راهنمای انتخاب اسم برند انتخاب نام تجاری از صفر تا صد

انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. از بین انواع رنگ نیز ، رنگ‌ های سازمانی خود را انتخاب نمایید. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است.

سایت انتخاب نام برند

این‌گونه اسامی، بیان‌کننده ماهیت کسب‌وکار نیستند، مگر آنکه پیش‌تر با آن کسب‌وکارها برخورد نموده باشید. بر اساس اطلاعات موجود در سایت CrunchBase ، نام‌های تجاری زیر در طی سال گذشته انتخاب‌شده‌اند. یک قانون ساده وجود دارد، اگر مردم در هنگام بیان یک نام تجاری، مجبور شوند تا زبان خود را خیلی پیچ‌وتاب دهند و یا به چهره‌شان فشار وارد نمایند،حتما ثبت برند نام سختی انتخاب شده است. مردم حتما نام‌های پیچیده و طولانی را به یاد نخواهند آورد. به خاطر همین مسئله است که برخی اسم‌های طولانی را مخفف می‌نماییم و یاد با بهره‌گیری از برخی تکنیک‌ها کوچک‌سازی و یا تفکیک ، به نام برندی جدید و ساده دست‌ی مییابیم. سادگی نام برند، حتما اثر خود را بر قابلیت به یادسپاری و کاربردی بودن آن، تحمیل خواهد نمود.

اگر نقصی در مدارک ، اطلاعات مربوطه و جواز وجود نداشته باشد ، نوبت به درج آگهی درخواست در روزنامه ، سپس پرداخت حق الثبت و درج در روزنامه دوم و اخذ آگهی می باشد . گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. پس از اینکه تمام این صفت ها را جمع آوری کردید، آن ها را دسته بندی کنید و آن هایی که بیشترین تکرار را داشته اند (توسط تعداد بیشتری از افراد پیشنهاد و عنوان شده اند) را علامت بزنید.

چگونه یک نام تجاری قوی و موثر انتخاب نماییم ؟

نام خود را از نام کوه سبلان در کتاب اوستای زرتشتیان و سایر کتب به زبان پهلوی اقتباس کرده و به دنبال آن است که نامش را همچون سبلان (نماد درخشندگی ایران کهن) بر فراز ایران زمین به اهتزاز درآورده و جاودانه کند. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام­ گذاری برند وبرندینگ دست کم نگیرید! به عنوان مثال نام کوهستان ­ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند.

  • در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت.
  • پس از اینکه تمام این صفت ها را جمع آوری کردید، آن ها را دسته بندی کنید و آن هایی که بیشترین تکرار را داشته اند (توسط تعداد بیشتری از افراد پیشنهاد و عنوان شده اند) را علامت بزنید.
  • ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند.
  • قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.
  • • انتخاب نام برند از میان علائم مشهور، اسامی متبرکه و مشاهیر امکان پذیر نمی باشد.

نام‌های طولانی در ذهن مخاطبان باقی نمانده و به سرعت فراموش می‌شود. در حالت ایده آل متخصصان به شما می‌گویند نام برند شما باید حداکثر three کلمه و 10 حرف باشد. نام‌هایی برگرفته از کلمات انگلیسی و یا زبان‌های دیگر، دسته چهارم ثبت تغییرات شرکت در انتخاب نام برند است. در صورتی که نام برند شما قرار است جهانی باشد، شما باید به معنی آن در زبان‌های دیگر نیز توجه کنید. برای مثال سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای سه ستاره و در زبان دانمارکی به معنای یک بازی خوب است.

نام برند و راهنمای جامع انتخاب آن

قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. در ادامه‌ی این مطلب سعی شده است که همه‌ی ویژگی‌هایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، به‌صورت دسته بندی بیان شود.

راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد.

با به کارگیری این نوع ایده ها می توانید نام های متفاوت تر و خلاقانه تری را ایجاد کنید. برای مثال اگر صاحب یک رستوران ایتالیایی هستید و می خواهید یک سایت برای خود داشته باشید، می توانید از دیکشنری ایتالیایی کمک گرفته و انواع عبارت های با معنا و مرتبط با کار خود را در لیستی قرار دهید. سپس با ترکیب آنها به نامی که معرف فعالیت شما بوده و همچنین متفاوت تر از رقیبانتان نیز باشد، دست پیدا کنید.

همه‌ی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند. سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دسته‌های خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آن‌ها بپردازید. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید .

اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شده‌اند، به نام‌هایی که قبلا نوشته بودید برگردید. برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد. همه همزمان با گفتن این برندها، المان و لوگوی آن‌ها را به یاد می‌آوریم. اگر نام مناسبی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی لوگوی ساده و ماندنی آن را طراحی کنید، برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی می‌مانید.

نام برند مخفف

اسم برای سایت فروشگاهی باید راحت در ذهن کاربران بماند و نوشتار آن سخت نباشد. اسم سایت فروشگاهی باید تا حد امکان کوتاه و تلفظ آسانی داشته باشد. کسب و کار خود را با نام دامنه محدود نکنید، برای مثال taghvim99 باعث میشود کسب و کار شما به سال ninety nine محدود شده و بعد از آن از بین برود. برای مثال با پسوند apk نشان میدهد که کسب ثبت شرکت و کار شما محدود به دانلود اپلیکیشن است. مثلا p30download.com نمونه ای از کاربرد صحیح عدد در نام سایت است و alireza24.com نمونه ای از کاربرد غلط است. برای اینکه مطمئن شوید، نامی که انتخاب کرده اید به راحتی تایپ میشود، از چند نفر بخواهید با شنیدن نام دامنه آن را بنویسند و با مشاهده نوع نگارش هرکدام به این نکته پی خواهید برد.

از نام مناطق جغرافیایی برای انتخاب اسم تجاری خود استفاده کرده ­اند. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد. کاملا واضح و روشن است که اسامی کوتاه و تک سیلابی به سادگی در ذهن مخاطبان باقی می مانند(باز هم می توان از نیوسئو نام برد). در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند.