پلمپ دفاتر مالیاتی و نحوه اخذ آنها

حتی یک خرید کوچک و یا داشتن یک قرار داد بلند مدت هم می تواند به عنوان فعالیت مد نظر قرار داده شود. 15- بستانکار شدن حساب های نقدی و بانکی مگر این که حساب های بانکی با صورتحساب بانک مطابقت نمـایند و یا بستانکـار شدن حساب های بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حساب ها باشد که در این صورت موجب رد دفتر نیست. 14- استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده سال های قبل بر خلاف ماده 3 این آئین نامه. برای دریافت دفاتر پلمب شده هر سال باید سال قبل از آن اقدام به دریافت دفاتر پلمب شده نمود. برای مثال برای دریافت دفاتر پلمب شده سال ۹۸ تا پایان اسفند سال ۹۷ فرصت باقیست و با شروع سال ۹۸ مهلت دریافت این دفاتر تمام شده و توزیع دفاتر سال ۹۹ آغاز می‎شود. خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید بامجتمع حقوقی ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نموده و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

با سلام حساب اثاثه معینه چرا بعضی سایت ها میان این حساب رو در دفاتر ثبت میکنن در صورتی که ملاک ثبت در دفاتر ،حساب کل هستش ممنون میشم. 3- پس از ستون شرح دو ستون دیگر یکی ستون بدهکار که مبلغ حساب بدهکار شده در آن ثبت می شود و ستون بستانکار که مبلغ حساب بستانکار را در آن ثبت می کنیم وجود دارد. 1_اصل اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی که از سامانه دریافت نموده اید می بایست به امضاءاحدی از مدیران تکمیل کننده سامانه رسیده باشد. 4_درگام آخرسامانه بعد از تکمیل اطلاعات وزدن دکمه پذیرش نهایی، اخذ پرینت از رسید پذیرش اینترنتی وپرینت اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی الزامی می باشد.

  • دفتر روزنامه به دفتری اطلاق می شود که هم اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی کلیه عملیات مالی و پولی خود را اعم از خرید و فروش و دیون و مطالبات و ظهر نویسی ها و به طول کل هر فعالیتی که باعث بستانکاری یا طلبکاری شود را باید در دفاتر روزنامه درج کنند.
  • همه شرکت‌ها اعم از فعال و غیر فعال مکلف به دریافت دفاتر قانونی پلمب شده خود هستند.
  • حتی اگر شرکتی که کار و فعالیتی نداشته باشد برای اینکه عدم فعالیت خودرابه دارایی اعلام کند باید پلمپ دفاتر خود را به‌صورت سفید یا خالی به اداره مربوطه بدهد.
  • البته قوانین مربوط به چک بسیار وسیع بوده و به همین موارد محدود نمی‌شود؛ دانستن برخی از قوانین مربوط به چک می تواند باعث شود که بتوانید یک معامله پرسود را رقم بزنید؛ اگر حسابرسان به این قوانین مسلط باشند می‌توانند به شما در نتیجه بخش بودن معاملات کمک نمایند.

من دفتر روزنامه را برحسب روزانه از روی پرینت سیستم شروع به نوشتن کردم ولی فاصله جداکننده بین اسناد که بابت اسناد و مدارک پیوست می باشد را برای 10ماهه ننوشتم. همانطور که خود شما فرمودید با توجه به اینکه حسابهای پرداختنی ماهیت مانده بستانکار دارند شما در ابتدا سند افتتاحیه را با مانده بستانکار ثبت نموده و سپس اولین سند را، به اینصورت که ابتدا بستانکار و سپس بدهکار راثبت می نمایید تا الی آخر. در خصوص حساب هزینه ها و درآمدها درست است که هزینه و درآمد جزو حسابهای موقت است و بسته می شود ولی شما باید طی سال آنها را ثبت کره (سند حسابداری) تا در نهایت پایان سال بتوانید میزان سود و زیان شرکت را بدست آورید. این حساب هم مانند سایر حسابهای کل در دفتر روزنامه منعکس می گردد و مانده آن نیز بی اهمیت است (یعنی هم می تواند مانده بستانکار داشته باشد که در این حالت نشان دهنده سود شرکت است و هم می تواند مانده بدهکار داشته باشد که نشان دهنده زیان شرکت است).

جرائم عدم پلمپ دفاتر مالیاتی:

در غیر این صورت حتی اگر شرکت شما هیچ کارکردی هم نداشته باشد شامل جرایم قانونی می شود. زیرا جزء قوانین می‌باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می‌شویم. در مشارکت مدنی جمع مبلغ فروش کالا و خدمات و یا درآمد مشمول مالیات قطعی شده کلیه شرکاء ملاک عمل می باشد.

با ثبت اطلاعات در دفاتر قانونی حسابداری به راحتی می توان بدهکار و بستانکار بودن هر حساب را تشخیص داد و همچنین میزان اشتباهات در ثبت اطلاعات حسابداری کاهش پیدا می نماید. در پایان هر سال مالی هر شرکت با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود باید دفاتر مالیاتی سال مالی مورد نظر را پلمپ نموده و در زمانی که تعیین می شود دفاتر پلمپ شده را به مسئول رسیدگی به اظهارنامه خود تحویل دهد. مودیان مالیاتی بایستی دفتر روزنامه و کل خود را نگهداری و اطلاعات معاملات و هر رویداد مالی و محاسباتی را در آن به قید تاریخ وقوع٬ درج کنند . هر نوع درآمد و هزینه و فروش دارایی های قابل استهلاک طبق مقررات بایستی ثبت شده حتی اگر طبق ماده یازده آیین نامه تحریر دفاتر قانونی٬ از روش های الکترونیکی برای ثبت استقاده شده است.

