هدف خیریه چیست؟ پاسخ به تمام سوالات شما درباره مرکز کمک به نیازمندان

در مورد ثبت موسسه های غیر انتفاعی باید گفت؛ این نوع از موسسه ها نباید سود آوری را هدف خود قرار بدهند. موسساتی مانند امور خیریه را باید زیر مجموعه این موسسه ها دانست. برای ثبت این موسسه ها نیز به اخذ مجوز از دستگاه های ثبت تغییرات شرکت مربوط، نیاز است. ثبت موسسه فرهنگی مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود، یکی از انواع محبوب بین افرادی است که قصد دارند موسسه ای را ثبت نمایند. این کار با می توان هم به صورت تک منظوره در نظر داشت و هم به صورت چند منظوره.

به عنوان مثال مطب و یا دفتر وکالت می تواند از ملک مسکونی جهت فعالیت استفاده کنند. سرمایه نقدی موسسات غیر تجاری که به صورت نقدی می باشد می بایست توسط شرکاء در حساب موسسه تامین گردد و یا سرمایه نقدی را به حساب صندوق موسسه که توسط اقرار نامه نماینده موسسه تائید ثبت برند تجاری گردیده است تامین گردد. سرمایه موسسات توسط افراد خیر، ادارت دولتی و شرکت های خصوصی و یا ملی و بین المللی نیز می توانند بخشی از سرمایه آن را متعهد گردند و این تعهد در سرمایه موسسه صرفاً به منظور یاری رساندن به آن بوده و هیچگونه نقشی در شراکت در سرمایه ندارد.

  • از امتیازات موسسه غیر تجاری در شرایط خاص به عدم پرداخت مالیات اشاره کرد که می بایست از اداره مالیات استعلام های لازم را به عمل آورد.
  • اطلاعات بیشتر در این زمینه را می‌توانید در سایت هادیان نور مطالعه کنید.
  • انجام بسیاری از امور خیر که برای نفع عمومی و حمایت از قشرهای به خصوصی باشد نیازمند اقداماتی سازمان یافته است.
  • همانطور که در قسمت تقسیم بندی های موسسات غیرتجاری اشاره شد موسسات به دو نوع تقسیم می شوند که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود بوده که در زمان ثبت و مراجعه به اداره ثبت شرکت ها به آن ها توجه خواهد شد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد اعضای هیئت مدیره و بازرسین موسسه باید ارائه شود.

پس از شناسایی افراد نیازمند پول و کمکهای غیر نقدی را به انها می رسانند . پس از پیگیری حضوری و دفترنویسی ظرف صفر روز کاری مراتب پس از پرداخت حق الدرج در روزنامه رسمی قوه قضائیه آگهی می گردد. تنظيم اساسنامه حداقل در ٢ جلد و امضای ذيل تمام صفحات توسط كليه شركا يا اعضا. گروه دوم موسسات به دنبال کسب منافع اقتصادی هستند اما به دلیل اینکه فعالیت غیر تجاری یا خدماتی انجام می دهند ، موسسات غیر تجارتی نامیده می‌شوند. موسسه نیاز به موسسینی دارد که می تواند متشکل از شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

روند تاسیس موسسه خیریه

چ- تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخصوص نحوه واگذاری امور اجتماعی قابل واگذاری شهرستان. ب- اجرای مصوبات ابلاغی از سوی شورای‏ ملی و شورای‏ استانی ‏مربوط. خ- ارایه گزارش موردی و سالانه از وضعیت کمی وکیفی توسعه تشکل‏های استانی، شهرستانی و محلی به شورای ‏ملی. ح- تعیین سیاست‏های حمایتی برای توان‏افزایی و توسعه کمی و کیفی تشکل‏های استانی. الف- تعیین سیاست‏های‏ ترویجی، تشویقی و فرهنگ‏سازی برای تعمیق، ارتقا و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم از طریق تشکل‏ها.

تاسیس موسسه خیریه

ماده 30- سازمان‌های غیردولتی که از مصادیق این آیین‌نامه قرار می‌گیرند و در اجرای مقررات جاری تاکنون ایجاد شده‌اند، باید وضعیت خود را با مقررات این آیین‌نامه تطبیق دهند، در غیر این صورت مشمول مزایا و تسهیلات این آیین‌نامه نمی‌شوند. تبصره 1- انجام استعلام‌های مذکور در تبصره‌‌های و ماده این آیین‌نامه برای تأسیس شبکه‌‌های سازمان‌های غیردولتی لازم نیست. پ) دارا بودن صلاحیت تخصصی حداقل دو نفر از مؤسسان در خصوص موضوع فعالیت سازمان. تبصره 2-مسئولیت دبیرخانه هیأت نظارت کشور، استان وشهرستان به ترتیب برعهده وزارت‌کشور، استانداری وفرمانداری می‌باشد.

