ثبت علامت تجاریبرند و مراحل آن

یک اصل اساسی و مهم در شروع یک کسب و کار جدید ، انتخاب نام و علامت تجاری (برند) می باشد. ۱- ارائه اظهارنامه علامت فقط توسط فایل الکترونیکی صورت می گیرد و درخواست کنندگان ثبت علامت تجاری می توانند به وسیله ی نشانی اینترنتیipm.ssaa.ir اظهار نامه خویش را ارائه مرجع ثبت علامت تجاری کنند. علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص/بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید. از آنجایی که هزینه‌های ثبت نام تجاری برای شخص یا شرکت می‌تواند متفاوت باشد، شما عزیزان می‌توانید برای هزینه دقیق ثبت برند خود با کارشناسان ثبت ونک در تماس باشید. الزامات مهم ثبت علائم تجاری ثبت شرکت همیشه یکی از مشکلات اصلی در رابطه میان شرکت‌ها و مشتریان، نبود یک زبان مشترک بود. وجود یکی زبان مشترک می‌تواند راه‌گشای کار باشد و مصرف‌کنندگان و مشتریان را از سردرگمی خلاص کند.

  • در این مقاله قصد داریم به اختصار به تعریف ثبت برند و علامت تجاری پرداخته و سپس به سوالات شما خواننده محترم به تفضیل پاسخ دهیم.
  • وقتی برندی به ثبت رسید و طرفداران خاصی را به خود جلب کرد شرکت برای عدم کاهش مشتریان و حتی افزایش روزافزون آنها مجبور به حفظ کیفیت و در بعضی مواقع افزایش کیفیت محصول است.
  • مراد از صنعت‌، معنای گسترده آن است و شامل مواردی نظیر صنایع‌دستی‌، کشاورزی‌، ماهیگیری و خدمات نیز می‌شود.
  • ثبت اطلاعات اولیه و بارگذاری ضمایم مثبت احراز هویت مالک، موفق به ساخت حساب کاربری می گردد و می بایستی اطلاعات درج شده در اقرارنامه را با دقت خوانده، پس از تایید و با در دست داشتن نسخه چاپی آن به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کند و گواهی امضا دریافت کند.
  • بر این اساس شاکی بایستی اثبات کند که علامت تجاری نقض شده در فضای مجازی، به کسب‌وکار وی ربط دارد و به نوعی کپی یا اقتباس از آن بوده است.

در این گونه موارد ، درج عبارتی دال بر اینکه درخصوص آن بخش از علامت حق استفاده انحصاری درخواست نمی‌شود، ضروری است. بله؛ پیش از عقد قرارداد، صاحب برند بعنوان موکل، با امضای وکالت نامه ای به وکیل خود وکالت می دهد تا امور قانونی ثبت برند او را انجام دهد. هر چند که مهمترین مطالب بصورت کامل بیان شده، اما در صورت داشتن هر گونه ابهام یا سوالی، شما عزیزان می‌توانید با مشاوران هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس حاصل فرمایید. و ضمائم، آن را از لحاظ رعایت جنبه‌های شکلی و شرایط مقرر در قانون و این آیین‌نامه و همچنین تطبیق طبقه یا طبقات اعلامی با طبقه‌بندی بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌دهد. 1ـ اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی و تابعیت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است، ذکر نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر آن الزامی است.

پس در نتیجه ثبت برند یا به عبارتی داشتن یک نام تجاری (انتخاب نام برند) می تواند به بهره وری و حاشیه امنیتی شرکت ها و ارگان ها و کارخانجات کمک کند. ثبت برند به صورت بین المللی به صورت ثبت در معاهدات بین المللی می باشد. برند در واقع راه ارتباطی شناسایی محصولات یا خدمات به مشتری می باشد و از طریق آن مشتری محصولات یا خدمات شما را خواهد شناخت . برای ثبت برندهای فارسی باید از یک مجوز یا جوازی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه گردد. پس از گذشتن زمان قانونی برند یا نام تجاری به نام شما به ثبت خواهد رسید. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و تکامل فکری بشر هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات نوین و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود.

