ثبت شرکت سهامی عام درموسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر

را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه می کند . در مواردی که ثبت موضوع شرکت نیاز به مجوز داشته باشد باید اصل مجوز فعالیت شرکت از مراجع ذیربط تهیه شود. کارشناسان مجرب و وکلای حرفه ای تکسفیر با سال ها سابقه ی درخشان در زمینه ی ثبت و مسائل حقوقی می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند تا ثبت شرکتی آسان و سریع را تجربه نمایید.

اجرا نکردن این موارد تخلف محسوب می شود وعزل مدیر را به دنبال دارد. در ادامه به بحث در مورد شرکت های سهامی و لایحه های مصوب در راستای فعالیت و ثبت این نوع شرکت ها خواهیم پرداخت . این نوع شرکت ها در زمینه انجام پروژه های بزرگ و عمرانی قابلیت ثبت بیشتری دارند و دارندگان آن ها با ثبت این نوع شرکت ها می توانند پروژه های حرفه ای و بزرگ را انجام دهند . آوا حقی کارشناس محتوای حقوقی و ثبت شرکت‌ها من آوا حقی، حقوق خوانده و عضوی از خانواده ثبت‌یار هستم، در اینجا مطالبی که برای خودم جذاب و کاربردی بوده با زبان ساده و روان به اشتراک می‌گذارم تا مفاهیم حقوقی رو بهتر درک کنیم. ۴- در مرحله بعد مدارک شرکت را دریافت کرده و آن‌ها را امضا کنید و برای اداره ثبت، پست نمایید. ۳- در صورت تایید باید گام بعدی یعنی یک حساب به نام شرکت در شرف تاسیس را افتتاح کنید.

ثبت شرکت سهامی عام

اطلاعات بازرسان شرکت نیز که شامل مدت ماموریت آنها و نحوه انتخابشان است بایستی در اساسنامه ذکر شوند. مشخصات کامل و آدرس مدیران شرکت و همچنین نحوه تعیین جانشین آنها، حدود اختیارات و … به طور کامل در اساسنامه آورده شود. تا سال 98 کلیه ی اعضا و بازرسین باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه می داند اما از سال 99 ثبت شرکت در تهران دیگر نیاز به ارائه گواهی عدم سوپیشنه نیست. هر چند دلیل این امر هم کاملاً روشن و آشکار است، قانون تجارت مصوب سال 1311 می باشد و به دلیل به روز نبودن بسیاری از موارد بر اساس عرف پیش می رود. نقل و انتقال سهام در بازار بورس انجام شده و نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نمی باشد.

✔️شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند که در بورس اوراق بهادار قابل داد ستد است کهدر متن مقاله توضیح داده شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت سهامی عام در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی تلفنی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت شرکت سهامی عامپاسخ دهند . پس احراز این که کلیه سهام پذیره نویسی شده اند مجمع عمومی موسس باید با مشورت یکدیگر اساسنامه شرکت را تصویب کنند و اقدام به انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت نمایند . ثبت شرکت سهامی عام“Public joint stock company” یکی از انواع ثبت شرکت در قانون تجارت ایران می‌باشد که برای انجام پروژه‌های بزرگ عمرانی، صنعتی، کشاورزی و… وجود چنین شرکت‌های بزرگی لازم و ضروری است. انجام این فرآیند باعث می شود تا شما بتوانید با سرعت بسیار زیادی به هدف خود دست پیدا کرده و در طول این مسیر با مشکل و چالش خاصی مواجه نشوید.

ویژگی‌های شرکت سهامی عام

ثبت شرکت سهامی عام در آگاه ثبت، در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب و اقتصادی قابل انجام می باشد و می توانید کلیه مراحل خود را به همراه افراد متخصص و با تجربه در این حوزه، طی نمایید. کلیه اسناد و مدارک ارسالی به همراه اطلاعات شرکت توسط سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی می شود و نتیجه آن در طی مدت زمانی به شما ابلاغ خواهد شد. در صورتیکه سازمان بورس با مدارک و ثبت شرکت شما موافقت نماید، قادر به دریافت مجوز ارائه سهام و ارائه آگهی تبلیغ برای پذیره نویسی خواهید شد.

