حداقل تعداد شرکا برای ثبت انواع شرکت

همچنین حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت مختلط سهامی مبلغ یک میلیون ریال است که تهیۀ 35% آن برای آغاز فرایند ثبت شرکت کافی است. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌قید شود. یک شرکت با مسئولیت محدود با اشتراک ۲ یا چند نفر و به‌منظور انجام امور تجاری تأسیس می‌شود. در این نوع شرکت‌ هر یک از سهامداران فقط به میزان مبلغ سرمایه‌ی خود در مورد بدهی‌ها و تعهدات شرکت مسئول هستند. این نوع شرکت‌ با مشارکت حداقل ۲ نفر قابل ثبت است و نام هیچ کدام از آن‌ها نباید در نام شرکت استفاده شود.

  • در صورتی که اگر شرکت محصولات خود را به نام ثبت شده وارد بازار نکند اولاً مشتری به محصول اعتماد نمی کند و دوماً اینکه رقبا به راحتی می توانند محصول را کپی کنند و نام خود را بر روی آن بگذارند.!
  • پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل نمایید.
  • شما می توانید سهامدار باشید، شرایط سهام نیز با توجه به هدف عقد قراداد با سازمان های دولتی یا خصوصی نیز متفاوت خواهد بود.
  • باید نوع کاری رو که تصمیم دارید با این شرکت انجام بدین رو به ما بگید که ما بتونیم موضوعی که شامل فعالیت بازرگانی باشه رو هم به شما معرفی کنیم.
  • در موسسات غیر تجاری نیز همانند شرکت های با مسئولیت محدود سرمایه ثبتی شرکت کاملاً اظهاری است و نیازی به واریز پول به حساب شرکت نزد بانک نمی باشد.

هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و لااقل اسم یک نفر از ثبت شرکت شرکا ذکر شود. شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

ثبت شرکت

شرکت های اشخاص نیز در ایران به شکل های متنوعی ثبت می شوند که شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی و نسبی از این نوع شرکت ها می باشند. در این میان ثبت شرکت گاها بصورت ترکیبی نیز انجام میشود که دو نوع شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی حاصل ترکیب قوانین و نوع شرکت ها می باشد. در شرکت های مختلط سهامی شرکا در دو نوع سهامدار و اشخاص و با قوانین مختص به خود شرکت ها می باشند و در شرکت های مختلط غیر سهامی شرکا تنها بصورت اشخاص گرد هم جمع می شوند و تفاوت آنها در ضامن بودن و نبودن شرکا در شرکت ها می باشد . شرکت با مسئولیت محدود یا به اختصار اِل‌تی‌دی یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌ها در سراسر دنیا است.

انواع ثبت شرکت

دیگر تفاوت این دو شرکت در حداقل تعداد اعضای آن برای تاسیس است .در این شرکت می‌توان با حداقل سه نفر شرکت را تاسیس کرد. برای ثبت این نوع شرکت، حداقل سه نفر و یکمیلیون ریال سرمایه لازم می باشد. سمت مدیر عامل، رئیس هیات مدیره و نایب رئیس اجباری و وجود دو نفر به عنوان بازرس اصلی و علی البدل الزامی می باشد. اگرچنانچه چند نفر در یک فروشگاه، ثبت شرکت در تهران مغازه و … به صورت شریکی سرمایه گذاری کرده باشند و فعالیت اقتصادی انجام بدهند، در واقع یعنی یک شرکت به صورت غیر رسمی تاسیس کرده اند. شرکتهای سهامی به هنگام ثبت شرکت به دونوع شرکت سهامی عام و سهامی خاص دسته بندی می شوند که شرایط متفاوتی دارند . شرکت ها باید مالیات سود خود را در سال تقویمی که سال مالی آن به پایان می رسد بپردازند.

آیا برای ثبت شرکت کارت پایان خدمت لازم است؟

اخذ گواهی شرکت منجر می شود که در مناقصات پروژه ها بزرگ شرکت داشته باشید و بتوانید قرار داد کاری را منعقد نمایید و با اطمینان خاطر و افتخاری که از موفقیت های کسب و کاری خود به دست آورده اید به تعریف و ذکر نام شرکت خود بپردازید . اگر درباره ثبت شرکت در ترکیه با مسئولیت محدود اطلاعات کافی ندارید یا نمی‌توانید در کشور ترکیه حاضر شده و مراحل قانونی ثبت شرکت را طی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین شرکت فانوس برای انجام این کار کمک بگیرید. بنابراین بر خلاف شرکتهاي سهامی و مسئولیت محدود، در این شرکتها هم مثل شرکتهاي تضامنی هر شریک در مقابل کلیه دیون و تعهدات آن مسئولیت دارد. با این تفاوت که در شرکت هاي تضامنی هر شریک مسئول پرداخت تمام مطالبات است ولی در شرکت نسبی هر کس بنا بر درصد مالکیت خود می بایست سهمی از کل بدهی هاي شرکت را بدهد. در این نوع شرکت منافع و سود به نسبت سرمایه سرمایه گذاران تقسیم می شود.

موضوعاتی که فعالیت در آنها در انحصار دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و عمومی و دولت قرار دارد و قابل ثبت توسط عموم مردم نیستند. دریک شرکت تعاونی فقط اشخاص حقیقی می توانند عضو شوند و شركت فقط درامور مربوط به تولید و توزیع می تواند فعالیت كند. این شرکت وجه حقوقی دارد و مدیران آن میتوانند در مجامع عمومی عادی و فوق العاده شرکت کنند . شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه های ثبتی ، با ما تماس حاصل فرمایید. الف- فروش اجناس لازمه برای مصارف زندگانی اعم از این که اجناس مزبوره را شرکاء ایجاد کرده یا خریده باشند. رییس و معاون دانشگاه یا مرکز پژوهشی تنها در زمان مسئولیت خود می توانند سهامداران شرکت باشند.

دریافت کارت بازرگانی

شرکت نسبی وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی، تقویم و تسلیم شده باشد. امور شرکت را مدیر یا مدیرانی اداره می کنند که شرکا آن ها را از بین خود یا از خارج انتخاب می کنند. شرکت های سهامی به دلیل کثرت سرمایه، تعدد شرکاء و تنوع گستره فعالیت، مهم ترین و فعال ترین نوع شرکت در میان شرکت های موجودی به حساب می آیند. برگه‌های مهم برای ثبت شرکت شامل اساسنامه، شرکت‌نامه، تقاضانامه، صورت‌جلسه هیئت‌مدیره و صورت‌جلسه مجمع عمومی بوده که باید تکمیل شوند و به امضای تمامی شرکا برسند.

general