تفاوت اشخاص حقیقی و حقوقی چیست؟

انسان، از زمانی که متولد می شود، تا زمانی که از دنیا می رود، دارای شخصیت حقیقی است. قانون، به او، شایستگی این را داده است تا بتواند، صاحب یک سری حقوق و تکالیف شود. برخورداری از حقوقی نظیر حقوق شهروندی و تکالیفی مانند تمکین و نفقه، نمونه هایی از این موضوع هستند.

اشخاص حقیقی و حقوقی در قانون تجارت

در صورتی‌که مودیان اظهارنامه را در موعد مقرر ارسال نکنند مشمول جرایم و تبعات قانونی خواهند شد. اشخاصی که خارج از ایران اقامت دارند و درآمد و فعالیت آنها از طریق ایران می باشد. ، با بهره‌گیری از مشاوران و وکلای مالیاتی با تجربه و خبره، آماده ارائه خدمات مشاوره مالیاتی و دادرسی مالیاتی در سراسر ایران می باشد.

تشخیص اقامتگاه اشخاص

میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری). برای تولید کود زیستی علاوه بر شرکت با مسئولیت محدود مجوزی دیگر لازم است. سوالم اینه که شرکت‌های ثبت شده‌ای هستن که فعال نباشن و بشه کد ثبت اونارو خرید و مشخصات شرکت رو تغییر داد؟ مثلا کد ثبت شرکتی رو خرید که چند سال سابقه‌ی فعالیت داشته ولی الان شرکت فعال نیست.

در نظر داشته باشید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین وبسایت وکیل تاپ اصفهان از تجربیات و دانش یک وکیل کارکشته و آگاه به مسائل حقوقی و به روز بصورت آنی بهره‌مند شوید و به محض مواجه شدن با یک پرونده یا مشکل، از شدت یافتن آن و افزایش هزینه‌های دادرسی و دعاوی رهایی یابید . اگر در شهر اصفهان به دنبال موسسه حقوقی در اصفهان هستید وب سایت ما با ارائه خدمات تخصصی وکالت در تمامی امور حقوقی بهترین گزینه برای عقد وکالتی حرفه ای و مطمئن است. برای ثبت نوبت مشاوره ثبت برند تجاری حقوقی حضوری و غیر حضوری خود می توانید به سامانه ثبت رزرو نوبت مشاوره وب سایت مراجعه کنید. البته لازم به ذکر است که در تبصره ی این ماده قید شده که این مجازات های مذکور تنها در خصوص اشخاص حقوق خصوصی قابل اجرا است و اشخاص حقوق عمومی اعمال نخواهد شد. به گفته ی وکیل اصفهان این دسته از اشخاص حقوقی مربوط به روابط خصوصی مردم هستند و در زمینه های حقوق خصوصی هدف و فعالیت دارند. برخی از این اشخاص حقوق خصوصی با قصد انتفاع فعالیت دارند و بعضی دیگر قصد انتفاع ندارند.

یا می توان به مشکلات مالیاتی اشاره کرد که اعضاء هیات مدیره در قبال آن ها مسئول خواهند بود و یا هزینه نگهداری شرکت آگر با درآمد های شرکت همخوانی نداشته باشد می بایست از سرمایه شخصی تامین هزینه نمود. تغییرات شرکت پرداخت روزنامه کثیر الانتشار تاسیس که حداقل ۲ کادر با هزینه های متغییر و اختیاری می باشد. لطفا با دفتر تماس حاصل نمایید یا شماره همراه خود را ارسال نموده تا کارشناسان با شما تماس حاصل نمایند.

