برای ثبت شرکت خارجی در ایران چه اقداماتی را بایستی انجام داد؟

یک سری امتیازات متفاوت در خصوص تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند دیده می شود که دانستن آنها می تواند مسیر را هموار سازد. زمانی که مقررات ثبت شرکت به درستی رعایت شود یک سری نتایج جالب دیده می شود مثلاً شرکت به عنوان یک برن قانونی شناخته می شود. این رویکرد سبب می شود که معاملات و روابط مالی و اقتصادی شکل درستی به خود بگیرد. معمولاً هدف اصلی این شرکت ها به شکلی است که به وضع اقتصادی شرکا اهمیت زیادی می دهد و زمانی استفاده می شود که وضعیت اقتصادی آشفته بوده و به طور کلی مردم از نظر قدرت خرید دچار مشکل شده اند. دقت شود که وضعیت و امکانات رفاهی و اقشار کم درآمد بخش مهمی از پروسه و اهداف این شرکت ارزیابی می شود. شرکت تعاونی یکی از شرکت های تجاری محسوب می شود اما هدف این شرکت کمی متفاوت از سایر شرکت ها است.

  • جهت مشاوره رایگان امور ثبتی و حقوقی خود فقط کافیست شماره تلفن خود را برای ما ارسال نمائید ، تا کارشناسان و وکلای مجرب ما در کمتر از ۶۰ ثانیه با شما تماس بگیرند .
  • همانطور که گفتیم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نبوده و در هردو این شرکتها مسئولیت اعضا در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه یا سهام آنها می باشد و جهت وصول طلبهای شرکت دراموال شخصی آنها دخل و تصرفی وارد نمی شود.
  • حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف هفت نفر است که دو سوم آنها باید در حرفه‌ای مشغول باشند که در موضوع شرکت مشخص شده است.
  • برای این منظور باید افرادی را به عنوان شریک انتخاب کرد که تحمل مشکلات ابتدای راه شرکت را داشته باشند.

از این هفت نفر ۳ نفر به عنوان هیئت موسس و یک نفر به عنوان نماینده در اداره کل تعاون می باشند. برای تایید اساسنامه در مجمع عمومی موسس در هنگام ثبت شرکت تعاونی باید حداقل دو سوم از اعضای مجمع پس از بررسی اساسنامه با آن موافقت نمایند. برخلاف سایر شرکتها اوراق ثبتی شرکت تعاونی باید در ۴ نسخه تنظیم و امضا شوند. حتماً لازم نیست که شرکت شما به شکل حقوقی مدل‌های فوق‌الذکر باشد. ثبت شرکت را می‌توان در قالب موسسه یا موارد دیگر شخصیت حقوقی تشکیل داد.

شرایط و مدارک برای ثبت شرکت

میزان سرمایه ثبتی شرکت ، موضوع فعالیت شرکت ، مجوزی بودن یا نبودن آن و مواردی از این قبیل . اما اگر دارای نواقصی باشد که قابل برطرف شدن باشد شما باید طبق ابلاغیه‌ای که برایتان ارسال می‌شود نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنید. و همینطور مشخص کردن حق امضا افراد برای اوراق بهادار امری ضروری است. درج تاریخ ثبت شرکت و محل شرکت که شامل ثبت توسط شخصیت صلاحیت دار نیز خواهد شد. مدارکی که تایید شده پس از پرینت امضا شوند و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده از طریق پست به آدرس درج شده ارسال شود.

اردوغان تهدید کرد: با سلاح سنگین به ارتش سوریه پاسخ می‌دهیم

همچنین روزنامه کثیرالانتشار ایرانی برای درج آگهی‌های شرکت تجاری خارجی در ایران بایستی معین شود. انتخاب گزینه وجود یا عدم وجود مجوز برای فعالیتهایی که نیاز به مجوز از سازمان یا ارگانهای خاص دارند و وارد کردن شماره مجوز و تاریخ مجوز در صورت نیاز به وجود آن. مسئولیت شرکا در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار و در صورت غیر سهامی بودن با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه می باشد.

امکان حضور در مزایده ها و مناقصه های دولتی اخذ وام و تسهیلات از سیستم بانکی دریافت کارت بازرگانی و ورود به عرصه تجارت خارجی از جمله مزایای ثبت شرکت بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. عده ای شرکتهای ثبت شرکت تجارتی را به شرکتهای سرمایه و شرکتهای اشخاص تقسیم نموده اند. 1- شرکت سهامی 2- شرکت با مسئولیت محدود 3- شرکت تضامنی 4- شرکت مختلط غیر سهامی 5- شرکت مختلط سهامی 6- شرکت نسبی 7- شرکت تعاونی تولید و مصرف.