ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

در صورتی که مجوز ندارید از جواز تاسیس می توانید استفاده کنید. اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه فاکتورهای موثر به هزینه ثبت یک برند چرم را توضیح خواهیم داد.

انتخاب اسم برای برند

مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. 1) در حین انتخاب نام مناسب صرفاً به دنبال اسمی نباشید که بتواند کل فعالیت شما را بیان کند، بلکه اسمی که انتخاب می‌کنید باید یک داستانی داشته باشد و برای مخاطب جذاب باشد.

اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند. این نوع اسم‌ها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. مکان‌هایی مثل هیمالیا، زاگرس، مدیترانه، دنا، کاسپین، خلیج فارس و … می‌تونه باعث جذابیت اسم انتخابی شما باشه.

اسم برند ایرانی

بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ ثبت برند کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد.

بهترین کار اینه که اسم خاصی رو به عنوان اسم برندتون انتخاب کنید و در کنار کلمه جوراب یا معنی انگلیسی اون قرار بدین و با استفاده از کاراکترهایی مثل آندرلاین یا دات(.) بین اونها فاصله ایجاد کنید. نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب می­شود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت ثبت شرکت در تهران اسم شرکت مناسب اهمیت ویژه­ای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکت­ها انجام می­شود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می­شود.

یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید!

  • برای مثال شرکت‌های تولید کننده نوشابه انرژی‌زا همگی سعی می‌کنند از مفهوم قدرت‌مند بودن استفاده می‌کنند.
  • بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد .
  • بعضی نام‌های فارسی هستند که چند املای متفاوت دارند یا وقتی می‌خواهید آن‌ها را به انگلیسی بنویسید، چند مدل می‌شوند.

برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. خوشحال می‌شویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه می‌خواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشن‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند. از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید. مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی به‌راحتی معرفی نماید.

البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگی‌هایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگی‌ها انتخاب می‌کند. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند می‌تونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه. در عوض دونستن قوانین و نکات در مورد نام برند می‌تونه به شما کمک بزرگی کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش محصول، مقاله تکنیک آماده سازی ذهن مشتری در روند فروش رو مطالعه کنید.

ارتباط اسم برند با نام شرکت

البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد می‌شود. نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند. نام برند باید منحصربه‌فرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار ثبت تغییرات شرکت گرفته باشد. استعاره یعنی استفاده از عبارت یا تصویری که شما رو به مفهومی غیر از چیزی که تو ظاهر نشون میده برسونه. اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست. یه هفته این صفحه‌ها رو کاملاً هدفمند برای مشتریان تو فضای وب مثل گوگل ادز تبلیغ کنین.

کلید صفر: نام خوش‌آوا انتخاب کنید

اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.