میزان تعهد و سهام هریک از موسسان به همراه مبلغ و بانکی که وجه را پرداخت کرده اند. به شرکت‌هایی که سهام آنها در اختیار خواص باشد، سهامی خاص گفته می‌شود. قیمتی که بر روی آورده‎های غیرنقدی گذاشته شده بایستی به امضای مجمع عمومی مؤسس برسد. بعلاوه مؤسسان شركت نسبت به كلیه پیگیری ثبت تغییرات شرکت اعمال و اقداماتی كه به منظور تأسیس و ثبت شركت سهامی عام انجام می‎دهند مسئولیت تضامنی دارند. البته مؤسسان درصورتی مسئول هستند که شخصاً اعمال و اقدامات مزبور را انجام دهند. حداقل ۲۰% سرمایه در نظر گرفته شده توسط موسسین تعهد شود و ۳۵% مبلغ تعهد شده نیز پرداخت گردد.

3-سرمایه شرکت سهامی عام در هنگام تاسیس حداقل 5 میلیون ریال می باشد. 7- در اعلامیه پذیره نویسی درج می شود که هر شخص پذیره نویس باید حداقل چه میزانی از مبلغ سهامی که آن را تعهد کرده است، نقداَ بپردازد. سرمایه شرکت سهامی عام در هنگام تاسیس حداقل 5 میلیون ریال می باشد. سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی است که میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن را در شرکت سهامی مشخص می‌کند. ورقه سهم یک سند قابل معامله است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.

  • اسکینی، ربیعا، حقوق تجارت، ج۲، ص۲۸، تهران، انتشارات سمت، ۱۳۸۵، چ۷.
  • هم چنین باید اظهارنامه موسسین به انضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقه مندان به مرجع ثبت شرکت ها صورت گرفته باشد .
  • تهیه 20 درصد مبلغ تعهد‌شده شرکت و قرار دادن آن در حساب مخصوص شرکت در یکی از بانک‌ها، اولین کار مۆسسان است.

انتخاب نام برای شرکت دارای نکات ریز و درشت فراوانی می باشد که ممکن است یک فرد معمولی از آنها بی اطلاع و یا در آن زمینه تخصص کافی را نداشته باشد. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه انتخاب نام برای شرکت سهامی خاص خود می توانید با کارشناسان ما در ثبت کاج تماس حاصل نمایید. قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود. لازم است 35 درصد سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و فیش و گواهی بانکی همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال گردد. حداقل سرمایه ای که برای یک شرکت سهامی خاص لازم است مبلغ یک میلیون ریال می باشد.

برای صدور اجازه پذیره نویسی چه مدارکی لازم است؟

موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. ثبتی و حقوقی سفیر صلح آماده پاسخگویی و هر گونه مشاوره آنلاین و حضوری به شما عزیزان هستند. تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هرسهم و مدت زمانی که باید مطالبه شود. و همچنین کادری مجرب آماده ارائه کلیه خدمات ثبتی با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت ها به متقاضیان محترم می باشد. در اینگونه از شرکتها سرمایه‌های اندک در قالب سهام به عموم مردم واگذار می‌شود. چنانچه برای برخی از مؤسسان مزایای خاصی درنظر گرفته شده باشد، این مزایا باید به تصویب این مجمع برسد.

مشاوره ثبتی

امضای ورقه سهم قبول اساسنامه شرکت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهم را نشان می دهد. باید بلافاصله قبل یا بعد از نام شرکت عبارت سهامی عام در کلیه اوراق،اطلاعیه، اگهی شرکت خوانا قید ثبت برند شود. برای این منظور در نظر داریم بنیاد اقتصادی و خیریه را تاسیس کنیم. تعهد سهام با نام و همچنین بی نام سهامداران و مبلغ اسمی سهام شرکت بایستی مشخص و در اظهارنامه قید شوند.