گرفتن مجوز انحلال شرکت یا اتحادیه تعاونی

فروش اجناس برای مصرف زندگی مانند تعاونی مصرف کارکنان رفاه .در واقع این شرکت نیاز مندی های اعضا را برطرف می کند. راه های منحل شدن یک شرکت تعاونی در مطلب زیر کامل توضیح داده شده است. در صورتی که شرکا به دلایل مختلفی از شرکت کناره گیری کنند و تنها یک نفر در راس باقی بماند، شرکت به صورت اتوماتیک منحل می شود. همیشه این گونه نیست که شرکت ها مجبور به انحلال شرکت شوند، گاهی پایان ماموریت شرکت باعث می شود که انحلال روی دهد. در کل به دو صورت اختیاری و اجباری انحلال شرکت انجام می شود. بنابراین حتی اگر بدهی‌ها به پیش از ورود یکی از شرکا مربوط باشد، باز هم تمامی اعضا مسئول بازپرداخت آن هستند.

انحلال شرکت تعاونی

از زمان انتخاب مدیر تصفیه، وظایف و اختیارات اعضاء هیئت مدیره شرکت خاتمه یافته تلقی می‌شود و مدیر تصفیه نماینده شرکت منحل شده و در حال تصفیه محسوب می‌شود. در صورتی که مجمع عمومی سالانه (منظور مجمع عمومی عادی است) برای رسیدگی به حساب های هر یک از سال های مالی تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه تعیین کرده است تشکیل نشده باشد. یعنی بدون آنکه رضایت و تصمیم شرکا و اشخاص شرکت در این مورد دخیل باشد، شرکت اجبارا و به حکم قانون منحل شده محسوب میگردد. آيا هيئت تصفيه سه نفره شرکت تعاوني که توسط اداره تعاون انتخاب شده اند، اين اختيار را دارند که بدون تشکيل مجمع ، اموال غيرمنقول شرکت(زمين) را با طلبي که يکي از اعضا از شرکت دارد تهاتر نمايند ؟(البته هم طلب عضو، کارشناسي شده و هم قيمت زمين شرکت کارشناسي شده باشد)… سال ninety four یکی از اقوام ما مدارک من را برای کار از من گرفت و گفتند که میخواهند شرکت تعاونی تاسیس کرده و مشغول به کار شویم و چند روزی به کلاس رفتیم و امتحان دادیم و مجوز تأسیس شرکت را گرفتند اما این شرکت وجود خارجی ندارد و فقط اسما وجود دارد.

برای جلوگیری از این مسائل و مشکلات، راهکار منطقی و قانونی ثبت انحلال شرکت است. اگر وکیل دادگستری امور مربوط به ثبت انحلال شرکت را انجام می‌دهد، اصل وکالتنامه نیز لازم است. مدیر تصفیه ثبت برند تجاری و یا اداره تصفیه امور ورشکستگی می‌تواند اقدام به انعقاد قرارداد و انجام معاملات جدیدی که برای پرداخت بدهی‌های شرکت لازم است بنماید و چنین معاملاتی کاملاً نافذ و قانونی است.

دانلود مقاله توسعه و رویکرد های گوناگون به مدیریت توسعه

با کمک این کارشناسان به روزترین و بهترین راهنمایی‌ها را، در مورد ثبت شرکت خود دریافت کنید. شخصیت حقوقی شرکت پس از انحلال نیز تا پایان امر تصفیه باقی خواهد بود به تصریح تبصره 1 ماده fifty four قانون بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران پس از اعلام انحلال شرکت تعاونی و ثبت بلافاصله آن در اداره ثبت محل، امر تصفیه مطابق قواعد قانون تجارت آغاز خواهد شد. بر این اساس حفظ شخصیت شرکت بخصوص در زمان پرداخت دیون شرکت از الزامات تصفیه شرکت تعاونی است.

در صورتی که در شرکت تعاونی اول کلی بدهی به بار آمده و اعضایی که قصد خروج دارند رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس شرکت هم در آن ها دیده می‌شوند…. اگر علت انحلال شرکت ورشکستگی نباشد، شرکت می‌تواند پس از انحلال و در زمان تصفیه، از دادگاه صالح درخواست صدور حکم ورشکستگی بنماید. 3-فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه(در صورتی که مدیر تصفیه خارج از سهامداران انتخاب شده باشد). مرکز تخصصی ثبتیکال، با کادری متخصص و مجرب در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند، ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع و .. ۳ـ عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط پس از سه بار اخطار کتبی به وسیله وزارت در سال. قسمتی از دارایی شرکت در در زمان تسویه مورد نیاز شرکت نمی باشد بین سهامداران و شرکا تقسیم میگردد که هر سهامدار به میزان در صد سهم خود از دارایی سهم میبرند.