مجازات‌هایی که برای شخص حقیقی در نظر گرفته می‌شود، به طور معمول درباره شخص حقوقی قابل اجرا نیست؛ شخص حقیقی را می‌توان محکوم به حبس و در موارد اشد مجازات بسته به جرم ارتکابی به اعدام محکوم کرد اما تصور حبس یا اعدام یک موسسه یا شرکت به راحتی قابل تصور و تائید نیست. به طور اصولی حدود، دیات و قصاص در خصوص اشخاص حقوقی قابل تصور نیست زیرا این مجازات‌ها شخصی است و هرکس مرتکب آن شود باید پاسخگوی رفتار خود باشد و به صرف وقوع جرم مستوجب حد، قصاص یا دیه از سوی یک از مسئولان یا منسوبان شرکت، نمی‌توان شرکت را به واسطه آن جرم مجازات کرد. اما در مجازات‌های تعزیزی وضعیت متفاوت‌تری از حدود و قصاص وجود دارد و بنابراین اشخاص حقوقی را تنها می‌توان به مجازات‌های تعزیزی محکوم کرد. تمامی مدارک هویتی شرکاء یا سهامداران و اعضاء هیات مدیره و بازرسین و هر شخص حقیقی و حقوقی دارای مقام در شرکت را تکمیل شده داشته باشید به سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید.

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که حداقل با 2 شریک قابلیت ثبت دارد.
  • اشخاص حقوقی که در قالب قانون تجارت ایجاد شده یا فعالیت‌های تجاری معمول خود را انجام می دهند.
  • ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی و اخذ رتبه بندی در کمترین زمان با ثبت کریم خان برای مشاوره با شماره تماس بگیرید.
  • اگر شخص حقوقي مدير ظرف ي كماه نماينده تا مالاختيار خود را براي انجام وظايف مديريت معرفي نكند يا پس از فوت يا عزل يا معذوريت وي جانش ين او را ظرف مهلت مذكور تعيين ننمايد، از سمت مديريت، مستعفي محسوب مي شود .

حالا باید تصویری برابر اصل شده از اساسنامه خود را در سایت اداره ثبت شرکت ‌ها بارگذاری کنید. از اینجا به بعد کار اصلی‌ تان تمام است و فقط باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت‌ ها از شما بخواهد مدارک را برای آن ها ارسال کنید. سمت اشخاص و ارتباط آ‌ن ها با یکدیگر در فرم‌ های مراحل بعد ثبت می‌ شود. منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر, مشخص بودن وکیل و موکل و قیم قانونی و ولی و … در ارتباط با شرکاء و سهامداران و اعضای شرکت است. مدارک قبل از ثبت شرکت مدارکی می باشد که متقاضیان می بایست قبل ز ثبت به موسسه تحویل دهند از جمله آن ها می توان به مدارک هویتی شرکاء یا سهامداران و تکمیل فرم تاسیس با توجه به توافق شرکاء یا سهامدارن تائید می شود که توسط موسسه در اختیار متقاضی قرار می دهند اشاره کرد.

تا 100 ثبت یک شرکت در موسسه نخستین چگونه انجام می شود ؟؟؟

بستانكار مذكور بايد حداكثر ظرف پنج روز پس از در يافت اخطار در اين باره توضيح دهد. ماده 320 – در مواردي كه انحلال شركت به موجب حكم دادگاه است ، دادگاه در حكم انحلال، مدير يا مديران تصفيه را منصوب و مراتب را به اداره تصفيه امورورشكستگي براي تعيين قاضي ناظر اعلام و تصوير يا رونوشتي از حكم را به فوريت براي دادستان محل ارسال مي كند. ماده 303 – پس از كاهش سرمايه براي رد مبلغ كاهش يافته به شركا ويا سهامداران، مدير يا مديران بايد مراتب ثبت شرکت را به نحوي كه براي دعوت مجامع مقرر است به اطلاع كليه شركا ويا سهامداران برسانند. آگهي مذكور بايد براي شركا و سهامداران بانام به وسيله پست سفارشي ارسال گردد. ماده 300 – در مورد كاهش اختياري سرمايه شركت هر ي ك از دارندگان اوراق بهادار و يا بستانكاراني كه منشأ طلب آنها قبل از تار يخ نشر آخر ين آگه ي مذكور در ماده اين قانون باشد مي توانند ظرف دو ماه از تاريخ نشر آخرين آگهي اعتراض خود به كاهش سرمايه شركت را به دادگاه تقديم كنند.

