اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

در صورتی که موضوع به دادگاه ارجاع نشده باشد بنا به پیشنهاد گمرک و تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اداره کل گمرک ممکن است به صورت موقت یا دایم از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم گردند. اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در صورت انصراف از داشتن کارت بازرگانی می‌توانند با ارایه مدارک ذیل به اتاق‌های بازرگانی و تعاون، اداره کل مقررات صادرات و واردات یا کل بازرگانی استان‌ها تقاضای ابطال کارت بازرگانی نمایند. صادرکننده کالا باید با اسناد و مدارک برای اخذ مجوز به گمرک محل صدور کالا مراجعه کند. خوب بعد از همه مطالبی که در بالا گفته شد، نوبتی هم باشد، نوبت کاربردهای کارت عضویت اتاق بازرگانی است، یعنی دارند این کارت چه کارهایی می تواند انجام دهد.

این نقطه نظرات به صورت گزارش، نقد، پیشنهاد و تحلیل در اختیار سایر نهادهای متخصص نیز قرارمی گیرد. پس از صدور سند ترخیص از طرف گمرک، صاحب کالا باید کارهای مربوط به حمل و نقل کالا را انجام داده و با شرکت حمل و نقل نیز تسویه کند. بعد از دریافت قبض انبار و مدارک مورد نیاز، گمرک مجوز بارگیری را برای فرد صاحب کالا صادر می کند، که در این صورت صاحب کالا باید هزینه های انبارداری که در گمرکات مختلف وجود دارد و شامل هزینه تخلیه و بارگیری، بیمه کالا، مدت زمان رسوب کالا در انبار و غیره است را بپردازد. یکی از مدارکی که مورد نیاز است، کارت پایان خدمت یا معافی از آن است.

  • در تجارت تمرکز تنها بر معامله است و طرفین تعهدی در خصوص زمینه‌های لازم برای شکل‌گیری یک معامله مطمئن و سودآور ندارند.
  • فرم هفت برگی اطلاعات مهم قبل از مراجعه به شرکت آتیه‌سازان عرصه تجارت را دانلود و مطالعه فرمائید.
  • با عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان می‌توانید از مزایای پیوستن به شبکه‌ای متشکل از 2600 شرکت معتبر و بین‌المللی که عضو این اتاق هستند بهره ببرید.
  • شرکت‌های بازرگانی می‌توانند در قالب یکی از انواع شرکت‌ها در قانون تجارت فعالیت خود را شروع کنند.
  • کاربران گرامی ، شما می توانید با وارد کردن پست الکترونیک خود ، از اخبار شرکت روزانه مطلع شوید .

این کارت توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا شهرستان ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند صادر می گردد. صدور این کارت برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابل است، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد. بازرگانی که تقاضای صدور این کارت را دارد باید طبق فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهد و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شود.

کاربرد کارت بازرگانی

به شرکتی شرکت بازرگانی گفته می شود که به شکل سهامی خاص یا مسئولیت محدود با هدف تجارت تأسیس شده باشد. هر بازرگان و تاجری باید بداند که برای انجام امور فعالیت های بازرگانی نیازمند و مستلزم به اخذ کارت بازرگانی می باشد . بله چنانچه دارنده کارت عضویت اتاق بازرگانی بنا به هر دلیلی دیگر نیازی به آن نداشته ثبت شرکت در تهران باشد و تمایل داشته باشد که آن را باطل کند میتواند درخواست کند که کارت وی باطل شود و اتاق بازرگانی اقدام به ابطال آن میکند. توصیه می نماییم به جهت انجام هرچه سریعتر و دقیقتر اقدامات و فرآیند تهیه مدارک و صدور کارت عضویت اتاق، ضمن تماس با موسسه حقوقی مشهور از تجارب کارشناسان خبره ما بهره‌مند شوید.

برای دریافت این کارت باید از شرایطی که گذاشته شده است برخوردار بود در صورت واجد شرایط بودن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اقدام به صدور کارت می کنند، در ادامه مراحل قانونی و مدارک مورد نیاز صدور کارت بازرگانی حقوقی را کامل توضیح خواهیم داد. تقریباً هر اقدامی در چارچوب قوانین کشور، به یک مجوز از سوی مقامات یا سازمان های مربوط نیاز دارد. دقیقا مثل رانندگی کردن که با داشتن گواهینامه رسمی از اداره راهنمایی و رانندگی، ثبت برند تجاری قانونی است و بدون آن، غیرقانونی و تخلف. برای بعضی تجارت ها هم به چنین گواهینامه ای نیاز داریم که به آن کارت بازرگانی گفته می شود. بر اساسقوانین گمرکیکشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی، می تواند با داشتن آن، اقدام به تجارت در عرصهواردات و صادرات کالاکند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد،حق العمل کاریدر گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد.

