ثبت شرکت با راهنمایی شرایط و مراحل ثبت انواع شرکت

اما کافیست به اداره ثبت، اداره مالیات و دارائی، دادگاه های حقوقی و سایر مراجع مرتبط سر بزنید. ما از ابتدای کار در زمان اخذ کد اقتصادی مالیاتی و اخذ کد ارزش افزوده تا اخذ پلمپ دفاتر در کنار شما خواهیم بود که بدون نیاز به قانون گریزی و دور زدن مالیات (که اگر این کار را بکنید حتما شما رو پیدا می کنن و جریمتون می کنن) به حساب کتاب مالی خود رسیدگی کنید. قیمت های ما خیلی کم نیست ولی به جرات مناسب ترین قیمت تاسیس شرکت با توجه به کیفیت خدماتی که دریافت می کنید را تجربه می کنید.

اعضای شریک با مسئولیت محدود کسانی هستند که فقط مسئولیت سرمایه ای هستند که گداشته اند و این نکته باید رعایت شود که در اسم شرکت باید شرکت مختلط قید شود. حداقل سرمایه تعیین نشده است که در شرکت های سهامی عام و خاص این شکلی نیست. و در صورت نیاز باتوجه به درخواست کارشناس اداره ثبت ارئه جواز نیز لازم است. در این مرحله باید نسخه اوراق در سامانه را پرینت کنید و به امضاء اعضای شرکت برسانی د. و مدارک مورد نیاز را به آدرس در تاییدیه پذیرش پست کنید و سپس شماره مرسوله را درون فرم سامانه وارد کنید.

در این نوع شرکت­ها، سهم هر شریک طبق برگه سهام تعیین نمی­شود؛ بنابراین قانونگذار ملزم کرده که در شرکتنامه، سهم مشارکت غیرنقدی هریک از شرکا ذکر شود. در شرکتهای سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه ودر شرکتهای مسئولیت محدود تقاضانامه می باشد. شرکت­های با مسئولیت محدود با حداقل ۲ عضو، سهامی خاص با ۳ عضو ( به همراه دو نفر بازرس یعنی جمعا 5 نفر )، سهامی عام با ۵ عضو و تعاونی با ۷ عضو قابل ثبت هستند.

  • به این نکته بسیار مهم توجه کنید که ثبت شرکت ها اگر چه به ظاهر کار ساده ای است، اما نیاز به تخصص و مهارت دارد.
  • ما در این قسمت به کلیات مدارک مورد نیاز اشاره کردیم اما حتما باید قبل از درخواست از مشاورین مجرب ثبتی جدیدترین و بروزترین لیست مدارک را دریافت کنید.
  • می دانید که برای انجام کارهای تجاری باید شرکت ثبت کنیم اما برای انجام کارهای غیرتجاری چه باید کرد؟ اگر قصد انجام فعالیت های غیرتجاری مانند خیریه ، انجمن ، صندوق های قرض الحسنه و… دارید بایستی موسسات غیرتجاری ثبت کنید.
  • ثبت شرکت مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد یک شخصیت حقوقی مستقل از شرکای شرکت است.
  • در اینگونه از شرکت های سهامی عام تعداد افراد تشکیل دهنده ی شرکت ثبت شده بیشتر از مابقی شرکت ها می باشد و این مورد باعث جمع شدن سرمایه های بزرگ می شود و که این امر باعث ایجاد سرمایه های اقتصادی بزرگ می گردد.

در این مرحله دوباره امکان رد و ایراد توسط اداره ثبت شرکت موجود است ،توسط شماره پیگیری که ادره ثبت به شما داده است بررسی کنید و اگر رد صورت نگرفته بود موسسه ی شما به مرحله ی تاسیس رسیده است. • کلیه شرکتهای تعاونی که با موضوع فعالیت مختلف تاسیس می شوند، به موجب قانون فوق می بایست برای تاسیس و تغییرات خود از تعاون شهرستان مربوط مجوز اخذ نمایند . از آنجایی که در هر مرحله از فرایند ثبت شرکت در تهران ثبت شرکت باید مبالغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد، وجود سامانه‌ای که تمام این پرداختی‌ها را یکجا انجام دهد بسیار مفید خواهد بود. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت با فراهم کردن امکان پرداخت یکپارچه تمامی این هزینه‌ها گامی مهم در مسیر آسان کردن ثبت شرکت در ایران برداشته است. رسید تمام مبالغ پرداختی نیز به طور مجزا و دقیق در اختیار متقاضیان تاسیس شرکت قرار می‌گیرد.

در مجموع، حوزهٔ کاری و ارباب رجوع این سازمان در دو معاونت اسناد و املاک خلاصه می‌شود. دفاتر ازدواج و طلاق و دفاتر اسناد رسمی در شهرهای مختلف ایران تحت نظارت سازمان ثبت اسناد کار می‌کنند. 3ـ در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکتها ایرادی یا نقصی در مدارک ابرازی مشاهده ننماید نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پیش نویس مربوطه پس از تایید مسئولین اداره ثبت شرکتها تهیه و در روز مراجعه تحویل متقاضی داده می شود. متقاضی بایستی به بانک مستقر در اداره مراجعه و نسبت به پرداخت حق الثبت که ذیل پیش نویس مبلغ آن قید شده اقدام نماید. در جهت ثبت فعالیتهای تجاری و بدست آورن شخصیت حقوقی در تهران ملزم است که متقاضیان ثبت خود را در اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها در اداره ثبت اصلی آن انجام دهند . مهم ترین دلیل راه اندازی سامانه پایدار ثبت جلوگیری از پرداخت هزینه های گزاف به موسسات ثبتی و حقوقی برای ثبت برند ،ثبت شرکت و اخذ ایزو می باشد.

