الزام مجدد به ثبت نام در سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی و حقوقی

از جمله خدماتی که می توانید با در دست داشتن کد ثنا از آن بهره ببرید، پیگیری پرونده های قضایی و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری است که با مراجعه به سایت سامانه عدل ایران به آدرس است. پیشنهاد می شود برای آگاهی از خدمات این سامانه مقاله زیر را مطالعه بفرمایید. در روش حضوری، با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی اقدام به احراز هویت و نهایی کردن ثبت نام خود نموده و در نهایت نام کابری و کد ثنای خود را دریافت می نماید.

اطلاعات خود را اعم از کدملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه وارد کنید. ثبت نام در سامانه ثنا برای دسترسی به خدمات آنلاین قضائی به احراز هویت نیاز دارید. و سپس انتخاب گزینه “دانلود نرم افزار ابلاغ الکترونیک قضایی برای اندورید” این نرم افزار را دریافت ثبت برند تجاری نمایند. چنانچه با مشکل پر شدن حافظه یا نصب نشدن برنامه در گوشی اندورتان مواجه شدید ، مقالاتکمبود حافظه داخلی اندرویدوعلت نصب نشدن برنامه در اندرویدرا بررسی و مطالعه فرمایید. برای ورود به سامانه ثنا ابتدا باید به درگاه خدمات الکترونیگ قضایی مراجعه کرد.

اما برای راه اندازی سامانه سنا نیاز به ثبت نام در آن دارید، تا بتوانید به ارتباط با دادگستری و قوه قضاییه بپردازید. در واقع کاربران می‌توانند جهت امور مربوطه به شکایات و پیگیری های احکام صادر شده توسط دادگستری و قاضی به این سامانه مراجعه کنند و نیازی به مراجعه حضوری به دادگستری نداشته باشند. از این رو اگر شما هم با مشکل در ورود به سامانه ثنا روبرو شده اید،تیم فنی رایانه کمکرا تا پایان این مقاله دنبال کنید. 8) متقاضی متعهد به نگهداری شناسه و رمز عبور خود می‌باشدمؤكدا توصیه می‌شود نسبت به تغییر رمز عبور به صورت دوره‌ای اقدام شود. مسئولیت آثار قانونی استفاده از این حساب كاربری متوجه صاحب آن می‌باشد. همچنین اگر رمز موقت خود را به هر دلیلی از یاد برده‌اید می‌توانید از امکان ارسال مجدد رمز استفاده کنید.

ثبت ثنا

مستروکیل در راستای افزایش دانش حقوقی و قضایی مردم ایران زمین راه اندازی شده است و همچنین دسترسی به وکیل را ساده تر میکند. امروزه داشت فرم ثنا برای وام ازدواج و یا سایر وام‌ها جزو شرایط مهم بسیاری از بانک‌ها است. برای دریافت وام از بانک علاوه بر فرد وام گیرنده، ضامن‌های وی هم بای شناسه قضایی ارائه کنند. در غیراین صورت فرد متقاضی وام صلاحیت دریافت وام از بانک و یا سایر موسسات اعتباری را ندارد. در مرحله پایانی، شما به صفحه دانلود این برنامه منتقل می‌شوید. اکنون شما با توجه به سیستم عامل گوشی همراه خود (اندروید یا IOS) می توانید برنامه موردنظر خود را دانلود کنید.

مراحل ثبت در سامانه ثنا خارج از کشور

7) متقاضی طی این توافق‌نامه متعهد می‌شود در صورت تغییرهر یك از اقلام اطلاعاتی یا ضرورت اخذ اطلاعات بیشتر، جهت بروز رسانی آن در اسرع وقت اقدام كند. در پایان این بازدید نیز از تعدادی از کارشناسان اداره کل ثبت شرکت‌ها قدردانی شد. کشاورز مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز در جریان این بازدید به ارائه آمار و عملکرد این اداره کل پرداخت. شما با ایمیل امتحان کنید ببینید به همین صورت هستش؟ چون ما تست کردیم تاریخ تولد رو نخواست.

