حق الزحمه تحرير دفاتر روزنامه و كل

تهیه دفاتر پلمپ، یکی از وظایف مهم مدیران شرکت ها برای هر سال مالی است. سال مالی شرکت ها در اساسنامه آنها درج شده است که با تهیه دفاتر پلمپ، عملکرد مالی خود را در آن ثبت می کنند (معمولا شروع سال مالی را اول فروردین انتخاب می کنند). در خصوص سیستم با توجه به اینکه شما باید گزارشات را از سیستم تهیه و دفاتر قانونی را نیز بر اساس سندها ثبت شده در نرم افزار نگارش فرمایید پس شما باید تمامی فعالیت های سال جاری را از ابتدا به نرم افزار حسابداری وارد نمایید. در سال های قبل ما فاکتور های خرید و فروش و هزینه ها رو که در نرم افزار حسابداری ثبت میکنیم چاپ و تحویل دارایی میدادیم. پیگیر استخدام حسابدار هستیم ولی برای بهتر شدن روال کاری خودمون اطلاعاتی داشته باشیم بهتر هست.

  • به طور کلی در تعریف دفاتر حسابداری می‌توان گفت رویدادهای مالی هر مجموعه‌ای پس از ثبت شدن در اسناد حسابداری و به تایید رسیدن توسط مدیریت مجموعه در دفاتر مخصوص حسابداری که توسط قانون تعیین شده‌اند نگهداری و بایگانی می‌شوند.
  • همچنین، امکان ثبت اطلاعات در دفاتر روزنامه اختصاصی نیز وجود دارد.
  • اظهارنامه دفتر تجارتی، برگه ای است با مهر برجسته اداره ثبت شرکت ها که شامل مشخصات متقاضی، آدرس، کد پستی و کالاهایی که اقدام به صادرات یا واردات آن می کند.
  • تسلط به این قوانین می تواند شما را سرآمد سایر حسابرسان کرده و باعث شود تا بتوانید کارهای مهم تری را به دست بگیرید.
  • 3_دفاتر پلمب شده ازتاریخ درخواست به بعد درهرسال مالی دارای اعتبار می باشد.بدیهی است اشخاص حقوقی وحقیقی به منظور استفاده ازاین امکان می بایست قبل ازشروع سال مالی اقدام به این درخواست نمایند وحتی المقدور انجام امور پلمب دفاتر خودرا به ماه های پایانی سال موکول ننمائید.

در ضمن در حال حاضر دیگر نیازی به نگهداری دفتر کپیه و دفتر دارایی نیست و ترازنامه جایگزین دفتر دارایی شده است. ضمناَ باید دو طرف قیطان با مهر سربی که وزارت دادگستری برای این منظور تهیه می نماید منگنه شده و کلیه اعداد با تمام حروف نوشته شود. چنانچه تحریر دفاتر مطابق با قوانین لازمه باشد ، محاسبه مالیات به صورت خود اظهاری صورت می گیرد ولی اگر در تحریر دفاتر ضوابط قانونی رعایت نشود، مالیات به صورت علی الراس در نظر گرفته می شود.

۱۴- استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده سال هاي قبل (با توجه به مقررات ماده ۳ اين آيين نامه). ۱۰ – اشتباه حساب حاصل در ثبت عمليات موسسه در صورتي که نسبت به اصلاح آن طبق مقررات تبصره ماده ۱۱ اين آيين نامه اقدام نشده باشد. ۶- جاي سفيد گذاشتن بيش از حد معمول در صفحات و سفيد ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء استفاده. بر طبق ماده ۱۸- اشخاص حقوقي و مشمولين بند «الف» ماده ۹۶ اصلاحي قانون ماليات هاي مستقيم مکلفند صورت هاي مالي نهايي خود را با رعايت آخرين استانداردهاي حسابداري اعلامي از طرف مراجع ذيصلاح تهيه و تنظيم نمايند. تبصره ۲- تاخير در تحرير عمليات در صورتي که به منظور سوء استفاده نباشد تا ۱۵ روز به تشخيص اداره امور مالياتي و بيش از آن به تشخيص هيات ۳ نفري موضوع بند ۳ ماده ۹۷ قانون ماليات هاي مستقيم مصوب ۳/۱۲/۶۶ و اصلاحيه هاي بعدي به قانوني بودن دفاتر خللي وارد نخواهد شد.

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده :

بدون هیچ گونه نگرانی بلافاصله اقدام به درخواست پلمپ دفاتر برای سال 1400 نمایید. اگر صاحبان مشاغل در زمان مقرر دفاتر خود را پلمپ نکنند نه تنها از معافیت های مالیاتی محروم می شوند بلکه مشمول جریمه نیز خواهند شد. اگر مأمور وصول یا کسر مالیات پرداخت ‌کنندگان دیگر باشد و این وظیفه را در مواعد مقرر قانونی انجام ندهد. اگر مانع از آن شود که مأموران مالیاتی ثبت شرکت که به‌ عنوان بازرس مالیاتی مکلف به انجام این امور هستند، به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی خود او یا اشخاص ثالث دسترسی داشته باشند. این امکان وجود دارد که فرارمالیاتی به شکل های مختلفی صورت بپذیرد، اما چیزی که مسلم است این است که در تمامی این روش‌ها فرد سعی می‌کند که مالیات خود را بصورت پرداخت نکرده و یا اینکه آن را به‌ صورت ناقص پرداخت نماید.