ثبت موسسه خیریه مردم نهاد در میز خدمت وزارت کشور؛ راهنمای تصویری

ماده 31- انحلال سازمان اعم از اختیاری و قهری، بر اساس مفاد ذیربط آیین‌نامه ثبت تشکیلات و مؤسسات غیرتجارتی – مصوب 1337 با اصلاحات بعدی – انجام می‌گیرد. ماده‌8- اساسنامه و فعالیت‌های سازمان نباید مغایر با اصول قانون اساسی باشد. ماده‌7- تقسیم دارایی، سود و یا درآمد سازمان در میان مؤسسان، اعضاء و مدیران و کارکنان آن قبل و پس از انحلال ممنوع است. سازمان موظف است پیش از دریافت کمک از منابع خارجی، مشخصات منبع کمک ‌کننده، میزان کمک و چگونگی آن را به صورت مشروح برحسب مورد به مراجع نظارتی مربوط اعلام نماید. ج) انجام هرگونه عملیات دیگر برای تأمین اهداف مقرر در اساسنامه سازمان.

کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و علاقمند به مطالعه و تحقیق در حوزه نیکوکاری و اقدامات بشردوستانه… در حال حاضر افتخار همکاری با تیم «ویکی نیکی» رو دارم و از اینکه در زمینه مورد علاقه‌م مشغول به کار هستم، خوشحالم. تبصره 1- مراتب مذکور توسط مسؤل دبیرخانه هیأت نظارت ابلاغ و در پرونده ثبت می‌شود. ب) از تصمیم هیأت نظارت استان ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ، به هیأت نظارت کشور. الف) از تصمیم هیأت نظارت شهرستان ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ، به هیأت نظارت استان و در صورت رد تقاضا در هیأت نظارت استان، ظرف یک ماه به هیأت نظارت کشور.

10- هدیه هزینه آگهی تبلیغاتی بر روی سایت موسسه به خانواده های نیازمند. این نهاد مردمی در سال 1387 از یک تشکل کوچک و خود جوش در مراغه تشکیل و با گذشت زمان و فعالیت صادقانه اعضای گمنام آن، هر روز بر شعاع فعالیتش اضافه گردیده است. ۵- و دسته ثبت شرکت در تهران آخر خیرینی هستند که به صورت افتخاری در زمینه‌های مختلف چه در بخش اداری موسسه و چه در حوزه مددکاری و چه انواع خدمات حمایتی و معنوی یاور بیماران نیازمند هستند. البته این موسسات چه دولتی باشند و چه خصوصی، باید مجوزهای لازم را دریافت کند.

ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم. افتخار موسسه حقوقی دادمهر همکاری با بزرگترین هلدینگ ها و شرکت ها و برترین برندها در ایران و سایر کشورها می باشد. این امر موجب شده ثبت موسسه خیریه نزد اداره ثبت شرکتها همراه با سامانه ثبت موسسه خیریه وزارت کشور پایاپای پیش برود. هم چنین اعضای هیات مدیره باید فرم درخواست برای تاسیس موسسه خیریه را در 2 نسخه تکمیل نمایند.

6- هدیه خیرات، نذورات، قربانی گوسفند، عقیقه و وجوهات صندوق صدقات به خانواده های نیازمند. 5- هدیه مواد غذایی، البسه و لوازم خانگی به خانواده های نیازمند. ۲- تلاش در جهت تحقق توصیه ائمه و پیشوایان دینی در راستای رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین جامعه به منظور گسترش عدالت اجتماعی. ۱- دسته اول پزشکان و مراکز درمانی هستند که حسب توافقات صورت گرفته به بیماران ارجاعی از این موسسه خدمات رایگان درمانی و دارویی ارائه می‌نمایند . خیریه امدادگران عاشورا میزبان هم اندیشی شبکه ملی خیریه های حوزه سرطان شد. اگر به سراغ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان بروید، آ‌ن‌ها به خوبی به خاطر دارند که در گذشته اگر همسایه فقیری داشتند، تمام اهل محل به او کمک می‌کردند.