  • در مرحله آخر شما باید اطلاعات مربوطه را مانند تصویر زیر پر نمایید.
  • برای اطلاع کامل از مراحلی که برای مشاهده ابلاغ الکترونیک باید بدانید، روی لینک زیر کلیک کنید.
  • ابتدا عبارت «سامانه ثنا» را در فیلد جستجوی گوگل وارد کنید و جستجو را انجام دهید.
  • تمامی اوراق ابلاغیه به حساب کاربری شما ارسال خواهد شد و از طریق پیام کوتاه نیز آگاه سازی می شود.
  • این که سامانه ثنا دریافت ابلاغیه ها را به صورت الکترونیکی فعال کرد توانست بسیار این روند مشاهده ابلاغیه ها را سریع تر کند و افراد خیلی ساده با استفاده از اینترنت می توانند این ابلاغیه الکترونیکی ثنا را مشاهده کنند.

برای استفاده از این راه می توانید به سامانه اصلی یا پشتیبان ابلاغ وارد شوید و از لینک های مربوط به آدرس های دیگر سامانه ابلاغ استفاده کنید. این آدرس ها درسایت اصلی سامانه ثناsana.adliran.irوجود دارند (مانند تصویر زیر). اولین مرحله برای عضویت در سایت ثنا ، این است که شما به سایت اصلی ثنا به آدرسsana.adliran.ir وارد شوید و اطلاعات فردی خود را در آن جا ثبت کنید.

اما افرادی که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، به راحتی با وارد کردن اطلاعات خود به صورت آنلاین می‌توانند احراز هویت کنند. پس از مراجعه به این قسمت کافیست که افراد مراحل ورود به سامانه ثنا را با وارد کردن کد ملی، رمز شخصی و رمز موقت سامانه ثنا انجام دهند و پس از ورود به این سامانه، ثبت شرکت فرم سامانه ثنا را پرینت نمایند. مراحل مربوط به نحوه دریافت فرم ثنا به صورت خلاصه به شرح زیر است. دسترسی به ابلاغیه جدید برای ایرانیان خارج از کشور به صورتی بود که افراد از طریق وزارت امور خارجه، افراد سیاسی و یا مسئولان کنسولگری مجبور بودند تا فرآیند قانونی پیگیری را انجام بدهند.

نحوه ثبت‌نام در سامانه‌ی ثنا

پس از ثبت نام در سامانه ثنا، برای مشاهده ابلاغ الکترونیک می‌توانید به سامانه فوق مراجعه کنید. برای بازگردانی رمز سامانه ثنا و پرونده قضایی خود، ابتدا وارد سامانه ابلاغ شوید. در قسمت بعد وارد صفحه شخصی خود در سامانه ابلاغ می‌شوید، که تمامی اطلاعات (اطلاع از شکایت ، زمان دقیق پیگیری شکایات، نتیجه نهایی بررسی قاضی از پرونده شما و… ) نوشته می‌شود. همچنین نسخه موبایل سامانه ثنا منتشر شده است که می‌توانید تمامی امور ثبت نام و بررسی پرونده های قضایی در سامانه ثنا خود را در گوشی بررسی کنید، برای دانلود کافی است ابتدا وارد فروشگاه مخصوص گوشی خود شوید و به دانلود اپلیکیشن ثنا برای ایفون یا اندروید اقدام کنید.

در این مرحله به برنامه عدالت همراه وارد شده و با کلیک روی گزینه ابلاغ‌های الکترونیکی می‌توانید ابلاغیه موردنظر خود را مشاهده کنید. روش‌های گوناگونی برای مشاهده ابلاغیه با موبایل وجود دارد، می‌توان به واسطه برنامه عدالت همراه و سایت عدل ایران نسبت به مشاهده اقدام کرد. قابل ذکر است که برای اطلاع از روند پروند و یا بعبارتی پیگیری امور مربوطه باید در سامانه سایت عد ایران اطلاعاتی همچون کدملی، تاریخ تولید و غیره را وارد کرد. بعد در سامانه با کدملی، شماره سریال شناسنامه و تاریخ ثبت نام کنید.

