف خود عمل نکند چه باید کرد . به نظر می رسد در صورت اخیر ، هر ذی نفعی می تواند از دادگاه صلاحیت دار تقاضا کند مدیر تصفیه را به این امر ملزم کند . علاوه بر این ، قانون گذار مقرر نکرده است که تصمیم به تقسیم قبل از ختم تصفیه باید در روزنامه آگهی شود ؛ در حالی که با این آگهی طلبکاران از این امر آگاه شده ، می توانند به موقع به چنین پرداختی اعتراض کنند . در هر حال ، اگر پرداخت به صاحبان سهام بدون در نظر گرفتن حقوق طلبکاران شرکت انجام شده باشد ، باطل است و کسانی که چنین مبالغی را دریافت کرده اند باید آنها را مسترد کنند.

اما به دلیل این که تصفیه شرکت انجام نمی شود، به این روش انحلال بدون تصفیه گفته می شود. پس از انحلال شرکت، فعالیت ها، پروژه ها و تعهداتی که در حال انجام بوده است باید انجام شده و به تعهدات خود عمل نماید و شرکت اجازه انعقاد قرارداد همکاری و گرفتن پروژه جدید را ندارد. تمام شرکت ها اعم از تجاری و غیرتجاری برای انجام اهداف خاصی تاسیس می شوند، گاهی پس از انجام یک پروژه و دستیابی به هدف مورد نظر تصمیم به انحلال شرکت گرفته می شود. هروقت برای شرکت مدت معین شده باشد و با انقضای مدت، شرکا به تمدید اون رضایت ندهند شرکت منحل می شود، این قاعده کاملاً منطقیه و اگه قانون گذار توجه نمی کرد. برای ثبت تغییرات شرکت وقتی که تا سرمایه نباشد شرکتی هم وجود نداشته تلف شدن موضوع شرکت، در صورتی موجب انحلال آن میشود که همه ثروت شرکت از بین ببرد.

  • اکنون که تمامی اطلاعات در مورد انحلال شرکت را در اختیار شما خوانندگان محترم قرار داده‌ایم؛ باید به این نکته اشاره کنیم که مجموعه ثبت‌یار می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تغییرات شرکت شما را به ثبت برساند.
  • اگر تمامی شرکا در مجمع عمومی فوق العاده حضور نداشته اند و این جلسه با اکثریت شرکا برگزار شده است.
  • این کار برای تمامی شرکت های مسئولیت محدود، سهامی خاص، تضامنی، تعاونی و…
  • در صورت تعریف زمان فعالیت در زمان ثبت شرکت و به پایان رسیدن این زمان بدون اقدام به تمدید زمان فعالیت.
  • البته نکته ای بایستی به آن توجه داشته باشید، شرکت های تضمینی تا زمانی که تمام بدهی های شرکت را تسویه نکرده باشند حق استفاده از اموال و وجودی شرکت را ندارند.
  • انحلال از این حیث مهم است، که پس از صدور حکم انحلال، وضعیت حقوقی شرکت متفاوت شده و روابط آن با اشخاص ثالث تغییر پیدا می‌کند.

انتخاب یکی از اعضاء به عنوان مدیر تصفیه شرکت و درج در صورتجلسه و امضا صورتجلسه توسط مدیر تصفیه، این شخص وظیفه تصفیه کردن حساب ها را بر عهده خواهد داشت. یک کسب و کار به دلایل مختلفی می تواند به کار خود پایان دهد، اما همه این پایان دادن ها به معنی منحل شدن شرکت نیست، شما به دلایلی مانند ادغام شرکت خود با شرکت های دیگر، راه اندازی کسب و کاری جدید و… اگر جایی از مطلب هم نیاز به مشاوره در خصوص منحل کردن شرکت داشتید یا قصد دارید که کار انحلال را به یک موسسه ثبتی واگذار کنید همکاران ما در هر زمان رایگان پاسخگوی شما خواهند بود. در زمان انحلال شرکت طلبکاران شرکت دچار نگرانی شده و ممکن است برای پیگیری مطالبات خود به شرکت و به مدیر تصفیه مراجعه کنند تا بتوانند احقاق حق کنند. در زمان انحلال سمت های کاری و افراد سلب شده و تنها مدیر تصفیه می تواند تمام امور را به گونه ای تخصص دارد ساماندهی کند.