جریمه خط خوردگی دفاتر قانونی

یکی از وظایف حسابداران، ثبت دفاتر قانونی و آگاهی از اصول دفتر نویسی است، و حتما می دانید در شرکتها و موسسات مراحل اقدام برای اخذ پلمپ دفاتر قانونی نیز جزو وظیفه حسابداران است. با توجه به مفاد ماده 95 ق م م و قانون تجارت در خصوص اینکه آذرماه تا اواسط بهمن ماه هر سال بهترین زمان اقدام برای درخواست پلمپ و اخذ دفاتر قانونی (روزنامه و کل ) می باشد. ناهماهنگی وعدم ثبت تغییرات شرکت تطبیق مندرجات دفاتر با اطلاعاتی که در سیستم­های الکترونیکی ثبت شده از جمله دلایلی است که باعث رد دفاتر قانونی می­شود، البته این مسئله برای اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می­کنند. سفید ماندن بیش از حد دفاتر و یا سفید ماندن تمام صفحات دفاتر نیز از دلایلی است که باعث رد دفاتر قانونی می­شود. البته سفید ماندن تنها در دو صورت است که رد دفاتر قانونی را به دنبال ندارد.

چه زمانی عدم فعالیت شرکت را به مالیات اعلام کنیم ؟

در صورتیکه مدت زمان زیادی از عدم فعالیت شرکت بگذرد شرکت منحل خواهد شد. به صورتی دیگر شماره اقتصادی حز شماره شناسایی فعالان تجاری می باشد. هرفرد غیرایرانی که در ایران اقدام به فعالیت تجاری دارد به نسبت درآمدی که کسب می کند . © ۲۰۱۸ تمامی حقوق این سایت برای موسسه مالی صالح اندیشان ماندگارمحفوظ می باشد. مشاور حقوقی ثبت برند تجاری به مدیران و ذی نفعان سازمان کمک می کند تا ضمن توجه به مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایند و همچنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل و فصل مسایل و مشکلات یاری می رساند. 1- در صورتی که دفاتر ارائه شده از پلمپ خارج شده و یا فاقد یک یا چند برگ باشد.

به گونه ای که ممیزان مالیاتی بتوانند آن ها را بررسی و راستی آزمایی کرده و مورد قبول آن ها واقع شود. طبق ماده ۱۶ قانون تجارت٬ اگر یک تاجر ایرانی یا اتباع غیر ایرانی بخواهد در کشور٬ شغل خود را اعمال تجاری قرار دهد٬ مکلف به ثبت نام خود در دفاتر تجاری است. اداره کل ثبت شرکت های قوه قضاییه در واقع برای این کار ایجاد شده است. طبق ماده ۱۸۴ قانون مالیات مستقیم٬ ادارات کل ثبت شرکت ها موظف هستند در آخر هر ماه٬ فهرست کامل شرکت ها و موسساتی که در طول ماه به ثبت رسیده و تغییرات حاصله را در مورد شرکت ها و موسسات موجود با ذکر شماره ثبت به سازمان امور مالیاتی استان مربوطه ارسال کنند.

پلمپ دفاتر مالیاتی شرکت درسنندج

درصورتی که هزینه مذکور ناچیز است از ثبت با تاخیر آنها صرف نظر کنید. باید منشاء این بستانکاری را بررسی و رفع کنید.ضمنا این بستانکاری ممکن است در آخر ماه اتفاق نیافتاده باشد و چند روز را ثبت شرکت در تهران درگیر کرده باشد. معمولا رویه به این صورت است که شما برای حسابهای کل از قبل تعداد صفحات مورد نیاز را پیش بینی وبعد از اتمام هر صفحه , مانده و گردش را به صفحه بعد منتقل و ادامه می دهید.

انتهای اسناد در دفتر روزنامه و انتهای حساب در دفتر کل با یک مورب بسته شود. آخرین سطر هر واقعه مالی، مربوط به نقل شماره سند حسابداری مربوطه می باشد. با استفاده از نرم افزار اموال و داراییهای ثابت ثبت و بررسی تمام دارایی های شرکت به راحتی امکان پذیر می باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه سرمایگان است و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

امروزه با کمک گرفتن از نرم افزار‌های حسابداری موجود شما می‌توانید امور مربوط به تنظیم دفاتر حسابداری خود را با دقت و همچنین سرعت بیشتری انجام داده و جریمه‌های تعیین شده دیگر شامل حال شما نخواهد شد. یعنی در دفتر کل اطلاعات مربوط به بدهکاری، بستانکاری و مانده نهایی با تاریخ دقیق ثبت می‌شود. اصولا یک دفتر کل دارای یک ستون تاریخ و یک ستون شرح و بعد از آن ستون مربوط به مبلغ بدهکار حساب و ستون بعد ستون بستانکار حساب می باشد و در نهایت یک ستون که مانده حساب را نشان می‌دهد دارد. اما اگر غیر اختیاری بودن در دسترس نبودن دفاتر اثبات شود و غیر اختیاری بودن موضوع، مورد تایید اداره امور مالیاتی استان قرار نگیرد، دفاتر مشمول بنده ۳ ماده ۹۷ شده و رد شده محسوب می شود. اگر مشخص شود که قسمتی از دفاتر قانونی پلمپ شده توسط وسایل شیمیایی، پاک شده یا تغییر یافته است، این موضوع مصداق سوء استفاده در دفاتر قانونی بوده و موجبات رد دفاتر قانونی را فراهم می کند.