اسم برند ایرانی را روی کسب وکارخود بگذارید تا ازسراسر ایران مشتری داشته باشید

کسب و کارها با تبلیغات مختلف از طریق انواع شبکه‌ها و کانال‌ها، قصد افزایش فروش و شناخته شدن خود میان تمام مخاطبان را دارند. اما برای موفقیت در این هدف، باید برندی جذاب و جالب توجه انتخاب شود که در نگاه اول بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. تبلیغات پرهزینه و گسترده نمی‌تواند ضعف برند کسب و کار را پوشش دهد، بلکه فقط صرفه هزینه و وقت بی‌خود می‌باشد. پیش از انتخاب اسم برند، سایر رقبا را بررسی کنید تا در نهایت نامی متمایز انتخاب کنید. برند انتخابی باید در خور نوع کسب‌وکارتان و به عبارتی با کار شما ارتباط معنایی داشته باشد، برای مثال اگر کسب‌وکار شما در حوزه آموزشی است نمی‌توانید اسمی انتخاب کنید که در خور کسب‌وکار فروشگاهی باشد.

استفاده از فرهنگ لغت یک گزینه عالی برای انتخاب یک اسم عالی برای کسب وکار خانگی شما است. سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم می‌پرسد. اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد.

اسم برای برند

شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. البته سایت‌هایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمت‌ها مفید باشند اما خیلی نباید روی آن‌ها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمه‌ی اسامی پیشنهادی‌شان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند.

مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو از بارزترین نمونه نام‌های ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد. حتی شما باید به معنی اسم برند برای کسب و کارتان در فرهنگ های بازار هدف هم فکر کنید. شاید داستان آب معدنی شرکت الموت که به معنی آشیانه عقاب و نام منطقه‌ای در قزوین می‌باشد را شنیده باشید. وقتی که به کشورهای عربی صادر شد فقط به خاطر معنای این نام تجاری در زبان عربی که به معنای مرگ بود با واکنش منفی مشتریان روبرو شد. ، امروزه برای ثبت و پیشرفت تمام کسب و کارها، انتخاب نام برند حرف اول را می‌زند. چرا که برای تاسیس و ثبت شرکت اولین و مهم‌ترین اطلاعات برای ارائه دادن، برند کسب و کار است.

تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام‌های معمولی دور بمانید. اگر شما یک نام را انتخاب کردید و آماده هستید تا برروی آن نام حل و فصل کنید در این زمان بهتر است از یک ابزار آنلاین مانند NameCheap تغییرات شرکت استفاده کنید تا ببینید دامنه در دسترس است یا خیر. در غیر این صورت اگر بخواهید در نیمه راه نام تجاری خود را تغییر دهید با چالش‌‌هایی روبرو خواهید شد و مطمئنا شما نمی‌خواهید دچار دردسر شوید.

اگر می خواهید فعالیت اینترنتی داشته باشید باید از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید. نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد. نام برند باید در سایر کشورها و یا زبان‌های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد. نام تجاری باید ارائه دهنده پیامی از مزیتهای کالا یا خدمت باشد.

  • دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.
  • حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.
  • نام‌گذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار شما است.
  • امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود .
  • توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام­ گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید!
  • خب، پس کمربندهای انتخاب اسم برند را محکم ببندید، سفر شروع شد.

برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند. مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند.

ماتریس Swot چیست و چه کاربردی در پیشبرد کسب‌و‌کار دارد؟

به منظور دسترسی آسوده تر بهنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وب سایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. نام تجاری شما بدون بازاریابی و تبلیغات ناشناخته و بدون معنی باقی می ماند. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شرکتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را که شرکاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شرکت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعکس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.

حال که لیستی از نام‌های پیداشده از واژه‌یاب دارید، بهتر است سری به کلیدهای بالا زده و سعی کنید از هر کدام از این کلیدها بین 5 تا 10 اسم اولیه برای برند آتی خود انتخاب نمایید. در این مرحله شما باید در حدود 3 تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید. فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است. اما برند معروف اتومبیل شاسی‌بلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است.

بله، در صورتی که تصمیم بگیرید برند چرم خود را ثبت کنید می بایت مجوز فعالیت داشته باشید. در صورتی که مجوز ندارید از جواز تاسیس می توانید استفاده کنید. تصور کنید که شما با چرم های درجه یک محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کنید و همین کیفیت شما باعث جذب مشتری های بسیاری شده است. اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه فاکتورهای موثر به هزینه ثبت یک برند چرم را توضیح خواهیم داد. لازم نیست که نام انتخابی شما حتما فارسی باشد، اما باید در فارسی معنی داشته باشد.

اما برای ثبت برند اولین و مهم­ترین شرط، انتخاب یک نام مناسب است. این نام در عین خاص و معنادار بودن باید دارای ویژگی­ها، شرایط و قوانین خاصی باشد که ما در ادامه به این موضوعات می­پردازیم . من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ثبت برند تجاری ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند . از نمونه اسم برند ایرانی اقتصادی می‌توان شرکت اتکا به معنی اداره تدارکات کارمندان ارتش مثال زد.

بهتر است به تعدادی از افراد با تجربه که قبولشان دارید گوش کنید، چند تست کوچک انجام دهید ، به احساس قلبی خود گوش کنید و سرانجام تصمیم بگیرید. بعد از این که لیست خود را به چند مورد خلاصه کردید، می توانید گروهی را با تمرکز به واکنش های افراد به نام انتخابی به وجود آورید و آن را بسنجید. یا اینکه مطالعه قابل سنجشی برای اندازه گرفتن مقبولیت، خوشایندی یا تداعی معنی نام های احتمالی ترتیب دهید. مشخص کردن زمینه تخصصی پیج میتونه به شما در انتخاب نام درست کمک زیادی کنه. من با مقدای بررسی اسم های زیر رو به شما پیشنهاد می کنم با این حال شما می تونید ترکیب های دیگه ای هم بسازید.

تفکری که در پشت یک نام تجاری قرار دارد یک استراتژی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است. انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند. اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمی‌توانید انجام دهید. دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد. برای مطالعه در زمینه نحوه ثبت شرکت و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود .