ثبت تغییرات شرکت در کوتاه ترین زمان به صورت ویژه در Four روز کاری

در صورتی که نام انتخاب شده قابل ثبت باشد و قبلا نیز توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد پس از تائید اداره ثبت شرکت ها صدور آگهی انجام می شود. درصورتیکه جلسه با حضور اکثریت شرکاء تشکیل شده ارائه اصل اگهی دعوت مطابق اساسنامه شرکت و با رعایت موارد مواد ۶ و قانون تجارت الزامی می باشد. در صورتی ثبت تغییرات شرکت که نقصی در مدارک ارسالی وجود نداشته باشد و مورد تایید کارشناس واقع شود ، باید هزینه مربوط به روزنامه رسمی را پرداخت کنید تا آگهی مربوطه به آدرس ارسال گردد . صورتجلسه هیئت مدیره نیز با حضور تمامی یا اکثریت اعضاء تشکیل می گردد که در این موضوع لازم است در بالای صورتجلسه عنوان شود .

  • تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار که تمامی اطلاعیه‌های شرکت‌ و آگهی‌ آن تا سال آتی که مجمع عمومی تشکیل می شود، در آن درج گردد.
  • _ انتخاب و عنوان نمودن نام اعضای هیأت نظار در صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد.
  • کلیه اقداماتی که می تواند بصورت شخصی یا با کمک موسسه حقوقی آگاه ثبت به منظور ایجاد هر گونه تغییر در امور شرکت، صورت بگیرد را ثبت تغییرات شرکت می نامند.
  • من کار ثبت و تغییرات شرکت و پلمپ دفاتر تجاری رو میتونم انجام بدم.
  • برای اطلاع دقیق از نحوه تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

تغییر در میزان سهام، یا اضافه شدن شریک جدید و موضوعاتی از این قبیل که این موارد هم در اختیار مجمع عمومی می باشد. در ذیل به مراحل ثبت چند نمونه از متداول ترین تغییرات شرکت می پردازیم. ۲٫تنظیم یک صورت جلسه و امضاء صورتجلسه مذکور به وسیله تمامی شرکا و هم چنین ذکر میزان سهام خود. پروسه ی تبدیل سهام بی نام به سهام بانام، حتما باید سه بار و با فاصله ی پنج روز از یکدیگر مسئله در روزنامه کثیر الانتشاری که آگهی های مربوطه به شرکت درآن منتشر می شود، نشر پیدا کرده و در دسترس قرار گیرد. اما برای تبدیل سهام بانام به سهام بی نام، کافیست تنها یک بار این موضوع باید در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می شود، نشر پیدا کرده و در دسترس قرار گیرد. تصمیم گیری در کلیه ی زمینه های شرکت بر عهده ی این مجمع میباشد بجز تصمیماتی که بر عهده ی مجمع عمومی موسس است.

مدارک تغییرات شرکت

با ثبت شرکت و ثبت برند، به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، فعالیت خود را در چتر قانون جلو می‌برید، از تسهیلات مالی استفاده می‌نمایید و به کسب و کار خود گسترش می‌دهید. پروسه ثبت شرکت و ثبت تغییرات ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد. اگر به خوبی با روند و قوانین آن آشنا نباشید این کار می‌تواند با موانع زیادی مواجه شود و موجب تاخیر و هدر رفتن ثبت شرکت در تهران زمان و پول شود. یکی از مسائل بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید اهمیت مشورت با کارشناس امور ثبت شرکت‌ها است. بهتر است پیش از هر تغییری حتما با کارشناس ثبت مشاوره داشته باشید و نظر او را در مورد تغییر مورد نظر جویا شوید تا از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر و ورد آسیب به شرکت جلوگیری کنید. پس از ورود به سامانه، گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کنید.

تغییرات شرکت

اگر تعداد شرکا زیاد بود، بر اساس قانون تجارت، ماده 109، درج هیأت نظارت انتخاب شده و اسامی اعضای هیأت نظارت در صورت جلسه تنظیمی الزامی است و آن‌ها باید حتماً صورت جلسه را امضا کنند. این صورت جلسه باید حداکثر یکماه پس از تاریخی که مجمع به وجود آمده، توسط اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت‌ها رسانده شود و ثبت گردد. خوب است بدانید که ثبت تغییرات در شرکت‌ها نیازمند برقراری صورتجلسه و تعیین موضوع تغییرات، انجام مراحل و مراجع ثبتی است. تمامی شرکت‌ها باید برای انجام تغییرات خود یک جلسه تنظیم کنند و بعد از آن صورت جلسه آن را بر اساس قواعد قانونی در قالب پرونده اصلی خود و همراه با آگهی تغییرات ثبتی در روزنامه به اداره ثبت اطلاع رسانی کنند. ثبت تغییرات شرکت ، تشریفات صدور کارت بازرگانی در اداره کل ثبت شرکتها و مالیکت صنعتی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صورت می گیرد. در بدو امر مراحل و مدارک مورد نیاز دراداره ثبت شرکتها ذکر و در مرحله دوم مراحل و مدارک مورد نیاز در اتاق بازرگانی شرح داده می شود.