تصمیم مجمع عمومی بر انحلال و وقوع یکی از شروط مندرج در اساسنامه مبنی بر انحلال به عنوان انحلال اختیاری شرکت شناخته می شوند. اگر با شرکت یا موسسه خود فعالیتی ندارید، توصیه اکید ما این است که جهت جلوگیری از ایجاد بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی و سایر اشخاص ثالث، شرکت را منحل نمایید. اون پیامک ها از طرف اداره ثبت نیست از طرف شرکتهای خصوصی میاد برای شما، اما در خصوص انحلال شما تا 5 سال می تونید اظهارنامه عدم فعالیت ارسال کنید و بگید شرکت ما فعالیتی نداره بعد از اون دیگه باید مشخص کنید تکلیفش رو. منحل کردن شرکت هم همانند دیگر امور اداری فراز و نشیب های خاص خودش را دارد. در صورتی که با قانون آشنا نباشید و امور مربوطه قبل و بعد از انحلال را به خوبی انجام دهید. علاوه بر آن بی تجربگی و عدم دانش کافی باعث خواهد شد در این مسیر، متحمل دردسرهایی شوید.

بله جناب طلوعی در متن هم توضیح داده شده که مدیر تصفیه می تواند خارج از شرکا باشد ولی حین صورتجلسه باید معرفی شوند. ثبت برند حدود 10 روز کاری زمان خواهد برد، هزینه حدود 700 هزار تومان خواهد بود و شما قرار نیست کاری انجام دهید، موسسه ما فرآیند انحلال شرکت را برای شما انجام خواهد داد. خانم حسینی عزیز انحلال شرکت بین 7 تا 14 روز کاری طول خواهد کشید، ما در موسسه در کمترین زمان ممکن سعی می کنیم انجام بدهیم. اینکه متن درج در آگهی چه باشد لطفا با موسسه تماس بگیرید چون نیاز به توضیح شما داریم، اما در مورد سوال دوم از تاریخ درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار باید ده روز کاری گذشته باشد. اما دقت کنین که هدف از ادامه فعالیت های شرکت پس از انحلال توسط مدیر تصویه، صرفاً پرداخت بدهی های شرکت و وصول مطالبات شرکت است نه درآمدزایی و کسب سود. پس از منحل نمودن شرکت، در تمامی آگهی‌ها و اوراق و نوشتجات و اسناد شرکت، باید پس از نام شرکت عبارت “در حال تصفیه” ذکر گردد.

در خصوص شرکت با مسئولیت محدود ، این اجازه باید توسط اساسنامه یا مجمع عمومی به آنان داده شود . وقتی شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد، باید منحل شود (بند یک ماده ۱۹۹). ثبت شرکت سهامی در این مورد باید به وسیله مجمع عمومی فوق‌العاده اعلام شود. هرگاه مجمع عمومی این کار را انجام ندهد هر ذینفع می‌‌‌تواند انحلال را از دادگاه بخواهد (بند ۴ ماده ۲۰۱). تشکیل ” مجمع عمومی بطور فوق العاده “، تنظیم صورتجلسه انحلال شرکت و امضا کلیه اعضا و سهامداران ( در صورت نبود هر یک از اعضا باید آگهی دعوت به مجمع در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ شده باشد ) ذیل صورتجلسه. سلام، برای انحلال شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمودم ولی با ایراد عدم درج مشخصات مدیر تصفیه در سامانه ، مدارکم برگشت خورد .