مرحله ششم : وارد نمودن اطلاعات کلیه صاحبان سهام

در ایران 7 نوع شرکت داریم که در این بین بیشتر شرکتهایی که اداره ثبت اسناد در املاک کشور به ثبت می رسند شرکت سهامی عام و خاص و مسئولیت محدود و تضامنی می باشند. اداره ثبت شرکتها در کرج نیز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک است و این سازمان نیز یکی از سازمانهای زیرمجموعه قوه قضاییه ایران است . رئیس این سازمان از سوی رئیس قوه قضاییه تعیین میشود و معاون قوه قضاییه به حساب می آید. 29ـ پس از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ثبت نسبت به تهیه دفاتر قانونی ( دفتر روزنامه و کل ) و پلمپ آنها در اداره ثبت شرکتها اقدام نمایند. در قانون مبلغی به عنوان سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت نسبی ذکر نشده است، اما با وحدت ملاک از شرکت سهامی خاص و با توجه به رویه معمول اداره ثبت شرکت ها، حداقل این مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است.

سایت اداره ثبت شرکت ها

پس از شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو محبوب ترین شرکتهای ثبت شده است. نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرای که امور عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند مناسب است. علاوه بر آن اخذ وام و تسهیلات بانکی و همچنین نقل و تغییرات شرکت انتقال سهام در آن آسان تر است. برای اطلاع از سایر مزایای شرکت سهامی خاص و دلایل محبوبیت آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید. مراحل ثبت شرکت محدود تقریبا همان مراحل ثبت شرکت سهامی خاص است البته تفاوتی دارد که میتوانید از طریق ارتباط با موسسه ی حقوقی تکسفیر و دریافت مشاوره ی کارشناسی دقیق این مراحل را طی کنید.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا شرکت مسئولیت محدود و یا تضامنی را انتخاب نمایید. پس از ثبت شرکت اگر اعضای شرکت تصمیم به تغییراتی در فعالیت ها و یا مفاد اساسنامه از جمله تغییر تعداد اعضا ، نام شرکت ، موضوع فعالیت و همینطور تغییر درصد سهام نمایند لازم است مجمعی تشکیل دهند . کلیه اعضای هیئت مدیره و سهامدارن شرکت بعد از تشکیل مجمع تصمیمات را تصویب و ارسال میکنند و بعد تایید آن توسط اداره ثبت شرکت ها میبایست آگهی رسمی آن منتشر شود که تغییرات جنبه قانوی نیز پیدا کند که در این صورت است که کلیه تغییرات ثبت میشود. تشکیل شرکت‌های مختلط سهامی منوط به وجود شرکای سهامی و شرکای ضامن است.

برخلاف شرکت سهامی عام، سهام شرکت سهامی خاص فقط در اختیار اعضای خاص که همان هیات مدیره هست، خواهد بود و عموم حق سهامداری نخواهند داشت. در واقع منظور از شرکت­های سهامی خاص، شرکت­های تجاری است که سرمایه آنها به سهام تقسیم می­شود و تمام سرمایه شرکت توسط موسسین آن تامین می­شود. مسئولیت سهامداران در قبال شرکت مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

شعب شرکت

گفتنی است که این مبلغ تابع نوع موسسه شما نیست و برای انواع مجموعه‌ها یکسان است. هرکدام از قوانین کلی سازمان ثبت شرکتها در اارات و بخش های مختلف اداره ثبت اسناد و املاک اجرا خواهد شد اما برای خودشان نیز با توجه به حوزه ( قوانین موجود در فرمانداری ها ) یک سری قوانین وضع کرده اند که آنها نیز زیر نظر اداره ی ثبت شرکتها می باشد . با توجه به ارسال اوراق به اداره ثبت شرکتها رهگیری و پیگیری آن فقط از طریق سامانه امکان پذیر می باشد. بعد از ارسال اوراق به اداره و پس از اعلام نظر کارشناسان اداره ثبت تمامی موارد ارسال شده بررسی می گردد و طی شماره پیگیری که به متقاضی تحویل داده می شود قابلیت پیگیری دارد. به راحتی متقاضیان می توانند امور ثبتی خود اعم از ثبت شرکت, ثبت برند,ثبت لوگو, ثبت تغییرات شرکت ها, تنظیم درخواست ها و مدارک مورد نیاز بخشنامه ها و …. را از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به سادگی انجام دهند .

بنابراین ثبت شرکت در فردیس، نظرآباد، بهارستان، صفادشت، سیمین دشت، هشتگرد و سایر مناطق این استان توسط اداره ثبت شرکتهای استان البرز انجام میشود. این اداره همچنین امور ثبت تغییرات شرکت و ثبت انحلال شرکت و سایر امور مربوط ثبت برند تجاری به ثبت شرکتها را به انجام می رساند. به عبارت دیگر ثبت اشخاص حقوقی به طور کلی بر عهده اداره ثبت شرکتهای استان البرز است که با اختصاص شماره ثبت و شناسه ملی شرکتها را به رسمیت شناخته و آنها را در دفاتر ثبت نامنویسی میکند.

مراحل ثبت شرکت نسبی

در قدم اول اطلاعات عمومی شرکت ها مثل نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس و سال مالی ثبت می شود. پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت شرکت ها، از طریق بخش خدمات الکترونیک بر روی گزینه «ثبت شرکت ها» کلیک نمایید و سپس بر روی گزینه تاسیس شخصیت حقوقی کلیک نمایید. در این مرحله، مشخصات نماینده قانونی شرکت که متقاضی ثبت شرکتاست را وارد نمایید و مجددا دکمه گام بعدی را بزنید.