خط قرمزهای انتخاب اسم برای شرکت ها

انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینه‌ها و زحماتی که متحمل می‌شوید، می‌ارزد. چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدم‌ها در ثبت شرکت است و هم­چنین یکی از مهم­ترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب می‌شود. شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه می­‌کنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکت­‌تان کنید. چون خیلی از شرکت­‌ها با عجله این کار را می­‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. فراموش نکنید که انتخاب نام مناسب برای یک کسب­‌و­کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است و اگر بگویم که نامِ شرکت است که به کارِ شما هویت می‌دهد، دروغ نگفته‌ام.

شاید عده‌ای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آن‌ها بدهید، کاملاً ممکن می‌شود!)؛ اما تجربه ما نشان می‌دهد که این کار کاملاً امکان‌پذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق تغییرات شرکت احتیاج دارد. همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود.

کارت بازرگانی نوعی مجوز است که به شخص حقیقی یا حقوقی که دارنده آن است اجازه داده می شود که با آن به واردات و صادرات بپردازد. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. ثبت شرکت در تهران در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در رابطه با موضوع نام شرکت مطالبی را بیان کنیم و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهیم. اگر باز هم در رابطه با این موضوع سوالی برای شما وجود دارد، آن را با ما در میان بگذارید، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد.

  • پس باید حسابی در هنگام انتخاب نام برندمان تحقیق کنیم و اسمی را پیدا کنیم که برازنده باشد و محصول یا خدمت‌مان را آنطور که باید تعریف کند.
  • ۱۰- ضرورتی ندارد که از اسم شهر یا منطقه خود در انتخاب اسم شرکت استفاده کنید بلکه بهتر است فرامنطقه‌ای فکر کنید.
  • اگر شما هم به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار باشید و بخواهید کار را به صورت قانونی و اصولی پیش ببرید؛ اولین چالشی که با آن روبه‌رو هستید، ثبت شرکت است.

اسمی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید املای آسانی داشته باشد تا قابل شناسایی برای مردم باشد. از به کار بردن عمدی املای غلط اسم شرکت جدا پرهیز کنید و همه چیز را به صورت اصولی پیش ببرید. املای غلط برای انتخاب اسم شرکت، موفقیت شما در معرفی برندتان را تضمین نمی‌کند. انتخاب اسم شرکت باید برای همه فراموش نشدنی و منحصر به فرد باشد.

لغو پاسخ

برای اینکه بیشتر بفروشید و سهم بازار بیشتری را فتح کنید، توصیه می‌شود که کسب‌وکارتان را از همان ابتدا دیجیتال کنید و سایت داشته باشید. بهتر است در همان لحظه‌ای که نام برندتان را انتخاب می‌کنید، این نکته هم یادتان باشد که موجودیت URL با پسوند com یا ir آن را هم چک کنید تا بعداً به دردسر نیفتید. وقتی می­‌گوییم تلفظ سختی نداشته باشد به این دلیل است که در ذهن مخاطب بهتر بماند و از طرفی شکل نوشتاری ثابتی هم داشته باشد. این نکته برای کسب­‌وکاری که تازه اول راه است خیلی مهم است. جلوگیری از انتخاب اسم های غیر فارسی و در صورتیکه معادل فارسی نامی را پیدا کردید به فرهنگستان ادب مراجعه نمایید.

انتخاب اسم شرکت

مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمی‌توانید انجام دهید. دقیقا مثل اتفاقی که برای لیدی گاگا خواننده معروف آمریکایی افتاد. اسم شرکت هایی که در آن ها از عناوین و مفاهیم خارجی یا لاتین استفاده شده باشد ، مورد تایید واقع نخواهد شد . متقاضیان می توانند پنج نام پیشنهادی ارائه دهند و به ترتیب اولویت بهترین نام واجد شرایط مورد تایید واقع می گردد . این شرکت به تمامی هم میهنان به صورت رایگان مشاوره ارائه می نماید و درصورتی که ما برای این سرویس از سوی شما انتخاب شویم، وظیفه خود می دانیم که تمام توان و نیروی خود را درجهت ارائه خدمتی صادقانه و کامل به مشتری به کار گیریم.

به طور کلی می‌توان گفت نام یک شرکت، بخش بزرگی از برند شرکت است . در زمان انتخاب نام باید درباره دامنه نام، محصولات و بازاریابی فکر کنید. مؤسسات غیرتجاری و شرکت­‌های تعاونی از پرداخت هزینۀ تعیین نام معاف هستند. چون هر چیز ترندی ممکن است بعد از مدتی محبوبیت خودش را از دست بدهد و از ذهن مردم پاک شود.

ایده برای اسم شرکت

مورد دیگر در خصوص انتخاب نام شرکت این است که اسم انتخابی شما باید هویت برند شما را مشخص کند و به آن اعتبار بخشد. در حقیقت شما باید اسمی کاملاً متناسب با موضوع و محتوای شرکت خود انتخاب کنید. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریال نمی باشد. البته درصورت گذشت زمان بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی باید نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام مجدد نماید. استفاده از واژه‌های انجمن، بنیاد، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض‌الحسنه، لیزینگ، هلدینگ و… در اسم شرکت‌های تجاری یا موسسه‌های غیرتجاری مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است. همچنین برای راه‌اندازی مجموعه‌های تعاونی ابتدا باید تاییدیه نام پیشنهادی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرد.

تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. بسیاری از صاحبان کسب وکار می دانند که اسم شرکتشان مشکل دارد . ولی امید دارند که به نحوه معجزه ثبت برند تجاری آسایی این مشکل خود به خود حل شود. از پروسه طوفان مغزها استفاده کنید ، به این معنی که تمامی پیشنهادها را جمع آوری نمایید و سپس در زمان مناسب نسبت به حذف یک به یک گزینه ها اقدام نموده تا در نهایت به نام مورد نظر برسید. به نظر می رسد که درگیر کردن همه دوستان ، خانواده ، کارکنان ، کارفرمایان و …

در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد. تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی مرجع تایید یا رد نام‌هایی خواهد بود که از دیگر زبان‌ها وام گرفته شده باشند. بر این اساس، هنگام انتخاب نام شخصیت حقوقی علاوه بر تکراری نبودن اسم باید به این موارد نیز توجهی ویژه داشت. گفتنی است که قوانین نام‌گذاری شرکت در سراسر کشور یکسان است.