باتوجه به ضرورت جامعه امروز ی و جلوگیری از اتلاف وقت ، قوه قضائیه در سال 1395 سامانه ثنا را راه اندازی کرده است که مراجعات مردم به این … وب سایت حقوقی احقاق با تلاش بر افزایش آگاهی افراد در مسائل قانونی و حقوق قانونی خود، در صدد ارائه انواع مقالات با موضوع حقوقی، کیفری، قراردادها، قوانین، اسناد تجاری و … برآمده است و همچنین انواع نمونه دادخواست ها، اظهار نامه، نمونه قرارداد، نمونه شکوائیه و…را با دسترسی و دانلود سریع در اختیار شما قرار داده است.

به این معنا که سازمان قوه قضاییه باید ابتدا افراد را شناسایی کند. سامانه ثنا نیز به این دلیل راه اندازی شده است و به پیگیری پرونده قضایی با کد ملی و مشاهده ابلاغیه ها بصورت الکترونیکی کمک می کند. همانطور که گفته شد در مراحل قبل تنها از شما اطلاعات فردی درخواست می شود. از آنجایی که درگاه قوه قضاییه یک درگاه بسیار حساس می باشد، شما باید به صورت حضوری برای احراز هویت خود اقدام کنید.

در این مرحله از مراحل ثبت نام ثنا، اطلاعات مربوط به کد ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه و کد امنیتی را در کادرهای مشخص شده در تصویر، وارد کرده و دکمه ادامه را بزنید. یکی از مهم ترین اصول دادرسی که تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا و اجرای عدالت می باشد، اطلاع یافتن طرفین دعوا از جزئیات مربوط به رسیدگی به پرونده مورد بررسی در دادگاه می باشد . به همین دلیل ، ابلاغیه و احکام مربوط به آن، در قانون آیین دادرسی مورد پیش بینی قرار گرفته است. البته، در حال حاضر،ابلاغ اوراق قضایی، از طریقسامانه ابلاغ ثنا​ انجام می شود. گاهی اوقات افراد با موبایل وارد سامانه ی ثنا وارد سایت می شوند، ولی در هنگام ورود آن ها به سایت مشکلاتی از قبیل باز نشدن سایت ثنا، پریدن سایت و … برای رفع این مشکل می توانید مرورگر روی گوشی خود را آپدیت کنید و از نسخه جدیدتری استفاده کنید.

نکات سامانه ثنا خارج از کشور

اگر در این زمینه آشنایی کامل ندارید از کافی نت و یا دفتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام نمایید. سابقا ، ابلاغیه اوراق دادگاه از طریق ماموران ابلاغ دادگستری انجام می شد ؛ اما در حال حاضر ابلاغ اوراق قضایی صرفا از طریق سامانه ثنا امکانپذیر می باشد . سامانه ثنا یکی از سامانه‌های قوه قضاییه می باشد که مرتبط با احراز هویت دریافت‌کنندگان خدمات قضایی است. از جمله دیگر خدمات سایت ثنا ثبت تغییرات شرکت برای افراد خارج از کشور می‌توان به صدور گواهی عدم سوء پیشینه اشاره کرد. ایرانیان خارج از کشور برای دریافت این گواهی در گذشته باید تایم زیادی را در حدود دو تا سه ماه سپری می‌کردند ولی به کمک این سامانه صدور گواهی سوء پیشینه به زبان انگلیسی یک روز انجام می‌شود. برای ثبت دادخواست انواع طلاق مانند طلاق توافقی، طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد می‌توان از طریق سایت ثنا اقدام کرد.

در صفحه جدید، میزان تحصیلات و شغل خود را مشخص کرده و دکمه (ثبت اولیه اطلاعات) را کلیک نمایید. در مرحله بعدی شما باید اطلاعات محل سکونت خود را وارد نمایید و در نهایت روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید. ابتدا عبارت «سامانه ثنا» را در فیلد جستجوی گوگل وارد کنید و جستجو را انجام دهید. در سایت امکان تصحیح موارد وارد شده وجود دارد بنابراین در هر مرحله اگر نیاز به بازبینی داشتید از دکمه “مرحله قبلی” استفاده کنید. همان طور که در بالا به صورت خلاصه به آن پرداخته شد، سامانه ثنا برای رسیدگی به امور قضایی راه اندازی شده است.