جریمه خط خوردگی دفاتر قانونی

به همین علت حسابداران باید برای ایجاد روابط و بستن قرارداد بین شرکت‌ها، با این قوانین آشنایی داشته باشند. افرادی که در زمینه عرضه کالا، صادرات و واردات کالا و ارائه خدمت فعالیت می کنند؛ افراد مشمول این قانون هستند.منظور از ارزش افزوده، افزایش ارزش پولی کالا در فرآیند تولید است. به بیان ساده تر ارزش افزوده اختلاف بین ارزش یک کالای تولیدی با مجموع ارزش مواد اولیه آن است. حسابداران رکن اصلی شرکت های بازرگانی، تجاری و غیره محسوب می شوند؛ حسابداری زبان تجارت است و بدون وجود این علم نمی‌توان به صورت گسترده تجارت کرد.

توجه داشته باشیم ، موارد رد دفتر در اینگونه مواردی که گفتی فقط ردیف های ( ۳ ) و ( ۴ ) ماده ۲۰ آئین نامه می باشد . دراستفاده از اين نرم افزار منعي نيست ولي درهرصورت موظف به اخذ و تنظيم دفاتر از حوزه ي مالياتي خود هستيد. تبصره ۱- اشتباه در شماره گذاري صفحات و همچنين اشتباهات ناشي از پلمپ دفاتر در مراجع مذکور موجب بي اعتباري دفاتر نخواهد بود.

دفتر کپیه

تعداد مجاز غلط در دفتر تعداد خاصی ندارد و شما باید نهایت دقت را بعمل آورده و تعداد اشتباهات را به حداقل برسانید. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت غلط نوشتن فقط بر روی عبارت غلط نوشته شده (عدد یا کلمه) خطی بکشید که مطالب درج شده در زیر آن قابل ثبت برند خواندن باشد. در خصوص هزینه اثاثه توجه فرمایید هزینه های دیگری در این خصوص نیز می تواند وجود داشته باشد. بعنوان مثال وقتی میز اداری واحد مالی تعمیر می گردد حساب هزینه تعمیر و نگهداری اثاثه اداری بدهکار می گردد که ارتباطی به هزینه استهلاک اثاثه ندارد.

سئوالى را خدمت شما مطرح کرده بودم که تامین نقدگى توسط شرکا، چگونه در دفتر روزنامه درج میشود که پاسخ لازم را ارائه فرمودید . در خصوص اینکه فرمودید حساب سود و زیان زیر مجموعه کدام شماره حساب است توجه داشته باشید شماره های درج شده برای حسابها (یا همان کدینگ حسابها) در هر شرکت و موسسه تفاوت دارد و نمی توان گفت که این حساب در زیر مجموعه چه شماره حسابی قرار دارد. حساب سود و زیان یک حساب در سطح کل است که سرشاخه (سرفصل) آن حساب حقوق صاحبان سهام قرار دارد. خواستم سئوال کنم که اگر نیاز به اصلاح شماره حساب در دفتر روزنامه باشد آیا مى توانیم از قلم غلط گیر استفاده کنیم یا باید با خودکار قرمز روى آن خط بکشیم و بالاى آن شماره حساب صحیح را بنویسیم . آنچه در ابتدا باید عرض کنم این است که پاسخ سوال شما را نمی توان در اینجا و در قالب چند جمله عنوان نمود.

راستی جدیدا فروش اینترنتی هم راه اندازی کردم و یواش یواش فروش نقدی هم داره شکل میگیره‌. چطور این هارو مدیریت کنم که حساب هام بهم نریزه و بتونم سودم رو جدا کنم. خواهش می کنم دوست عزیز، حضور عزیزانی چون شما در این سایت همیشه باعث افتخار بنده بوده و هست. من اصول حسابدارى را از مطالعه منابع و سئوال از اساتید اهل فن آموختم و امور حسابدارى شرکت خودمان را انجام مى دهم . برای این زمان ها بایستی اعلام عدم فعالیت را با تشکیل پرونده دارایی بیان کنیم. زیرا کوتاهی در این مورد مشکلاتی را به وجود می آورد که هم زمان و هم هزینه در بر دارد.

در صورتیکه ستون بدهکار و بستانکار دفتر روزنامه بالانس باشد مشکلی پیش نمی آید. از آنجا که عنوان دفاتر قانونی به دفاتر روزنامه و کل داده می شود ، لازم است توضیحی در مورد قانونی بودن دفاتر ارایه شود. عدم ارائه یک یا چندین جلد از دفاتر قانونی به سازمان ثبت تغییرات شرکت امور مالیاتی هرچند سفید و استفاده نشده باشد. اشخاص حقیقی و حقوقی که صاحب کسب و کار هستند باید به چندین دلیل دفاتر روزنامه و کل را نگهداری کنند. اگر برای سه سال متوالی (پشت سر هم) اظهارنامهٔ مالیاتی و ترازنامه و حساب سود و زیان ارائه نکند.