نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.

اسم های تجاری

برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. توسط اطلاعات تماس با ما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

از انتخاب نام فامیل خود را به عنوان اسم تجاری خود بپرهیزید

بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است.

بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد.

سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد. امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا 100 به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید. اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور کلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شرکتها همگی بطور جداگانه تفکیک شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.

  • اسم شرکت باید دارای ویژگی هایی هم چوندارای ریشه فارسی بودن و متمایز از دیگر موارد ثبتی در قبل از اقدام به تاسیس شرکت که می توان برای جلوگیری از تکرار و ارائه موارد اضافی ثبتی قبل از ارائه اسم مورد نظر با کارشناس ثبت شرکت ها در مورد انتخاب بهترین نام مشورت شود .
  • برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و ….
  • واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نرسیده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.
  • مانند شرکت زیراکس که شاید امروزه تنها دارایی ۵/۱۹ میلیارد دلاری شرکت زیراکس تنها و تنها نام آن است.
  • هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.
  • بر طبق ماده 577 قانون تجارت، صاحب تجارت خانه ای که شریک در تجارت خانه ندارد نمی تواند اسمی برای تجارت خانه خود انتخاب کند که موهم وجود شریک باشد.

در ضمن،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. وقتی اسم تجاری با نام خانوادگی تاجر یکی باشه، موقع واگذاری معمولاٌ فرد انتقال گیرنده اسم خودشو به عنوان جانشین زیر اون اضافه میکنه، یا اینکه ثبت برند بعد از اسم تجاری کلمۀ قدیم اضافه میشه، تا هم اسم تجاری سابق ذکر شده باشه و هم توهمی نسبت به شخص تاجر برای مشتریان بوجود نیاد. اگر اسم تجاری با نام خانوادگی تاجر یکی باشه، فروش اون اسم تجاری باعث این نمیشه که تاجر نتونه از نام خانوادگیش استفاده کنه، فقط به شرطی که تاجر از نام خانوادگیش برای تجارت استفاده نکنه.

استعلام برندهای ثبت شده در ایران

این موضوع برای تجاری که در زمینه فعالیت تجاری خود نام و آوازه ای بدست آورده اند ، اهمیت خود را به وضوح نشان می دهد . ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شرکتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را که شرکاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شرکت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعکس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید.

جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. 4- درثبت تجارتی ثبت شرکت نام تاجر و مشخصات وی ذکر می شود و باید به طور الزامی صورت بگیرد، در حالی که ثبت اسم تجارتی اختیاری است مگر درمواردی که وزارت دادگستری الزامی می داند. گرچه قانونگذار درماده ۵۷۹ قانون تجارت اسم تجارتی را قابل انتقال می داند، لکن به نظرمی رسد که این انتقال مستقل ازماده تجارتی نمی تواند صورت بگیرد. به عبارت دیگراسم تجارتی را نمی توان بدون انتقال اساس تجارتی به شخص دیگر منتقل نمود.

شرایط انتخاب اسم شرکت

لطف بفرمایید تماس بگیرید چون اطلاعات هویتی از شما باید دریافت گردد. سلام در صورتی که فرم استعلام بالا را پر کرده باشید نتیجه به اطلاع شما خواهد رسید. زیرا حتی واج آرایی و تلفظ مشابه یا داشتن یکی دو حرف اضافه و کم هم توسط کارشناسان اداره مالیکت رد خواهد شد.

با این کار حتما نامه احضاریه دادگاه را دریافت خواهید کرد. حتی گاه کلمات تشکیل‌دهنده به‌قدری مضحک است که اصلا نمی‌توان ثبت تغییرات شرکت گفت این نام ، نام برند یک شرکت تجاری است . این نام برای محصولی خاص مناسب و برای سایر محصولات شما مناسب نباشد.

کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.