آشنایی با روش استعلام نام شرکت

نام شرکت عبارت است از واژه یا واژگانی با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می کنند . اصولا شرکا در انتخاب نام شرکت آزاد هستند مگر این که قوانین مربوط به حفظ حقوق اشخاص ثالث برای برقراری شرایط انتخاب نام را رعایت نکنند . در این مقاله قصد داریم به موضوع ثبت و انتخاب نام شرکت بپردازیم .

  • درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد.
  • به عنوان مثال یک شرکت تولید کننده نوشابه انرژی‌زا محصولی دارد که خستگی افراد را از بین می‌برد، به آن‌ها انرژی می‌دهد و کمک می‌کند بدون نیاز به استراحت باز هم به کارشان ادامه دهند؛ این شاخصه‌ها نشان از موجودی قدرتمند دارد.
  • البته ممکن است پس از گذشت مدتی شما تصمیم بگیرید نام شرکت خود را تغییر دهید.
  • راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است.
  • دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند.

اداره ثبت شرکت ها مانند اداره ثبت احوال محدویت هایی را برای انتخاب نام شرکت قائل است و همچنین بعضی اسامی را در سالهای پیش اداره ثبت اجازه ثبت آن نام را می داد اما درحال حاضر نمی دهد. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ثبت تغییرات شرکت ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. به طور کلی نامی که برای شرکت انتخاب می شود باید دارای ریشه فارسی باشد و لاتین و تکراری نباشد.

به دلیل روی آوردن بسیاری از کار فرمایان به امور ثبتی من جمله ثبت شرکت ، طی سالیان گذشته انتخاب اسم شرکت نسبت به گذشته دشوار تر شده است چرا که شمار شرکت های ثبت شده افزایش پیدا کرده است . برای جلوگیری از هزینه های اضافی و مجدد در ثبت شرکت ها بهتر است تا با اطلاعات تکمیل و آگاهی کامل نسبت به انتخاب اسم شرکت اقدام نمایید . به موجب بند ۲ قسمت ۹ قانون ثبت شرکت های سال 2006 انگلستان متقاضی به همراه تقاضای ثبت شرکت باید نام پیشنهادی خود را نیز برای آن اعلام نماید.

نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

در عین حال در فرهنگ دهخدا کلماتی وجود دارد که نمی توانند برای نام شرکت استفاده شوند. به عنوان مثال واژه هایی همچون برنیس، رویال، پرشین و … قابلیت ثبت برای نام شرکت را ندارند. تمامی اسامی که برای شرکت انتخاب می شود باید دارای حداقل 3 سیلاب یا اسم خاص باشند. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند.

مجتمع ثبت شرکت ایلیا با دار بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه ثبت شرکت و مشاوره انتخاب اسامی شرکت آماده ارائه خدمات کاملا تخصصی به شما متقاضیان محترم می باشد. اسم شرکت همانطور که در بخش بالا توضیح داده شد به اندازه ای مهم است که مانند یک پرچم برای کشور می ماند پس در هنگام انتخاب اسم بسیار بسیار باید دقت و ممارست نمایید . پس از تنظیم اسناد ثبت شرکت و ثبت در سامانه ثبت شرکت در تهران ثبت شرکت ها، کارشناس مربوطه اوراق شرکت و یا سازمان را بررسی کرده و در صورت عدم مغایرت با قوانین آن را به ثبت می رساند. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری خارجی که در کشور های خارجی سابقه ثبت دارند و شعباتی از آن ها در ایران تاسیس می شود. تعیین انتخاب نام شرکت و موسسات غیر تجاری که در گذشته سابقه ای نداشته اند و مدیران و موسسان آن قصد تاسیس آن را دارند.

اسم شرکت که تکراری نباشد

نام شخص حقوقی (نام شرکت) ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی می باشد که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی، لفظی) آن را ندارد. آروین به معنای تجربه است و در ترکیب با گستر، چیزی از مهارت و تسلط را یادآوری می‌کند. به کار بردن واژه حسابرس در انتها نیز به خوبی شکل فعالیت شرکت حسابداری را یادآوری می‌نماید. فرتاک به معنی آینده است و این اسم شرکت حسابداری، معنای رو به سوی فردا و پیشرفت و تعالی را در ذهن می‌آورد.