تولیدکنندگان کالا و خدمات به منظور تولید کالا و یا عرضه خدمت به مواد و وسایلی نیاز دارند تا بتوانند به وسیله آن‌ها محصول خود را ساخته و عرضه کنند. این موارد شامل خریدن ماشینها، مواد اولیه، ابزار، قطعات و مواردی من جمله است که در حوزه شناسایی منابع، تأمین، تجهیز و تدارک مواد و وسایل در پوشش خدمات بازرگانی به تولیدکننده عرضه می‌شود. پس از آن که مدارک تایید شد شما باید به صورت حضوری به منظور به امضا رسانیدن ذیل دفاتر و مطابقت مدارک به اداره مراجعه نمایید. سپس آگهی تاسیس شرکت در روزنامه ی رسمی چاپ و منتشر می شود و مراحل ثبت به پایان می رسد. بطور میانگین بیست روز کاری طول می کشد تا شرکت بازرگانی به ثبت برسد. مطابق ماده 220 قانون تجارت هر شرکتی که به ثبت نرسد شرکت تضامنی شمرده می شود و بایستی مبلغی را به عنوان جریمه بپردازد.

بازرگانی یعنی چه

این اصطلاح در بسیاری از موارد به غلط به جای سایر مفاهیم استفاده می‌شود؛ اما معنای درست بازرگانی بین‌الملل از نظر فنی چیست؟ بازرگانی بین‌الملل مفهومی گسترده‌تر از تجارت بین‌الملل است. به این معنی که علاوه بر دادوستد بین‌الملل، حوزه‌های دیگری نیز در این مفهم می‌گنجد. اما گسترش تجارت موجب شد تا به‌مرور تجار به فکر گسترش فعالیت‌ها و تسهیل کار نمایند. در حقیقت اقتصاد جهانی چارچوبی است که کسب‌وکار بین‌الملل، بازرگانی بین‌الملل و تجارت بین‌الملل در درون آن تعریف می‌شوند. به همین ترتیب کسب‌ و کار بین‌الملل، بازرگانی بین‌الملل و تجارت بین‌الملل نیز جزئی از سطح بالاتر خود هستند. ۱۰- در صورت تغيير محل علاوه بر ارائه يك برگ اظهار نامه تغيير آدرس از اداره ثبت شركت ها، ارائه يكي از مدارك مالكيت ذيل الزامي است.

فارغ التحصیلان این رشته به مباحث مربوط به بازار، تدوین استراتژی های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آن ها ، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان آشنایی لازم را دارند. از این جهت تونایی استخدام در واحدهای بازرگانی سازمان ها را دارند و می توانند به خوبی در سطح مدیران اجرایی در سازمان های بازرگانی، صنعتی و دولتی مشغول به کار شوند. اما انتظار میرود این فارغ التحصیلان در کنار کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، بعد از کسب تجربه های کافی بتوانند مسئولیت های بیشتری را در سطوح بالای سازمان ها برعهده گیرند. مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکتهای تجاری است زمانی یک شرکت میتواند بین خود، مشتریان و خریداران خود رابطه تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. شخصی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و ارائه و معرفی درست و اصول محصول یا خدمات یک شرکت کوشش می کند و به صورت طبیعی مدیر بازرگانی شخصی است که نقش اساسی در سود و ضرر شرکت ها دارد.

بازرگانی داخلی چیست؟

صادرات به قرقیزستان را از کجا شروع کنیم؟عضویت در اوراسیا باعث شده تا صادرات به قرقیزستان برای تجار ایرانی ازحاشیه سود بسیار خوبی همراه با حمایت‌های ویژه برخوردار باشد. صادرات به پاکستان را چگونه آغاز کنیم؟با وجود جمعیت ۲۰۰ میلیونی و کیلومترها مرز مشترک، صادرات به پاکستان می‌تواند یکی از اصلی‌ترین ثبت تغییرات شرکت مقاصد کالاهای صادراتی ایران باشد. کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور در صورت داشتن کارنامه شغلی از وزارت کار. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی آگاه ثبت می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. سود بازرگانی بدون توجه به خوب و بدی کالا یا مستعمل بودن آن دریافت می شود.

کسب‌وکارها می‌توانند به شیوه‌های مختلف اقدام به تأمین مالی برنامه‌های خود از طریق بانک‌های بین‌الملل و حتی ارائه سهام خود در بورس سایر کشورها نمایند. یکی از دلایل به هم‌پیوستگی اقتصاد کشورها، در هم تنیدگی شدید بازارهای مالی در جهان است. مؤسسات پولی و مالی در جهان امروز برای استفاده بهینه از منابع موجودشان اقدام به تأمین منابع مالی برای شرکت‌های بین‌المللی و حتی سایر نهادهای مالی می‌نمایند. کسب‌وکارهای بین‌المللی با استفاده از نهادهای مالی در کشورهای مختلف جهان، اقدام به تأمین مالی طرح‌های خود به کارآمدترین شیوه می‌نمایند.

فرم هفت برگی اطلاعات مهم قبل از مراجعه به شرکت آتیه‌سازان عرصه تجارت را دانلود و مطالعه فرمائید. در آخر شاید از دید خیلی از افراد دو مفهوم تجارت و بازرگانی مشابه در نظر گرفته شوند؛ اما این مفاهیم تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. این واحدها به‌وسیله فرد و یا افرادی که قصد همکاری با یکدیگر را دارند، به وجود می‌آیند. سرمایه‌گذاری، مسئولیت، تصمیم‌گیری و نحوه اداره بنگاه به عهده یک شخص است. خدمات بازرگانی با شناسایی نیازها و سلایق مشتریان، تلاش کرده تا کالا و خدمات تولید شده را متناسب با رفع نیاز مشتری تهیه و عرضه شود. ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، از ارائه مدرک فوق معاف می باشند .