موسسات غیر تجاری و حقوقی

امکان دارد که صورتجلسه به دلایلی رد شود و در این صورت دلایل آن اعلام می شود تا صورتجلسه صحیحی ارسال نمایید. تعیین مدت شرکت نیز متناسب با نوع آن متغیر است چنانچه مدت زمان هیئت مدیره در شرکت های مسئولیت محدود به مدت نا محدود است ولی در ثبت شرکت سهامی خاص به مدت 2 سال است . سامانه ثبت شرکت ها که برای تائید و ثبت کلیه امور ثبتی هر شهر تفکیک شده می باشد در یک سامانه تغییرات شرکت یکپارچه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می گردد. جهت هرگونه مشاوره در زمینه مراجعه به سامانه ثبت شرکتها با ماتماسبگیرید. بعد از تائید نام می بایست تمامی مدارک (مدارک هویتی, مدارک تائید شده شرکت در شرف تاسیس, وکالتنامه در صورت لزوم و …) را تکمیل کرد و اوراق را امضاء شده برای اداره ثبت شرکت ها ظرف مدت ۲ ماه که تائید نام دارای اعتبار است ارسال نمود.

  • ثبت شرکت دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند.
  • مراجعه کنند و از طریق این سایت به بخش «پیگیری درخواست» وارد شوند.
  • مسئولیت هر یک از صاحبان سهام به صورت مبلغ اسمی سهام آنها است و تمامی سرمایه در این شرکت ها باید به وسیله موسسین پرداخت شود .
  • ثبت تغییرات موسسات نیز باید در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی شوند و تا پیش از انتشار این آگهی‌ها، استناد به آن تغییرات در مقابل اشخاص ثالث معتبر نخواهد بود.
  • موسسات معمولا برای کارهایی که به صورت خدماتی می باشند استفاده می شوند.
  • جهت هرگونه مشاوره در زمینه مراجعه به سامانه ثبت شرکتها با ماتماسبگیرید.

همین مراحل را برای تک‌تک افراد موجود در فیلد اشخاص انجام دهید، در نظر داشته باشید اگر شخصی هم عضو هیئت مدیره می‌باشد هم از شرکاء می‌باشد می‌بایست 2بار معرفی شود. در این قسمت (طبق تصویر بالا) eight فیلد وجود دارد که ما فقط با منوهایی که ستاره‌دار هستند کار داریم یعنی مدت فعالیت، وضعیت مجوز و شرح فعالیت. (در صورتی که موضوع فعالیت شما مجوزی می‌باشد می‌بایست اطلاعات مجوز را نیر در فیلدهای مربوطه وارد کنید.) پس از تکمیل فیلدهای ستاره‌دار (طبق تصویر پایین) بر روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کنید. حالا شما وارد گام نام‌های درخواستی شدید (طبق تصویر بالا) در این گام شما باید 5 تا اسم طبق اولویت برای موسسه خود انتخاب کنید.

وظایف اداره ثبت شرکت‌ها

اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد . هنگامی که فرم ها را تکمیل کرده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید، صورتجلسه شما بررسی می شود. اگر در صورتجلسه نقصی وجود داشته باشد این مورد به شما اطلاع داده شده و باید برای رفع آن اقدام نمایید.

سایت ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

در این خصوص ابتدا اطلاعات مربوطه در سامانه بار گذاری می شود و سپس بعد از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، آگهی انحلال موسسه غیر تجاری صادر می شود. بله اگر به انجام کار تسلط دارین به سایت اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید. غیر تجاری ای که در خارج از کشور به ثبت رسیده باشد منحصراً در تهران و در اداره ثبت شرکتها انجام خواهد پذیرفت. ۲- موسسات غیر تجاری وجود دارند که هدف آنها غیر انتفاعی است.پس باید در زمان درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها، متقاضی از مراتب بالاتر یعنی، اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی بگیرد، و در صورتی که استعلام مثبت باشد، می‌تواند نسبت به ثبت اقدام کند. پیش‌تر، نام کامل اداره ثبت شرکت‌ها «اداره ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری و اختراعات» بود.