ثبت شرکت تهران

معمولا کارشناس ظرف سه روز بررسی می­‌کند و تایید یا عدم تایید خود را اعلام می­‌نماید. داشتن نام برای اشخاص حقوقی، همانند اشخاص حقیقی، هم حق است و هم تكليف. کارشناس تعیین نام اداره ثبت شرکت‌ها اطلاعات و از جمله اسامی وارد شده را بررسی کرده یکی را به عنوان اسم شرکت تایید می‌کنند و در ابلاغیه‌ای اعلام یکی از اسامی شرکت به عنوان نام شخصیت حقوقی تعییین می‌شود. در زمان ثبت شرکت ها باید 5 نمونه از نام های منتخب خود را بر طبق اولویت به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده و از این طریق اقدام به انتخاب بهترین و مناسب ترین اسم برای شرکت و موسسه خود کنید .

استعلام اسم شرکت را شما به عنوان یک شخص عادی نمی توانید، انجام دهید، اما ما در ثبتینو این کار را برای شما انجام خواهیم داد. توجه داشته باشید که اگر اسمی غیر فارسی (حال از هر زبان و گویش دیگری باشد، مهم نیست) را برای شرکت خود انتخاب می کنید، در زمان ارسال نام به اداره ثبت، معنی آن را هم در کنارش بنویسید، تا روند ثبت شما به درستی ادامه داشته باشد. یکی از اصلی ترین ویژگی های اسم شرکت منحصر به فرد بودن آن است، یعنی نامی که شما انتخاب می کنید، نباید برای شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد، برای این کار باید قبل از آن که برای ثبت نام شرکت خود اقدام می کنید، مطمئن شوید که نام منحصر به فردی را انتخاب کرده اید. در ادامه توضیحات دقیق تری در رابطه با این موضوع بیان خواهیم کرد. کارا بودن یک نام اهمیت بسیاری دارد، به خصوص اگر اسم شرکت دیگری شبیه به نام شرکت شما با موضوع فعالیت دیگری وجود داشته باشد، در این حالت قسمت ابتدایی نام که مشخص کننده نوع فعالیت شما ست، اهمیت خاص و ویژه ای خواهد داشت.

همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود. برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود. امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود .

انتخاب نام تا حدی اهمیت دارد که می توان گفت قبل از اینکه مصرف کنندگان با محصولات آشنا شوند، عموما نام شرکت را مشاهده می‎کنند. بهترین حرف این است که بگوییم، نام شرکت مهم تر از کیفیت محصولات و خدمات می‎باشد زیرا اولین و تنها چیزی است که در خاطر مصرف کننده می‎ماند. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده ثبت برند تجاری از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد. اسامی خاص از قبیل آراد، آریا و سپر می توانند برای نام شرکت استفاده شوند.

نباید از اسامی تکراری استفاده گردد ، اگر اسم شما مشابه اسم شرکتهای دیگر باشد نه قابل ثبت است و نه قابل استعلام. استفاده از نام های مانند بازرگانی ، خدماتی در اسم شرکت باید از پس از اخذ مجوز های لازم صورت بگیرد . با مراجعه به سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و تکمیل و وارد نمودن اطلاعات خواسته شده در سایت ، اگر شرکتی وجود داشته باشد را به شما نشان خواهد داد . فرصت های خود را برای انتخاب نام شرکت بدون در گرفتن استعلام نام اتلاف نکنید چرا که حتی در صورتی که بهترین نام ها را انتخاب کرده باشید ، اگر تکراری باشد یا با نام شرکتی مشابهت داشته باشد امکان ثبت نخواهید داشت . به عبارتی دیگر در انتخاب نام شرکت باید آن گروه از مردمی که در آینده مشتریان شما خواهند بود را در نظر داشته باشید تا نامی مناسب انتخاب نمایید چرا که نام یک شرکت تأثیر به سزایی در بازار یابی شما خواهد داشت . چنانچه مجمع فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل گردد ارائه مدارک مثبته و رعایت تشریفات دعوت براساس اساسنامه شرکت و قانون تجارت الزامی است.