Content
6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب شدهاند. نام برند عالی باید نماینده و نشانگر و تسهیلکننده فرایند توسعه برند باشد. برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وبسایت هستند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد.
- اگر نام کسب و کار یک کلمهای باشه واقعا بهترینه.
- به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید .
- بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید .
نکته ی جالب توجه در این فروشگاه این است که سوغاتی ها در همان کارگاه در دست تولیدند و به گونه ای نمایشگاه دائم سوغاتی های کره شمالی است. این مکان یه مجموعه هنری زیبا و پر از آثار مختلف و زیباست که علاقه مندان به هنر تماشای این گالری رو از دست نمیدن. میتونین بعد از بازدید از هر کدوم از آثاری که علاقه داشتین هم خریداری کنین. این موزه هنری مجموعه از نقاشی ها و آثار هنری خیره کننده ایه که تونسته گردشگران بسیاری رو به سمت خوش بکشونه.نمای خارجی این موزه در فضای باغی قرار گرفته و میتونه برای علاقه مندان به عکاسی سوژه های خیلی جالب و بکری باشه.
قدم اول هویت بنیادین برند خود را تعریف کنید
هویت برند شامل چشم انداز کاری، ماموریت و ارزش های مد نظر شما می شود. تعیین اینکه آینده ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند. هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید. گاه شناخت این وجوه اشتراک و تفاوت ها در برابر رقبا می تواند در انتخاب اسم برند راهگشا باشد.
توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آییننامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که اسامی ثبتشده، با تنظیم و تسلیم صورتجلسه بر اساس قوانین اساسنامه و ارائه به مرجع ثبتی، قابل تغییر خواهد بود. امروزه داشتن یک وبسایت فعال، حتی در حد درج اطلاعات پایه مجموعه، تاثیر بسیار زیادی در معرفی شرکت و کسب اعتبار آن دارد.
هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نامهایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.
انتخاب نام برای مدرسه غیرانتفاعی دخترانه، پسرانه و آموزشگاه های علمی
البته ممکن است راهکارهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باز هم بهترین اسامی را برای برند می توان با تمرکز بر مشتریان بدست آورد. باید بگوییم که بهترین و خاص ترین اسامی برای برند، یک نتیجه محرمانه و به یادماندنی هستند. در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با ثبت شرکت در تهران آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود آغاز کنید. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. اسامی دارای بار معانی زیبا و دلنشین مانند شهریار برای اسم پسر بسیار مناسب می باشد.
مراحل تعیین نام شرکتها در واحد ثبتی هر استانها
اون این اسم را از روی آهنگ Radio Ga Ga از گروه راک فردی مرکوری انتخاب کرد. چون برخی به او میگفتند که شبیه به فردی مرکوری میخواند. او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمیآمد. پس انتخاب اسم خاص برای برند و نامی که بعدها به داشتن آن افتخار کنید، خیلی مهم است. با من همراه باشید تا همه چیز را در مورد انتخاب اسم برند هنری و صنعتی بدانید.
البته واژههای نامتعارف، مخفف یا حتی لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. نام انتخابی شرکت شما باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. به عنوان نمونه، باید به جای واژه غیرفارسی «آپارتمان» از معادل فارسی آن یعنی «کاشانه» استفاده ثبت برند کرد. همچنین از «فن» به جای «تکنیک» و «تکنو»، از «فناوری» به جای «تکنولوژی»، از «درمانگاه» به جای «کلینیک» و از «سامانه» به جای «سیستم» باید استفاده کرد. هنگامی که در یک نام پیشنهادی دو واژه فارسی وجود داشته باشد که تداعیکننده یک واژه بیگانه شود، امکان ثبت آن وجود ندارد.
میتوانید از نظرات و ایدههای دیگران نیز استفاده کنید. به معنای اسم کافی شاپ خود در زبانهای دیگر و ظرفیت ملی و یا جهانی شدن آن هم دقت کنید. یادآوری این نکته ضروری است که تمامی موارد بالا تنها به شرط ارائه رضایتنامه کتبی شخصیت حقوقی در قالب صورتجلسه هیئتمدیره قابل ثبت خواهد بود. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید. معرفی انواع سبک های نقاشی به همراه عکس آموزش کامل انواع هنر نقاشی ،آشنایی با سبک های نقاشی،سبک نقاشی کوبیسم،انواع سبک نقاشی با عکس،انواع گونه های نقاشی،سبک نقاشی … عکس و اسامی بازیگران سریال می خواهم زنده بمانم + داستان و عوامل …
مجددا یادآوری میکنیم که اگر اسمی که انتخاب میکنید قبلا رزرو شده باشد همهی تلاشهای شما به هدر رفته است. پس سعی کنید بهخوبی بین اسمهای مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. البته بهتره حال و هوای کافه هم با این اسم جور باشه. برای کافه اسمهایی که بالا رو پیشنهاد دادیم یکبار دیگه ببینید.
هر اسمی میگذارید سعی کنید محیط کافه از ان اسم حمایت کند. مشخص کردن زمینه تخصصی پیج میتونه به شما در انتخاب نام درست کمک زیادی کنه. می توانید با استفاده کردن از ابتدا و انتهای این سه کلمه یک نام برند برای خودتان انتخاب کنید که این تکنیک برند های بسیار زیادی نیز هست. تمام مواردی که برای برند سازی در اینستاگرام برای شما گفتیم قبل از ارائه خدمات به مشتری بود. اما این مورد مربوط به بعد از خرید محصول توسط مشتری میباشد و شما برای اعتماد سازی باید پشتیبانی خوبی داشته باشید.
در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل میتونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسونتر کنه. در آخر ایدههایی رو گفتیم که شما هم میتونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. حالا برای اینکه بفهمین کدوم اسم براتون مناسب تره باید هر کدوم از three اسم منتخب رو اینجوری تست کنین. حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات سادهای هستن که هدفی رو دنبال میکنن. که مثلاً برای خوشآمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی میکنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین.
بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع ثبت تغییرات شرکت کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار میتواند بهتنهایی ضربهای به برند و شرکت شما برند که سالها درگیر آن باشید. پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکتهای بزرگ این زمان به ۶ ماه هم میرسد.
این اسمیه که من پیشنهاد می کنم، با این حال پیشنهاد می کنم که در ابتدا یک نام برند انتخاب کنید و حتما اسم پیجتون رو مطابق با نام برندتون انتخاب کنید. یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد. برای این منظور میتوانید به صورت هفته ای یا در ایام خاص در کنار ارائه تخفیف در فروش محصولات خود مسابقاتی را هم برگزار کنید. در قسمت بالاتر که به انتخاب نام کاربری با تلفظ راحت اشاره کردیم و گفتیم اگر مجبور شدید از یوزرنیم بلند تری هم استفاده کنید اگر تلفظ راحتی داشت. اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل اینستاگرام شما خواهد داد.