در “اشخاص حقیقی”، آغاز و پایان،تولد و فوت و در “اشخاص حقوقی” تاسیس و انحلال نامیده می شوند. بدیهی است که اشخاص، صلاحیت حقوق و تکالیفی که با تولد و ایجاد حائز آن می گردند را با زایل شدن شخصیت و اهلیت یا فوت و محجوریت از دست می دهند. در بخش‌ها و زمینه‌های گوناگون تعاریف زیادی از شخص حقوقی آمده است و برای آن معیارهای گوناگونی مشخص شده است اما اگر بخواهیم یک تعریف جامع از شخص حقوقی ارائه بدهیم باید بگوییم به سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و موسسات مختلف که دارای فعالیت ‌های تجاری و غیر تجاری هستند اشخاص حقوقی می‌گویند. ماده 480 – در صورتي كه شركت به وسيله يك شخص تشك يل شود، آن شخص وظايف و تعهدات مؤسسان را برعهده دارد و صورتجلسه موضوع بند ماد ه اي ن قانون فقط بايد شامل تقويم آورده هاي غيرنقد بر اساس نظريه كارشناس رسمي دادگستري و انتخاب اولين مدير يا مديران و بازرس يا بازرسان شركت باشد. ماده 434 – در جلسه دوم مجمع عمومي مؤسس كه طبق ماده اين قانون به منظور رسيدگي به وضع آورده هاي غيرنقد و مزاي اي مطالب ه شده تشك يل م يگردد بايد اشخاصي كه حداقل بيش از نصف سرمايه شركت را تعهد كرده اند حاضر شوند.

مجازات شرکت های مختلف

مال فاسد شدنی یا مالی که نگهداری آن سخت باشد به صورت فوری فروخته می شوند. فروش به صورت مزایده به دلیل فروش اموال به قیمت واقعی است و به دلیل کاهش تضرر ورشکسته می باشد. هر یک از موارد فوق الذکر آثاری است که در شکل قانون به افراد ورشکسته و تمامی افراد مربوط به امر ورشکستگی تحمیل خواهد شد.

مؤسسه فرهنگی انتشاراتی طرح نوین اندیشه ( اولین مرکز خصوصی در حوزه نشر کتب کمک آموزشی حقوق در ایران ) همزمان با سومین دهه از فعالیت، رسالتی تازه در جهت نیل به اهداف عالی خود ترسیم نموده است. تألیف و تدوین کتب تخصصی و جامع (دانشگاهی، کاربردی، کمک آموزشی و قوانین)، تولید و انتشار فیلم ها و نرم افزارهای حقوقی، برگزاری سمینارها، همایش ها و نمایشگاههای تخصصی در تهران و شهرستانها و ارائه خدمات مشاوره ای از جمله اقداماتی است که این مرکز به صورت ویژه دنبال خواهد نمود. اگر شما فعالیت نداشته باشید، می‌توانید به راحتی این موضوع را با ارائه اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت به اداره مالیات حل نمایید. به این ترتیب می‌توانید از جریمه‌های ناشی از عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی نیز جلوگیری کنید.

در نتیجه، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۰ برای اشخاص حقیقی ۳۱ مرداد و آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۰ برای اشخاص حقوقی ۳۱ شهریور است. گفتنی است که اگر اشخاص در این بازه زمانی اقدامات لازم را برای ثبت قانونی آن انجام ندهند، جریمه‌های سنگینی در انتظار آنها خواهد بود. محرومیت از مشوق‌ها و تعلق نگرفتن معافیت‌ها جزو این جریمه‌ها هستند. به‌عنوان‌مثال یکی از موارد سقوط حد، در صورت توبه هست که ماده 114 قانون مجازات اسلامی و تبصره‌های آن مربوط به این مورد است.