ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایده‌های قبلی و انتخاب اسم بروید. ۱۰- ضرورتی ندارد که از اسم شهر یا منطقه خود در انتخاب اسم شرکت استفاده کنید بلکه بهتر است فرامنطقه‌ای فکر کنید. حتی به این فکر کنید که ممکن است برند شما خدماتی به خارج از کشور نیز ارائه دهد. پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست خودداری کنید. همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی را تداعی نکند.

ایده برای اسم برند

این برندها فقط روی خوش آوایی نام برند و خاص بودن آن کار کرده‌اند. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهن‌الگوها برای انتخاب نام برند است. حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایده‌ای متمایز داشت.

اسامی خاص برای برند

احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است.

  • به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد.
  • اسم های کافه مانند «آغوش با قهوه» «قندریز» بامزه به نظر می‌رسند و مدت‌ها در ذهن مشتریان می‌مانند.
  • بنابراین پیشنهاد میکنیم هر دو دامنه رو برای سایت خود خریداری کنید و دامنه ها را ریدایرکت کنید.
  • به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.
  • بسیاری از سلبریتی های معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده اند.

جهت خرید و فروش و ثبت برند با مشاوران ما تماس بگیرید. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود.

نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب می­شود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژه­ای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکت­ها انجام می­شود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می­شود. پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام می­شود در نتیجه شما می­توانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکت­ها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید. مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید.

بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را به ثبت رسمی و قانونی برسانید و به دنبال پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای آن هستید حتما باید از تجربیات بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید. در کشور ما نیز با توجه به تفاوت‌های ثبت برند تجاری فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت.

فراموش نکنید که این سوالات نشان دهنده ­ی گیج شدن مشتریان نیست، بلکه یعنی نام برند شما توانسته حس کنجکاوی آنها را برانگیزد. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند. در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن پیگیری ثبت تغییرات شرکت مخاطب می ماند. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود.

۱۰ نام تجاری شما نباید قبلا ثبت شده باشد

آینده‌نگری در مورد سمت و سویی که کسب‌وکار شما در سال‌های بعد خواهد داشت، به شما کمک می‌کند تا از فرآیندهای پرهزینه برندسازی مجدد، پرهیز کنید. برای دریافت ایده برای اسم شرکت، می توانید از راه های مختلفی اقدام کنید. برای مثال مشورت با اطرافیان می تواند یک راه کار عالی برای دریافت ایده برای اسم شرکت باشد. اطرافیان شما با پیشنهاد کردن اسامی مورد نظر خود می توانند به شما کمک کنند که با دیدگاه روشن تری در رابطه انتخاب اسامی عمل کنید. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود. به عنوان مثال شرکت زر ماکارون را در نظر بگیرید که اسم «زر ماکارون» مانع از توسعه محصول می‌شود زیرا به جز ماکارونی محصول دیگری را نمی‌توانند تولید کنند.

کارآموز تولید محتوا

از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم. دوست دارم اوقات فراغتم را با دورهمی های دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرانم. برای نمونه میتوان از شرکت پروکتراند گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند. اسم های زیادی وجود دارد ولی بهترین آنها اسم هایی هستند که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان میگذارد. در هر حال میتوان با اطمینان بیان کرد که انتخاب نام برای محصول بیار امری کسل اور و سخت است علی الخصوص زمانی که در این زمینه هیچ گونه آشنایی وجود نداشته باشد.

البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ثبت شرکت در تهران یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. به معنای اسم کافی شاپ خود در زبان‌های دیگر و ظرفیت ملی و یا جهانی شدن آن هم دقت کنید. بیشتر برای اسم‌های کاندیدتان موکاپ‌ها و صفحات فرود طراحی کنید.