پس از تکمیل مدارک، باید به سامانه ثبت شرکت‌ها و یا سامانه‌های موسسات ثبتی مجاز رجوع کرد. پس از پر کردن درخواست تاسیس، باید همۀ اسناد و ضمیمه‌های آنها را در پاکت مخصوص پستی به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال نمود. کارشناسان این مرکز مدارک ارسالی شما را بررسی می‌کنند و اگر کاستی یا اشتباهی در آنها مشاهده کنند، آنها را بازمی‌گردانند.

توجه داشته باشید تمام موسساتی که جهت ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند، مرجع صدور مجوز اساسنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد در نتیجه شما همون اساسنامه‌ای که مرجع صدور مجوز به شما داده است را وارد این فرم نمایید، پس از تکمیل این فرم روی دکمه گام بعدی کلیک کنید و وارد مرحله بعدی شوید. بعد از این که همه فیلدهای را پر کردید تصویر امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید و روی دکمه گام بعد کلیک کنید (طبق تصویر پایین) و وارد گام بعد شوید. ثبت شرکت در تهران اگر میخواهید بدانید که شرکت یا موسسه خاص مد نظر شما بصورت رسمی ثبت شده است یا نه، همینطور به جهت استعلام وضعیت شخصیت حقوقی مد نظرتان، باید اقدام به استعلام شماره ثبت و شناسه ملی شخصیت حقوقی فوق نمایید. ، سامانه ای است که از سوی سازمان اسناد و املاک کشور به منظور تسریع و تسهیل در تاسیس موسسات تجاری، شرکت ها و موسسات غیر تجاری راه اندازی شده است. در این سامانه، امکان استفاده از خدمات مختلف برای تاسیس شرکت ها وجود دارد.

بخش وکیل‌آنلاین در این قسمت نحوه نگارش دادخواست برای انواع دعاوی را آموزش می‌دهد. بنابراین ممکن است در یک موضوع واحد از فرم واحدی استفاده نشود و پس مطالب مندرج در این قسمت صرفاً جنبه ارشادی خواهد داشت. منظور تشکیلاتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود، اعم از آنکه موسسان آن قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

قوانین ثبت موسسات غیر تجاری

پیش نویس آگهی در دفتر ثبت شرکت ها تهیه شده و احراز هویت شما انجام می شود. در مجمع عمومی عادی از میان شرکاء و یا غیر از آن ها، هیات مدیره انتخاب ثبت برند می شود. مدیران برای مدت مشخص یا مدت نامحدودی انتخاب می گردند و دارای اختیارات کاملی هستند مگر این که در اساسنامه جز این ذکر شده باشد.

البته متقاضی پس از اطمینان حاصل کردن از درستی و صحت مندرجات اظهارنامه به همراه مدارکی که اداره ثبت شرکت ها از شما درخواست می کند پست نمایید که البته در برخی موارد نیاز است که حضوراً به اداره مراجعه کنید . حالا شما وارد گام اشخاص شدید و در این گام باید اطلاعات تمامی افراد اعم از حقیقی و حقوقی که در موسسه حضور دارند اعم از شرکاء اعضاء هیئت مدیره و در صورت وجود بازرسین را در این قسمت وارد کنید. برای این کار با زدن دکمه افزودن شخص جدید اطلاعات مربوط به هر فرد (شامل اطلاعات شناسایی و آدرس) را تک به تک وارد کنید و ثبت دکمه ثبت اطلاعات را بزنید تا فرد به لیست اشخاص اضافه گردد. طبق تصویر پایین، برای عدم مغایرت اطلاعات بهتر است اطلاعات هر شخص را از روی مدارک شناسایی آن فرد وارد کنید چون در صورت مغایرت با اطلاعات هویتی امکان رد کردن این گام وجود ندارد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید شما وارد گام اطلاعات مرکز اصلی موسسه شدید.

معمولا برای تشکیل این شحصیت‌های حقوقی سازمان یا ارگان خاصی ارائه مجوز می‌کند. در بخش تاسیس شخصیت حقوقی، امکان ثبت درخواست برای ثبت تاسیس شرکت وجود دارد. همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، شخصیت های حقوقی می توانند از طریق این بخش به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشند تا بتوانند اقدام به تاسیس شخصیت حقوقی زیر نظر سازمان اسناد و املاک کشور نمایند. اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان آذربایجان شرقی در محله خطیب تبریز و در بلوار صمدی،بلوار رسالت واقع شده است.

موسسه غیر تجاری چیست؟

برای اینکه شرکت خود را به ثبت برسانید ابتدا باید شریک مناسبی برای شرکت انتخاب نمایید.در شرکت های با مسئولیت محدود تعداد سهامداران حداقل ۲ نفر و در سهامی خاص حداقل ۳ نفر می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود سهامداران به میزان سهام و آورده خود در شرکت مسئول می باشند. ماده ۱۰) با توجه به ايجاد زير ساختها و ارتبـاط سيستمي با روزنامـه رسمي در تمام موارد، مـرجع ثبـت شركتها و مؤسسات غيرتجاري مركز استان نسخه اي از سنـد الكتـرونيكي ثبـت شده را از طريق سامانه به روزنامه رسمي ارسال و مـراتب به نحو الكترونيك به متقاضـي اعلام مي گردد. متقاضي مكلف است، جهت پيگيـري مراحل انتشـار آگهي و پرداخت هزينه هاي مربوط از طريق درگاه اختصاصي شركت روزنامه رسمي با استفاده از كد پيگيري اختصاص يافته، اقدام نمايد. در زمان تنظیم صورت جلسه تغییرات موسسه غیر تجاری باید در ابتدای صورت جلسه مجمع تشکیل شده را نام ببرید. سرمایه باید توسط موسسین تامین شود و موسسین شرکت برای تمامی اقداماتی که برای تاسیس و به ثبت رساندن شرکت ، دارای مسئولیتی به صورت تضامنی هستند . لازم به ذکر است که تا زمانی که شرکت مورد نظر به ثبت نرسیده باشد صدور برگه سهام ممنوع می باشد .

گسترش فعالیت ها و کسب و کار نیازمند فعالیت قانونی و اطمینان شخص از فروشندگان محصول یا خدمتی می باشد ، این مسئله تنها یکی از جزئی ترین دلایلی است که صاحبین مشاغل را به ثبت شرکت تشویق می کند . دستی و سنتی بودن اوراق و مراحل ثبت شرکت و امور مربوطه سرعت و زمان زیادی را از متقاضیان سلب می نمود ولی سایت مذکور تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و سرعت انجام این مراحل داشت . البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که انجام امور ثبتی نیاز به یک تخصص و مشاوره می باشد که قبل از اقدام باید شما با موسسه ثبتی وحقوقی ذهن ناب تماس بگیرید تا به صورت کامل شما را در این امر راهنمایی کنند. زمانی که به سایت اعلام شده مراجعه می کنید در قسمت منوی افقی وارد میز خدمات الکترونیک می شوید و وارد قسمت تاسیس شخصیت حقوقی می شوید.

درصورتی که پرونده ارسال شده دارای نقص باشد می بایست پرونده مجدد تکمیل و نقص های اعلام شده رفع و ارسال گردد. درصورتی که پرونده نقص داشته باشد می بایست نواقص پرونده برای اداره ارسال تا کار آگهی گردد. درصورتی که پرونده دارای ایراد باشد پرونده برگشت می خورد و می بایست ایراد اعلام شده اصلاح (درصورت امکان) شود و مجدد برای اداره ارسال شود. ب) موسساتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است. ۱۰- درج در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران. پس از پذیرش اینترنتی ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.