  • البته بدیهی است که برای انجام این اعمال شرکت باید شخصیت خود را حفظ کند.
  • از آنجائیکه در انحلال شرکت و ثبت آن، بحث زمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دارای اثرات حقوقی می‌باشد، توضیحات کاملی در این زمینه در مقاله وجود دارد که می‌توانید مطالعه نمایید.
  • اگر تعداد اعضای شرکت از حدنصاب آن کمتر شده باشد و در ظرف مدت 3 ماه به حد نصاب نرسد.

این شرکت تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان واحدی از گروه صنعتی بهشهر مشغول فعالیت بود. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، شرکت پاکسان مشمول قانون حفاظت و توسعه صنایع گردید واز آن پس تحت پوشش سازمان صنایع ملی فولاد ایران و زیر نظر مدیریت منتخب دولت جمهوری اسلامی ایران مساعی خود … در صورتی که مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به حساب‌های هر سال مالی، تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه معین کرده تشکیل نشده باشد. در صورتی که تا یک سال پس از ثبت شرکت هیچ اقدامی برای انجام موضوع شرکت صورت نگرفته باشد و یا به مدت بیش از یک سال فعالیت‌های شرکت متوقف باشد. اگر مدیران شرکت به توافقی نرسند که یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه منصوب کنند و یا شرایط شرکت به‌گونه‌ای باشد که ترجیح دهند چند نفر را به عنوان مدیر تصفیه تعیین نمایند، می‌توانند به جای مدیر تصفیه، هیات تصفیه‌ای متشکل از چند نفر را تعیین نمایند. موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد.

اون پیامک ها از طرف اداره ثبت نیست از طرف شرکتهای خصوصی میاد برای شما، اما در خصوص انحلال شما تا 5 سال می تونید اظهارنامه عدم فعالیت ارسال کنید و بگید شرکت ما فعالیتی نداره بعد از اون دیگه باید مشخص کنید تکلیفش رو. برای همه شرکاء و مدیر تصفیه، ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی الزامی است. برای همه شرکاء و مدیر تصفیه باید کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی ارائه گردد. همه شرکاء و مدیر تصفیه، باید کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی را ارائه نمایند. در صورتی که شرکت به دلیل ورشکستگی منحل نشده است، می توانید در زمان تصفیه از دادگاه درخواست کنید تا حکم ورشکستگی صادر نماید. برای شرکت های خارجی و شعب آن ها در ایران و هم چنین برای شرکت های تعاونی، انحلال توسط دستگاه های مربوطه که در این زمینه تصمیم گیرنده هستند، انجام می شود.

گرفتن مجوز انحلال شرکت یا اتحادیه تعاونی

اعلام نمایند تا موضوع انحلال شرکت بصورت رسمی به ثبت برسد که به این فرآیند در اصطلاح ثبت انحلال شرکت گفته می‌شود. 5 – عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط پس از three بار اخطار كتبی در سال به وسیله وزارت تعاون بر طبق آیین‌نامه مربوط. شرکت ها پس از انحلال در حال تصفیه قلمداد میشوند و باید دنبال نام شرکت همه جا عبارت در حال تصفیه ذکر شود و نام مدیر یا مدیران تصفیه در کلیه اوراق تغییرات شرکت و آگهی های مربوط به شرکت قید شود. عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط پس از 3بار اخطار کتبی در سال به وسیله وزارت تعاون. مجمع پس از این که تصمیم به انحلال شرکت گرفت باید مدیر تصفیه را مشخص نماید. در این نوع انحلال هم یکی از شرکا می تواند شرکت را منحل کند البته این یک اختیار قانونی است در نتیجه این حق باید توسط دادگاه تعیین شود و با در نظر گرفتن موارد مد نظر قانونی، اعمال گردد.

موارد انحلال شرکت های تعاونی و مراجع ذیصلاح آن

پس از تنظیم صورتجلسه (که تنظیم صورتجلسه و ورود اطلاعات انحلال شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها در موسسه مشهور یک روزه انجام می‌شود) و امضاء صورتجلسه توسط سهامداران و شرکاء، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز کاری زمان می‌برد تا انحلال شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد. هنگامی که شرکت منحل می شود، بر اساس قانون تجارت، افراد مسئول در شرکت موظفند این موضوع را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اطلاع دهند. انحلال شرکت توسط مراجع مربوطه به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود و به این فرآیند منحل کردن شرکتها می گوییم. همچنین باید توجه داشت که بر اساس ماده ۵۴ قانون بخش تعاون پس از اعلام انحلال و ثبت ، بلافاصله در اداره ثبت محل، تصفیه صورت می گیرد. وقتی شما شرکت تعاونی خود را ایجاد می‌کنید و به ثبت می‌رسانید، باید تمامی شرایط ثبت را داشته باشید.