ارزش گذاری سرمایه ای، مقدمات پیش ثبت نام علامت تجاری تله کیش است

هر چه از اهمیت و مزایای ثبت علامت تجاری بگوییم کم بوده و نخواهیم توانست قدرتی که مالکیت صنعتی می تواند به شما بدهد را تشریح کنید. وقتی شما کاری را با مشورت انجام می دهید که مشاورتان تخصص کارش را برایتان توضیح می دهد دیگر نگران خیلی موارد نیستید. [newline]گاهی اوقات حتی برای مدارک ثبت علامت تجاری و مراحل آن باید با افراد غیر متخصص بحث و جدل داشت. شما جزء آن دسته از افراد هستید که می خواهید کارتان درست و صحیح صورت بگیرد که الان در جستجوی راهی درست و بدون دردسر و با حداقل اشتباه هستید تا ثبت علامت تجاری در کرج را عملی نمایید. در آخر باز هم تاکید بر روی درستی قرارداد و نحوه انجام کار اجرایی ثبت علامت تجاری می باشد. با موسسات حقوقی معتبر امور ثبتی خود را انجام دهید و با کارشناس اهل فن قرارداد ببندید. چنانچه پرونده شما دچار نقص باشد رفع نقص میگردد و در آخر پرداخت مبالغ دولتی به ادره مالکیت صنعتی با گذر مدت زمان مقرر و انتشار آگهی ثبت برند وکیل پرونده ثبت علامت شما به اداره رفته و تشکیل پرونده می دهد و آگهی تقاضای ثبت برند را تحویل می گیرد .

و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد. برای مثال، اگر شرکت شما قصد دارد علامت تجاری «صندلی» را برای فروش صندلی ثبت کند، تقاضانامه ثبت این علامت مردود خواهد شد چون «صندلی » واژه‌های عام برای این محصول است. اداره مالكيت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرايط و مقررات مندرج در اين قانون بررسي و درصورتي كه علامت را قابل ثبت بداند، اجازه انتشار آگهي مربوط به آن را صادر مي‌كند. درخواست ثبت برند شرکت باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. در برخی موارد، حفاظت از ثبت برند می‌تواند به فراتر از کلمات، نمادها و عبارات گسترش یابد تا جنبه های دیگری از محصول مانند رنگ آن یا بسته بندی آن را شامل شود. به عنوان مثال ثبت نام سازه مقاوم قابل استفاده نیست و باید پسوند با پیشوندی داشته باشد.

سلب منفعت شاکی به عنوان نقض حقوق مالک علامت تجاری

البته موارد فوق با این فرض است که کلیه مدارک لازم برای ثبت برند را آماده کرده باشید. پس از انجام فرایند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر لوگو در سایت باید حداقل 15 روز منتظر باشید تا نتایج بررسی کارشناسان برای شما اعلام گردد. استفاده از چارچوب موافقت‌نامه و پروتکل مادرید است که از سایر راه‌ها برای شرکت عضو ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر همراه با مزایای بیشتر می‌باشد.

جـ نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌ كننده شخص حقيقي يا حقوقي باشد. ممنون میشم اگر زحمتی نیست لطفا پاسخ سوالم رو به ایمیلم ارسال بفرمایید. خیر اشتباهی صورت نگرفته و پرونده در حال طی مسیر طبیعی خودش هست. 3- كپي مصدق شناسنامه و كارت ملي مديران و دارندگان حق امضاء شركت و روزنامه تاسيس و آخرين تغييرات شركت (اشخاص حقوقي) و ارائه كپي مصدق شناسنامه و كارت ملي (اشخاص حقيقي) و درصورت مراجعه وكيل رسمي ارائه وكالتنامه دادگستري .

مدارک مورد نیاز برای تقاضای ثبت برند به شرح ذیل می باشد:

§ ثبت برند در تمامی رشته های مشاغل مختلف با کالاهای مختلف در زمینه های بازرگانی،تولیدی ،فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشدکه میتواند بطور مستقیم بررسی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند بهمراه دارد. خیر، شما می توانید برند خود را هم بصورت شخصی (حقیقی) و یا شرکتی (حقوقی) ثبت کنید و در هر دو صورت شما، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت می کنید. اگر علاقه مند هستید که در رابطه با ثبت برند و علامت بیشتر بدانید پیشنهاد میشود به مقالات ثبت برند ما سر بزنید. نشان تجاری تصویری است که یک شرکت یا سازمان از خود یا محصولش ، آن چنان که هست ارائه می دهد ، اما برند بعنوان هویت تجاری محصول قلمداد می شود.

حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاش‌های رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان،‌ برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می‌شوند. یک علامت تجاری را متخصصین وقتی موفق می دانند که جامعه ی هدف خود را بشناسد. ما تصمیم به ثبت برند در ثبت شرکت گروه مواد غذایی خصوصاً اقلامی مانند رب گوجه فرنگی، ترشیجات، خیار شور و کنسرویجات داریم. پس از تشکیل کمیسیون که اعضاء آن از کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری هستند، اعضاء مذکور به اعتراض شما رسیدگی می‌نمایند و نتیجه از طریق سامانه به شما اعلام می‌گردد.