ثبت نام و مشاوره اخذ کد اقتصادی

در واقع اگر این کد اخذ نشده باشد نمی توانید اظهارنامه مالیاتی را تنظیم و ارسال کنید و در نتیجه از معافیت های مالیاتی نیز بی بهره خواهید ماند. چون هر شخص چه حقیقی و چه حقوقی مکلف است که وظایف مالیاتی خود را انجام دهد در صورتی که این وظایف به موقع و به درستی انجام شوند حتی می توانند موجب شوند شرکت از بعضی معافیت های قانونی هم بهره مند شود. مشاوران و متخصصان اطلاعات کاملی درباره مدارک مورد نیاز افراد حقیقی یا حقوقی دارند. یکی از مهم ترین دلیل های دریافت کد یا شناسه اقتصادی، اعتبار و ارزش این کد است. ۲-کپی مدارک شرکتی اعم از اساسنامه ، اظهارنامه ثبتی ، روزنامه رسمی ، شرکتنامه . مجوز فعالیت با توجه به فعالیت اقتصادی هر شرکت از طرف مرجع ذیصلاح تایید می شود و پروانه صادر می گردد.

دریافت کد اقتصادی

یکی از مهمترین این وظایف و تکالیف مالیاتی، تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی طبق مقررات قانونی ور موعد مقرر است. اما دلیل اصلی این است که تشکیل پرونده و دریافت کد اقتصادی در سازمان امور مالیاتی از وظایف قانونی اشخاص حقوقی و تجار میباشد. و ارائه اظهارنامه مالیاتی منوط به تشکیل پرونده و دریافت شماره اقتصادی میباشد. شرکت‌ها از زمان ثبت در اداره ثبت تا دو ماه بعد وقت دارند که جهت تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کنند. امکان تشکیل پرونده در حوزه های مالیاتی در سامانه دریافت کد اقتصادی در حدود یک هفته کاری زمان خواهد برد و این امر به دلیل بازدید اداره مالیات از مکان شرکت و به دنبال ان تشکیل پرونده های مالیاتی شرکت امکان بیشتر شدن زمان ارائه کداقتصادی وجود دارد . بدین ترتیب پس از تشکیل پرونده مالیاتی در تمام حوزه های مالیاتی می توان برای اخذ کداقتصادی اقدام کرد .

محل فعالیت تجاری از طرف مراجع قانونی و یا شهرداری به عنوان محل فعالیت شناخته شده و شخص با توجه به زمینه فعالیت خود که با مجوز و یا بی مجوز است، شروع به فعالیت می کند. برای بار اولی که از دریافت کد اقتصادی امتناع کنند، باید به میزان دو برابر سود معاملات خود در مدت زمان سپری شده را به‌عنوان جریمه پرداخت کنند. اشخاص حقیقی که در زمینه پیمانکاری در حال فعالیت می باشند (تنها در صورتی که ارزش قرارداد پیمانی و مبلغ کلی دریافتی آنها در طول یک سال بیشتر از پنجاه میلیون تومان نباشد). اخذ کارت بازرگانی،شرکت در مزایده ها،صدور فاکتور،باز کردن حساب دربانک، شرکت در مناقصات، اخذ قرارداد با شرکتها دولتی. کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید،مونتاژ ، واردات و صادرات، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند.

دریافت کد مالیاتی

مهم‌ترین دلیل برای گرفتن کد اقتصادی دوری از مشکلات و گرفتاری‌های مالیاتی است. زیرا هر تاجر و یا شرکتی که در کشور ما به فعالیت می‌پردازد وظیفه دارد تکالیف مالیاتی خود را طبق قانون و در موعد مقرر انجام دهد تا هم دچار مشکلات مالیاتی نشود و هم از برخی معافیت‌های مالیاتی نیز بهره ببرد. آدرس سامانه کد اقتصادی ثبت برند تجاری به نشانی اینترنتی tax.gov.ir می باشد و کلیه مراحل ثبت نام، صدور کد اقتصادی و ویرایش اطلاعات مربوط به آن از طریق این سامانه انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که وقوع هر نوع تغییر در اطلاعات شخصی دارنده کد را باید به مراجع ذیربط اطلاع داد تا تغییرات ایجاد شده در کارت اقتصادی وی نیز اعمال شوند.

  • دریافت جواز به منظور کارهای تجاری و پرداخت نمودن حقوق دولت به شکل مالیات و مانعی برای رقابت ها و تلاش های نا سالم یکی از مزیت های دارا بودن کد اقتصادی می باشد.
  • شما ابتدا باید پرونده مالیاتی خود را در سازمان دارایی کشور کامل کنید ، شماره واحد مالیاتی، کلاسه پرونده و کداقتصادی ۱۲رقمی را از سازمان دریافت کرده باشید سپس جهت کد اقتصادی جدید اقدام کنید.
  • برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و همچنین اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده باید کد اقتصادی داشته باشید.
  • در این حالت شما اظهارنامه مالیاتی نمی توانید رد کنید ، در این صورت اداره مالیات و ممیزی قطعا شما را جریمه می کند .
  • برای دریافت کد اقتصادی شرکت ها می توانید با وارد نمودن عنوان شرکت یا شماره ملی در سامانه بررسی اعتبار کد اقتصادی به اطلاعات مورد نیاز دست یابید.

سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۸۰ مطابق ماده ۵۹ قانون برنامه سوم توسعه تشکیل شده با به وجود آمدن این سازمان برای بودجه اختصاصی در نظر گرفته شد . تمامی مشاغل در ایران ملزم به پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی هستند و دارایی به حساب اشخاص شاغل و دارای فعالیت اقتصادی در ایران رسیدگی می کند . تمامی افرادی که اقداماتی مانندد تولید محصولات و واردات و صادرات کالاها می پردازند و از این راه کسب درآمد می کنند و دارای پروانه کسب می باشند باید اقدامات مربوط به اخذ کد اقتصادی انجام داده و آن را از مراجع مربوطه دریافت کنند. جهت دریافت کد اقتصادی جدید؛ حتما بایستی تشکیل پرونده در دارایی انجام شده باشد سپس از طریق ثبت نام سیستمی طی سه مرحله بایستی نسبت به اخذ کد جدید اقدام شود.

قانون هرگونه فعالیت اقتصادی بدون کد اقتصادی را غیرمجاز می‌داند و جرایم سنگینی نیز برای این منظور در نظر گرفته است. با توجه به افزایش روزافزون درخواست برای اخذ کد اقتصادی در کشور، مالی چی آماده است تا برای دریافت سریع کد اقتصادی کسب‌وکارهای مختلف را راهنمایی کند. یکی دیگر از کارهایی که پس از ثبت شرکت باید انجام داد، دریافت کد اقتصادی است. به منظور انجام این کار باید در مدت دو ماه پس از ثبت رسمی به اداره دارایی مراجعه کرده و آن را دریافت نمود.

جهت اطلاع از هزینه و نحوه دریافت کد مالیاتی دقیق یا مراحل دریافت کد اقتصادی با مشاوران ما تماس بگیرید. کد اقتصادی یک شماره 12 رقمی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور به شرکتها یا اشخاص حقیقی متقاضی ، پس از تشکیل پرونده در واحد مالیاتی مربوطه، ارائه میگردد. این کد بعنوان شماره شناسایی شرکت یا شخص مربوطه در سازمان امور مالیاتی بکار میرود به همین جهت در صورت ارائه فاکتور های رسمی درج کد اقتصادی بر روی فاکتور رسمی الزامی میباشد.

مجوز فعالیت

تنها راهی که شما می‌توانید از کد اقتصادی سایرین مطلع شوید پرسیدن از خودشان است. رونوشت برگه پرداخت هزینه صدور شماره اقتصادی که به حساب امور مالیاتی در بانک ملی واریز شود. شماره اقتصادی یکی از مدارکی است که پیگیری ثبت تغییرات شرکت برای واردات و صادرات به آن نیاز دارید. پس از واردکردن اطلاعات پایه در این مرحله 7 روز فرصت دارید که اطلاعات خود را تأیید کنید. در صورت عدم تأیید اطلاعات در زمان مذکور پرونده شما به‌صورت خودکار حذف می‌شود.

ثبت شرکت در تهران جهت شناسایی شخص، شرکت یا موسسه در واحد مالیاتی استفاده می‌شود و تمامی شرکت‌های ثبت شده ، ملزم به اخذ کد اقتصادی هستند. هر شرکت یا مؤسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن در روزنامه رسمی منتشر گردید باید حداکثر ظرف 2 ماه در اداره مالیات حوزه‌ای که به آدرس شرکت یا مؤسسه مرتبط است تشکیل پرونده داده و نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نماید. دریافت کد اقتصادی، بعد از ثبت شرکت و برای اخذ کارت بازرگانی، الزامی است. براساس قوانین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با فعالیت های، واردات و صادرات، تولید کردن، مونتاژ نمودن، ارائه کالا و خدمتی خاص، ملزم به دریافت کد اقتصادی هستند. این اشخاص برای دریافت کد اقتصادی، باید در ابتدای کار اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نمایند تا بتوانند کد اقتصادی خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که کلیه، مسجد ها و تکیه ها، هنرمندان، پژوهشگران، مشاوران علمی، مراکز آموزش عالی و اتحادیه های امور صنفی نیازی به دریافت کد اقتصادی ندارند.

هزینه دریافت کد اقتصادی جدید برای شرکت چقدر است ؟

در مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی، از منابع مختلفی استعلام گرفته می شود و صحت اطلاعات وارد شده در سایت کد اقتصادی بررسی می گردد. اگر مغایرتی در اطلاعات یافت شود از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می گردد. ساماندهی، حمایت و اخذ مالیات از شرکت ها نیازمند این است که آن ها با یک کد انحصاری شناخته شوند. کد اقتصادی شرکت ها برای همین منظور صادر می گردد و هیچ شرکتی بدون داشتن این کد نمی تواند فعالیت اقتصادی انجام دهد. برای دیدن نمونه کد اقتصادی به وبسایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنید. به این منظور باید به مراکز زیرشاخه های وزارت اقتصاد و دارایی مراجعه کرد و طبق مقررات و انجام مراحل اداری، درخواست کداقتصادی خود را ثبت نمود.