در صورتی که مجمع نیاز به تغییر را تایید کند، باید در کمتر از یک ماه این موضوع را در همان روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن منتشر شده، منتشر کنید. با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات اخذ شده، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایید. کپی روزنامه رسمی به همراه تغییرات موجود در آن باید ارائه شود. تغییر نام شرکت جزو گزینه هایی است که در لیست ثبت تغییر شرکت ها قرار دارد. افراد مختلف با داشتن دلایلی تصمیم می گیرند که تغییر نام شرکت سیاست مناسبی برای شرکت است.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

مجمع عمومی فوق العاده جلسه ای را تشکیل داده و صورتجلسه ی مربوط به موضوع را تنظیم می نماید که کلیه ی اعضای شرکت ( شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود باید آن را به امضاء برسانند. به‌طور کلی تصمیم‌گیری درباره‌ی تغییراتی که در حوزه‌ی انحلال و ادغام شرکت، تغییر موضوع شرکت، تغییر مفاد اساسنامه، تغییر آدرس شرکت، ورود و خروج اعضا و تغییر نام شرکت است، در این مجمع انجام می‌شود. ارائه گزارش هیئت مدیره و نیز تراز نامه حساب و اعلام سود و زیان شرکت و همچنین انتخاب اعضای هیئت مدیره به عهده مجمع عمومی عادی سالیانه میباشد. سلام در پذیرش اینترنتی صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده برای تغییر آدرس با خطای ((واحد ثبتی مقصد انتقال نا معتبر است)) مواجه شده ام.

هر تغییری که ایجاد می‌شود باید در قالب صورتجلسه تنظیم شود و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص طبق قانون الزامی است. در گام اول تشکیل مجمع عمومی به صورت فوق العاده می باشد که در آن صورت جلسه و تغییرات لازم اعمال شده و توسط کلیه شرکا با تعیین تعداد سهام امضا می شود. در گام بعدی نیاز به استعلام گیری و دریافت پاسخ آن است که پس از دریافت مدارک لازم توسط دفاتر ثبت تائید می شود. اگر شرکت شما در حوزه ای فعالیت می کند که نیاز به ارائه مدارک و جواز های خاصی دارد نیز می توانید از سازمان ثبت شرکت ها اطلاعات لازم را دریافت نمایید یا با مشاوران ما در آگاه ثبت تماس بگیرید. انتخاب اعضای هیات مدیره و تغییر در مدیران شرکت نیز از رایج ترین صورتجلسات تغییرات شرکت است. این نوع تغییرات در حوزه اختیار مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده بوده که در این مجمع سهام داران شرکت میتوانند هیات مدیره شرکت را برای مدت مشخصی تعیین نمایند.

هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد . تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه. معمولا روند رسیدگی به پرونده طی بیست 10 روز کاری انجام می شود. پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.

نکاتی که در هنگام اعمال تغییرات در شرکت باید در نظر داشته باشید

اگر به هر دلیلی در هر مرحله‌ای متقاضی این کد را فراموش کرد می‌تواند از طریق کلیک روی گزینه فراموشی کد پیگیری، با ورود برخی از اطلاعات و پاسخ به چند سوال، مجددا وارد سامانه شود. تحویل اصل صورتجلسه ، لیست سهامداران حاضر در جلسه، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها. شرکت های سهامی که قصد تغییر محل شرکت را داشته باشند، باید جلسه مجمع عمومی تشکیل دهند و در صورت رضایت هیئت رئیسه، صورتجلسه ای را به امضای تمامی اعضا ثبت برند برسانند. اما می توان بنا بر صلاحدید اعضای شرکت این هدف را تغییر داد و زمینه فعالیت تازه تری برای آن در نظر گرفت. افرادی که تمایل دارند تا حوزه فعالیتی شرکتشان را تغییر دهند و یا بخشی از آن را حذف کنند، باید پیش از هرچیزی مجمع عمومی تشکیل دهند تا اعضا در مورد این مسئله اظهار نظر کنند و در ادامه به یک نتیجه واحد برسند. در صورتی که اعضا با یکدیگر هم نظر باشند، باید صورتجلسه ای تنظیم شود که در آن سهم تمامی سهامداران ذکر شود.

در این مجمع به سهامداران فرصت داده می‌شود تا نظرات خود را بیان کنند. اما آنچه حائز اهمیت است توجه به این نکته است که کلیه تغییرات باید براساس قوانین و مقررات انجام شوند. اگر اعمال تغییر در شرکت‌ها با برنامه‌ریزی، فکر و مدریت شده انجام شود می‌تواند کمک شایانی برای ارتقاء و پیشرفت شرکت باشد. اشخاصی که در جلسه حاضر می باشند را همراه با سمت آن ها تعیین کنید.