زمانی تصفیه آغاز می شود که انحلال شرکت اعلام بشود و در اداره ثبت محل به ثبت برسد. اگر علت انحلال به واسطه توقف فعالیت و عدم رعایت مقررات باشد (بند های چهارم و پنجم) نظر وزارت تعاون قابل شکایت در دیوان عدالت اداری خواهد بود. عدم رعایا قوانین و مقررات مربوطه، پس از ۳ بار اخطار کتبی در سال به وسیله وزارت تعاون بر طبق آیین نامه مربوطه. مسئولیت شرکای این شرکت مانند شرکای شرکت با مسئولیت محدود و سهامی می باشد.

در شرکت های تعاونی سهام می توانند بدون اشکال به اعضای دیگر در شرکت واگذار گردد و یا همان سهام به اشخاصی در خارج از شرکت واگذار گردد. از عوامل دیگر که باعث انحلال شرکت های تعاونی خواهد شد عدم فعالیت شرکت در مدت زمان یک سال از آخرین فعالیت خود در عرصه تجارت می باشد که دلیلی بر عدم فعالیت و توقیف فعالیت های خود ندارد . الف- ظرف يكماه نفر جهت تصفيه امور تعاوني انتخاب و به اداره ثبت محل معرفي خواهند شد تا بر طبق قانون و آيين نامه مربوط نسبت به تصفيه امور شركت تعاوني اقدام نماييد. ممکن است به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده یا به صورت قهری با ورشکستگی منحل بشود و علل دیگر نیز وجود دارد که در بالا ذکر شد. پس از این که انحلال ثبت شود شرکت نمی تواند پروژه جدیدی را شروع کند.

انحلال بر اساس قانون بخش تعاونی با انحلال طبق روال قانون شرکت تعاونی تا حدودی متفاوت است؛ اما به طور کلی در حقوق تعاون انحلال، توقف فعالیت‌های عادی اتحادیه تعاونی معنی می‌دهد. در صورت انحلال اتحادیه از مدیران آن سلب اختیار و هیات تصفیه جانشین هیات مدیره می‌شود و انجام وظیفه می‌کند. در نتیجه هیئت مدیره مکلف است تمامی دفاتر و صورت‌حساب‌ها را تحویل هیات تصفیه دهد. انحلال در شرکت‌های سهامی با توجه به توضیحات ماده ۱۹۹ و ۲۰۱ قانون تجارت، معمولا با سه منشاء متفاوت اتفاق می‌افتد. یا به صورت قهری (اجباری) یا به تشخیص مجمع عمومی (اختیاری) و یا بر مبنای تصمیمات مجمع و حکم دادگاه صورت می‌گیرد.

تمامی شرکت های مندرج در قانون تجارت به یکی از دو صورت ذکر شده در بالا منحل می شوند و از این حیث هیچ گونه تفاوتی بین انواع شرکت های قانونی وجود ندارد. سلام پدر بزرگم سال 52سهام شرکت تعاونی روستایی کشاورزی داره ما تازه دفترچه پیدا کردیم آیا این سهام 500 ارزشی دارد یا خیر؟… آيا عضو هيئت تصفيه يک شرکت تعاوني در حال انحلال، ميتواند به ميزان طلب خود از شرکت، از اموال غير منقول شرکت (مثلا زمين) تهاتر و جايگزين نمايد؟ (قابل ذکر اينکه 1-مجمع قابل تشکيل نيست 2- اين عضو هيئت تصفيه، از اعضاي تعاوني بوده که توسط اداره تعاون بعنوان هيئت تصفيه نيز تعيين شده … آيا عضو هيئت تصفيه يک شرکت تعاوني در حال انحلال، ميتواند به ميزان طلب خود از شرکت، از اموال غير منقول شرکت(مثلا زمين) تهاتر و جايگزين نمايد؟ (قابل ذکر اينکه 1-مجمع قابل تشکيل نيست 2- اين عضو هيئت تصفيه، از اعضاي تعاوني بوده که توسط اداره تعاون بعنوان هيئت تصفيه نيز تعيين شده )… لذا پیشنهاد می‌نماییم قبل از هر اقدامی ضمن تماس با کارشناسان خبره ثبت پایتخت و وکلای پایه یک دادگستری باتجربه موسسه ما مشاوره رایگان داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

در این حالت از قبل از اتمام دوره شرکت تعاونی سه بار وزارت تعاون به شرکت اخطار خواهد داد و دو ماه نیز بعد از اتمام تاریخ فعالیت شرکت، شرکا فرصت دارند تا برای تمدید دوره فعالیت شرکت اقدام کنند. در این مدت مجمع عمومی فوق العاده شرکت باید تشکیل شده و در صورت نیاز به ادامه فعالیت شرکت نسبت به تمدید دوره فعالیت شرکت اقدام شود. اگر این تعداد بنا به هر دلیلی کمتر شود، شرکت منحل خواهد شد.