آموزش ثبت تغییرات شرکت و چگونگی ثبت تغییرات به صورت تصویری و گام به گام

برای تشکیل شرکت که معمولاً مبتنی بر تهیه و تدوین شرکتنامه است شرایط و ضوابطی چند باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر تحقق موارد قانونی، نوع و نحوه همکاری شرکاء نیز ترسیم و تبیین شود. طبق ماده ۸۳ اصلاحی هر گونه تغییری که در اساسنامه و قرارداد به وجود آید باید مدت شرکت نیز از یکی از موارد مذکور اساسنامه باشد. به علاوه اگر ضررهای مالی شرکت زیاد باشد، بنا به شرایط قانونی امکان کاهش سرمایه هم وجود دارد. 2. ثبت تغییرات شرکت شامل تمدید ثبت آن یا از بین رفتن شرکت هم می شود. یا گاهی سهامداران شرکتی بعد از مدتی فعالیت به عللی تصمیم به تعطیل کردن آن می گیرد و شرکت بعد از آن فعالیتی نخواهد داشت. سپس به ترتیب 5 اسم را پیشنهاد دهید. به این معنی که یک سرمایه گذار یا شرکت باید چندین پیشنهاد برای نام شرکت ارائه دهد تا در صورت رد شدن نام اول ، نام دوم انتخاب شود. بعضی مواقع شهرت و اسم شرکت می تواند باعث شود مردم به کالاهای ارائه شده توسط آن شرکت علاقه بیشتری نشان دهند. در صورتی که این کد پیگیری را از دست بدهید می توانید در سامانه به قسمتی که به این موضوع اختصاص داده شده مراجعه کنید و سایت به شما راه حل مناسبی برای بازیابی آن ارائه خواهد داد. Data was created with the help of GSA Content Generator Demoversion.

ثبت تغییرات شرکت

پس از پذیرش نهایی سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می دهد که باید 2 نسخه از آن پرینت بپیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید. همه انواع تصمیمات جدید و تغییرات در شرکت ها باید کراحل قانونی را طی کرده و به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد. صورتجلسه تغییرات را می توان به چند طریق ایجاد کرد. صورتجلسه اصلی را برای ثبت تحویل دهید. علاوه بر این باید اصل اسناد را به اداره تحویل داده و هزینه های لازم را بپردازید. پس از اخذ تصمیم در رابطه با نوع شرکت و بسته به تعداد شرکا برای شروع کار می توانید نسبت یه ثبت شرکت به صورت آنلاین و از طریق سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراحل کار را آغاز کنید. هر شرکت و سازمانی میبایست جهت بررسی كلیه فعالیت های مالی خود و پرداخت مالیات، دفاتر پلمپ مالیاتی که شامل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل می باشد را تهیه کند (کلیه شرکت ها اعم از فعال و غیر فعال موظف به اخذ دفاتر پلمپ می باشند). آگهی تغییرات شرکت به دو روش به دست نماینده شرکت خواهد رسید.

  • درجه 1 (First Grade)
  • انتخاب اعضای هیئت مدیره و سمت افراد
  • اخذ اقامت و زندگی در عمان
  • مشخص کردن تابعیت شرکت مادر
  • مدت فعالیت شرکت
  • الف – حق ورود کشتی به دهانه بندر
  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

مجمع عمومی عادی در دو نوبت تشکیل می گردد، اگر در موعد مقرر (در پایان سال مالی) باشد مجمع عمومی عادی سالیانه خواهد بود اما اگر در طی سال مالی برای تغییر و تمدید در هیات مدیره یا بازرسین بنابر شرایط خاص باشد مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده خواهد بود. نکته ای که در هنگام تغییرات شرکت در مجمع عمومی فوق العاده شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این نکته است که تمامی این مسائل و مواردی که اطلاع رسانی می شود می بایست به رای گیری گذاشته شود و پس از رای گیری تصمیم گیری شود. اگر بازرسین جدیدی به شرکت اضافه می شوند می بایست نسبت به آن اطلاع رسانی شود و تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت از این موضوع آگاهی پیدا کنند. ثبت تغییرات شرکت موضوعی است که سازمان ها می بایست نسبت به قوانین و مقررات آن آگاهی کامل داشته باشند چون در صورت لزوم تمامی شرکت ها ناچار به انجام تغییراتی در ساختار درونی خود می شوند. بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود.

مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟

در قسمت شناسه ملی و شماره ثبت: کافیست شناسه ملی و شماره ثبت شرکت را وارد کرده و گام بعدی را بزنید. از سایر اقدامات مسئول دفتر، احراز هویت متقاضیان، اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است، تعیین شماره ی ثبت شرکت، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه ی شرکت و اسناد مالکیت اموال متعلق به شرکت می باشد که اسناد مالکیت به امضای رئیس اداره ثبت می رسد. همه این عوامل جز تغییراتی می باشد که باید به صورت رسمی در اداره ثبت به ثبت برسد تا بتواند وجه قانونی داشته باشد. اگر در پست های مدیریتی و حساس شرکت تغییراتی شکل می گیرد می بایست به اطلاع کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برسد. برای این کار می بایست یک صورتجلسه تغییرات شرکت کاملا قانونی از طرف اعضای هیئت مدیره شرکت تنظیم شود و در زیر این صورتجلسه تغییرات شرکت کلیه شرکای تجاری شرکت آن را به امضاء برسانند. مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟ برای ثبت تغییرات شرکت باید تک تک سهامداران و میزان سرمایه آن ها را بیان کنید. در حقیقت وقتی کد پستی متفاوتی به شرکت داده می شود، شرکت شامل قانون تغییرات آدرس می شود و شرکت نماینده خود را برای ثبت این تغییر مامور می کند.این موضوع برای شرکت هایی که محل کار خود را اجاره کرده اند زیاد پیش می آید و هر بار که شرکت محل اجاره خود را عوض می کند باید این مسیر را طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید