ثبت شرکت سهامی خاص,شرایط هیئت مدیره,مدارک,هزینه و مراحل ثبت,ثبت نارین

با ارسال مدارک از طریق پست، مدارک به قسمت ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل و مسئول مربوطه به بررسی مدارک می پردازد. در صورت کامل بودن مدارک ابرازی، کارشناس اداره ی ثبت شرکت ها نسبت به تهیه ی پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پس از تایید مسئولین اداره ی ثبت شرکت ها تحویل متقاضی می شود. 8- شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا وسیله بانک ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و یا اطلاعیه و هر نوع تبلیغی برای فروش سهام خود اقدام کنند مگر اینکه از مقررات شرکت های سهامی عام تبعیت نمایند. 1- در شرکت سهامی خاص موسسان به سرمایه اشخاص ثالث ( عموم ) رجوع نمی کنند.

اما توصیه ما به شما عزیزانی که قصد ثبت شرکت سهامی خاص را دارید این است که حتما اساسنامه را تنظیم کنید. یکی از پرمتقاضی ترین خدمات موسسه ی تکسفیر ثبت شرکت سهامی خاص می باشد. باید %35 از سرمایه اولیه شرکت در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز شود. حتی برای پایان یافتن حیات شرکت نیز موادی را اختصاص داده است که به امر تصفیه و انحلال شرکت چگونه پرداخته شود.اساسنامه ثبت شرکت سهامی خاص دامنه و قدرت عملکرد شرکت را نشان می دهد.

  • سال مالی شرکت جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی بسیار دارای اهمیت می باشد و همچنین دفاتر پلمپ شرکت بنا به سال مالی صادر می گردد.
  • مدت ثبت شرکت سهامی خاص با احتساب دریافت گواهی های عدم سوءپیشینه ۷ روز کاری زمان میبرد که کمترین زمان ثبت شرکت سهامی خاص می باشد.
  • همچنین مسئولیت سهامداران در مقابل سود و زیان شرکت، مستقیماً وابسته به مبلغ اسمی سهام آنها خواهد بود.
  • البته دریافت وجوه از طرف آنان به این معنا نیست که در مقابل اشخاص ثالث مسئولیتی ندارند و در واقع مقررات ماده ۲۳ لایحه قانونی ۱۳۴۷ در مورد سهامداران شرکت سهامی خاص نیز لازم الرعایه است.
  • این مدیران تمام اختیارات لازم برای انجام وظایف مدیریت شرکت و اداره امور جاری را دارند.

در صورتی که نیاز به اخذ مجوز باشد متقاضی باید از مراجع ذیصلاح مجوز بگیرد. متقاضی باید قیش های واریزی مربوز به اظهار ناه و حق الدرج آگهی را به واحد حسابداری ارائه و واحد مربوطه بعد از اخذ فیش ها تاریخ و شماره و مبلغ پرداختی آن را ذیل برگ اظهار نامه درج و آن راممهور به مهر نماید. یک نسخه از مدارک در پرونده شرکت در بایگانی ادراه نگهداری و نسخه دیگر که به مهر اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ممهور شده است تحویل متقاضی می شود. ولیکن این عملیات کمی تخصصی و شاید برای شما گیج کننده باشد . لازم به ذکر است اگر سرمایه اولیه شرکت بیشتر یا موضوع خاص تر باشد طبیعتا کمی هزینه ها بیشتر می شود.

آگهی دعوت سهامی خاص

وظیفه ی هیئت مدیره،دعوت هیئت مدیره و اداره جلسات و دعوت مجامع عمومی است. به همین دلیل اولین مجمع عمومی که در شرکت تشکیل می شود مجمع عمومی موسس می باشد. باز هم هر شرکت سهامی به نوعی یک شرکت بازرگانی به حساب می آید. با توجه به شرایط آسان ثیت و اختیارات مناسب این شرکت های سهامی امروزه یکی از پر متقاضی ترین انواع شرکت می باشد. اظهارنامه باید شامل اسم شرکت، مکان شعبه مرکزی و باقی شعبه های آن، موضوع فعالیت و اطلاعات کامل موسسان شرکت به طور خوانا و صریح باشد. اقرارنامه مدیران تحت عنوان عدم ممنوعیت از فعالیت تجاری و همین طور اقرارنامه بازرسین تحت عنوان نداشتن رابطه نسبی یا سببی با مدیران شرکت لازم بوده.

اقرارنامه مبنی بر اینکه شرکت مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نیست و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای افراد جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد. هیات مدیره شرکت نباید ممنوعیت های قانونی اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت را داشته باشد . دوست عزیز اخذ گواهی عدم سوپیشینه برای تاسیس شرکتها نیاز نیست، فقط شناسنامه و کارت ملی اعضا کفایت می کنید، در مورد سول دوم بله باید تمامی اوراق شرکت پس از تنظیم به امضا اعضا ثبت برند برسند. بستگی به نوع فعالیت و استراتژی کسب و کار ایشون داره که سهامی خاص ثبت کنند یا مسئولیت محدود اما چنانچه می خواهند فقط شخص ایشان در شرکت باشند می تواند مسئولیت محدود تک مدیرعاملی ثبت نمایند. 8- سرمایه شرکت سهامی خاص به وسیله خود مؤسسین تأمین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند. هزینه های موسسه جهت انجام کلیه روند با هر میزان سرمایه و هر تعداد سهامدار در موسسه ثبتی ذهن ناب رقم ثابت می باشد که در هیچ یک از مراحل خارج از پیش فاکتور ارسال شده تغییری ایجاد نخواهد شد.

ثبت شرکت سهامی خاص

تا اینجا به شما نحوه ثبت و شرایط لازم جهت ثبت شرکتهای سهامی خاص را توضیح دادیم، اما تازه این شروع داستان کسب و کار شماست و نیاز است که بعد از ثبت یکسری موارد را به انجام برسانید. پس در نهایت حدودا و حداقل 12 روز کاری مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص خواهد بود. مدت ثبت شرکت سهامی با احتساب افتتاح حساب و واریز 35 درصد از سرمایه که خود زمانبر می باشد در بهترین حالت 7 روز کاری می باشد. مدارک هویتی مدیر عامل شرکت سهامی خاص درصورتی که مدیر عامل شرکت سهامی خاص از بین سهامداران انتخاب نشود. در زمان تاسیس شرکت سهامی خاص می توان شعبه ای در هر نقطه که مدنظر باشد به ثبت رساند تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرد.

سه تفاوت شرکت سهامی خاص با سهامی عام چیست؟

برای ثبت شرکت سهامی خاص در وهله ی اول باید آگاهی لازم را داشت جهت سهولت درگرد آوری و تنظیم مدارک که در این صورت در وقت و هزینه بسیار صرفه جویی خواهد شد، که این موضوع برای مدیران بسیار حائز اهمیت است. برای تعیین نام شرکت، بین ۱ الی ۲ روز زمان لازم است و پس از امضاء مدارک توسط سهامداران و شرکاء و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز کاری زمان لازم است تا شرکت به ثبت برسد. البته برخی از مسائل مهم نیز وجود داردکه در بحث زمان ثبت یک شرکت تاثیر گذار است که ما در این مقاله تمامی آن‌ها را توضیح داده‌ایم. شرکت سهامی خاص چیست ؟ شرایط و مراحل و نحوه ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است و مدارک لازم برای ثبت آن چیست و در نهایت چه مدت زمان ثبت شرکت طول خواهید کشید.

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به موسسه حقوقی ثبت دادمهر می باشد. اخذ آگهی تاسیس، پس از پیگیری های اداری حدود ده الی دوازده روز بعد صادر می شود. تکمیل مدارک و تشکیل پرونده الکترونیک که با توجه به سرعت عمل شما نمی توان زمان دقیقی ارائه داد. مجامع و بازرسان مادام العمر نمی باشند و هر ساله یا دو سال یکبار باید تمدید یا تجدید شوند.

۲- تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر تعریف شده است. ۱- سرمایه شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد. یعنی حداقل سرمایه یک میلیون ریال ، ولی در مورد افزایش یا حداکثر آن محدودیتی وجود نخواهد داشت. در این نوع از شرکت ها (شرکت سهامی خاص) این اساسنامه یا توسط اعضاء و یا وکیل آن ها امضا می گردد. در شرکت سهامی خاص تهیه و تصویب طرح اساسنامه ضروری نیست.به دلیل اینکه برخلاف شرکت سهامی عام،در این شرکت ها دوره تاسیس وجود ندارد نیازی به اساسنامه برای مطلع کردن پذیره نویسان از تاسیس شرکت وجود نخواهد داشت. هزینه ی ثبت شرکت را نوع نیاز ومیزان پارامترهای درخواستی شما موکل گرامی معین می سازد.

در نهایت مدارک خود را بارگذاری می‌کنید و پس از آن کارشناس حقوقی درخواست شما را بررسی می‌کند. اگر نقصی در پرونده شما وجود نداشته باشد درخواست شما تایید می‌شد و شما باید نسخه اصلی صورت جلسه تنظیمی و تمام مدارک مورد نیاز را به آدرس ذکر شده در نامه پذیرش خود ارسال کنید. در این مرحله نیازی به تغییرات شرکت مراجعه حضوری و تحویل حضوری مدارک نیست. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد شرکت سهامی خاص به شما ارائه می دهیم که کمک می کند با آگاهی بیشتر اقدام کنید. اشخاص حقوقی را می توان به مدیریت شرکت انتخاب نمود که در این صورت باید یک نفر را به نمایندگی دائمی خود جهت انجام وظایف مدیریت معرفی نماید .

سرمایه شرکت اسمی نیست و ۳۰ درصد آن ابتدائاَ و الباقی که تعهد شده است، بعدا حساب شرکت پرداخت گردد. از زمانی که مدارک خود را به طور کامل به ما ارائه دهید 1خ الی 15 روز کاری زمان لازم است تا شرکت شما به صورت نهایی به ثبت و به اصطلاح آگهی شود . 17) افراد غیر ایرانی میتوانند به عنوان عضو هیات مدیره و یا سهامدار در شرکت حضور داشته باشند. 13) حداقل سرمایه جهت ثبت این شرکت ها یک میلیون ریال می باشد. 12) روزنامه کثیرالانتشاری جهت انتشار آگهی های قانونی شرکت اعلام و در اساسنامه درج می گردد .

شرکت سهامی خاص به وسیله هیات مدیره که از بین صاحبان سهام انتخاب شده و کلا یا بعضاَ قابل عزل می باشند اداره خواهد شد. شرکت سهامی خاص عبارت است از شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین می گردد. در شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت و یا بعد از آن بدون فاصله عبارت شرکت سهامی خاص در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود. به این دلیل به آن شرکت سهامی گفته می شود که سرمایه آن تبدیل به سهام می گردد. همانطور که گفتیم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نبوده و در هردو این شرکتها مسئولیت اعضا در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه یا سهام آنها می باشد و جهت وصول طلبهای شرکت دراموال شخصی آنها دخل و تصرفی وارد نمی شود.

3- سرمایه نقدی شرکت حداقل از سی و پنج درصد کل سهام کمتر نباشد. مرجع حقوقی ایران از سال 1394 با هدف جمع آوری و انتشار اطلاعات علمی حقوقی صحیح، جامع و دقیق به عنوان عضوی از زیر مجموعه مرجع دانش ایران (سیویلیکا) فعالیت می کند. با توجه به پیچیدگی مسایل حقوقی و قانونی پیشنهاد ما این است که همواره از وکلا و کارشناسان متخصص مشورت بگیرید.

در صورت وجود سهام ممتاز، تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات آنها. الف- رسیدگی به گزارش موسسین و تصویب آن و همچنین احراز ثبت شرکت پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و تادیه مبالغ لازم. انتصاب سمت اعضای هیات مدیره و مشخص شدن کسانی که حق امضاء خواهند داشت.