مشاوره انتخاب اسم شرکت

پیش از اینکه نمونه اسم شرکت را ارائه دهیم بهتر است ویژگی های لازم برای نام شرکت را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از اینکه لیست نمونه اسم شرکت را قرار دهیم ، لازم است تا کمی درباره نحوه انتخاب نام اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 18- در ثبت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر که مشارکت دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی هستند، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نامی فارسی با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. 1- برابر دستورالعمل های صادره در انتخاب نام شرکت ها، برای تعیین نام باید از اسم خاص استفاده گردد. اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماً نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، شیئ یا مفهومی به کار می رود.

سلام و عرض ادب ، میخواستم بپرسم امکانش هست نام و نام خانوادگی دونفر به عنوان نام شرکت باشه ، مثلا «علی حسینی و محمد محمدی» البته این به عنوان مثاله. از جمله بینالود یا فرزین و به همین علت می تواند در نام شرکت نیز به کار برده شده و نام شرکت را به حالت انحصاری در می آورد. هم چنین می توانید به سایت ilenc.ir مراجعه کرده و سپس با جستجوی نام مد نظر خود سابقه آن را بیابید. زمانی که شما موفق به ثبت یک نام تجاری شوید عملا تا زمانی که شما نخواهید هیچ‌کس نمی‌‌تواند این نام را از شما بگیرد . مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.

اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد. لطفا شماره تماس خود را مرقوم بفرمایید یا با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است. این امکان وجود ندارد و فقط با کسب مجوز از افراد و ثبت برند مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود. در اقدام بعدی برای تغییر نام شرکت باید صورت جلسه تغییر نام را که شرکا موافقت خود را نسبت به آن اعلام کرده اند، تسلیم کنند. پس از بررسی دقیق، نام جدید انتخاب شده، در صورت جلسه علنی منعکس می شود، در دفاتر تعیین نام نیز وارد شده و در این مرحله برای صدور آگهی به مسئول مربوطه انتقال می یابد.

انتخاب اسم شرکت بازرگانی

در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده می‌کنید که می‌توانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود. انتخاب نام شرکت به شکل نادرست نیز می تواند به همان اندازه قدرت شکننده داشته باشد. شرکت هایی که نام های کلیشه ای دارند و یا نام خود را تغییر می دهند در نظر دیگران از لحاظ تجاری و کسب و کار به شدت غیر حرفه ای به نظر می آیند.

نمونه اسم شرکت با حرف ش

همچنین کلماتی متشکل از دو واژه فارسی که تداعی‌کننده یک واژه بیگانه باشند مورد قبول قرار نمی‌گیرند. البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد.

  • برای انتخاب اسم شرکت لازم است از اسم خاص استفاده شود که هم در مورد اسامی شرکتهای بازرگانی در تهران و هم در مورد اسامی شرکت های بازرگانی در کرج الزام دارد.
  • من میخوام شرکت بازرگانی،تجاری مهندسی ثبت کنم و خدمات فنی مهندسی و بازرگانی به شرکت های خارجی که می خوان تو ایران فعالیت کنن ارائه بدم.
  • 2- اسم شرکت نباید متضمن نام شخصی از شرکا باشد وگرنه شخص مذکور در برابر اشخاص ثالث، حکم شریک در شرکت تضامنی را پیدا می کند و مسئول پرداخت کلیه دیون شرکت می شود.
  • اسامی زیبا برای شرکت – نام زیبا برای شرکت – انتخاب نام های زیبا برای شرکت ها – یک نام خوب برای اسم شرکت باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و باعث رونق کسب و کار ما گردد.
  • اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد.

اگر نام بومی یا یک محل جغرافیایی در اسم شرکت استفاده می‌شود باید حتما مستندات و مدارک موردنیاز ارائه شود. بسیاری از صاحبین کسب و کار تقلا می کنند تا نامی ماندگار برای کسب و کار خود پیدا کنند. او که کارکشته صنعت تبلیغات است از سال ۲۰۰۱ تابحال به نامگذاری کسب و کار های مختلف مشغول است و با ثبت شرکت صدها شرکت از جمله GE، Nike و Bank of America کار کرده است. یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

اسم شرکت و اسامی خاص برای برند

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است. این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

قوانین ثبت اسم شرکت

نام شرکت، باید به گونه ای انتخاب شود که مختص خودش باشد و هیچ شرکت دیگری را نمی توان به همان اسم پیدا کرد. در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین نام تجاری و نام شرکت بپردازیم. عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف. 13- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون، ین،ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد. 10- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد. 9- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شود.

انتخاب اسم شرکت بسیار ساده بوده ولی در عین حال ملزم به در نظر گرفتن برخی نکات و ضوابط قانونی می باشید . مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نامی جذاب و شیک برای شرکت انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. تغییرات شرکت (( ایده برای اسم شرکت 磊))【 نام شرکت سه سیلابی ️】 | ثبت … کلماتی مانند تجاری، بازرگانی، برتر، بهتر و … را می توانید در نام شرکت استفاده نمایید ولی جزو سه کلمه مجزا یا سه سیلاب برای نامگذاری اسم شرکت محسوب نمی شود.

ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. من میخوام شرکت بازرگانی،تجاری مهندسی ثبت کنم و خدمات فنی مهندسی و بازرگانی به شرکت های خارجی که می خوان تو ایران فعالیت کنن ارائه بدم.

پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد. به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود ، بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود.

علاوه بر این در بالای اوراق نام شرکت با توجه به نوع آن، نوشته و امضا می شود که باید مورد تایید مدیر کل و یا معاون و رئیس اداره واقع شود و این افراد باید در بالای اوراق نظر خود را اعلام کنند. در قسمت تعیین نام، کنترل اسامی کلیه شرکت ها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد. بهتر است حتی الامکان از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود. اسم انتخابی باید حداقل از three بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد. همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. شاید اگر بگوییم که اکنون انتخاب اسم برای شرکت یا پیشنهاد اسم شرکت سخت‌ترین قسمت راه‌ اندازی یک شرکت است، بیراه نگفته باشیم.

استفاده از واژگانی چون ایثارگران و شاهد در انحصار بنیاد شهدا و ایثارگران است و سایر شرکت­ها قادر به کاربرد آن­ها نیستند. که شرکت­های زیادی از آن­ها استفاده کرده­اند و بارها به ثبت رسیده­اند؛ مجاز نیست. شماره تلفن خود را ارسال کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. یعنی از حروف اول چند کلمه و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. جهت دریافت مشاوره، فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان سفیر صلح با شما تماس بگیرند. ۹- عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.