ثبت تغییرات شرکت

تغییر در مدت زمان فعالیت شرکت و یا تمدید آن یعنی زمانی که اعتبار مجوز شرکت در حال اتمام است به تمدید آن باید بپردازید و یا اینکه می خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید. با آسان ثبت به آسانی و با سرعت ، شرکت یا برند خود را ثبت کنید و تمامی کار های ثبتی خود را به متخصصین مجرب بسپارید. یعنی انتخاب از بین اشخاص جلسه و سپس سمت در شرکت و پس از آن سمت در جلسه. باید دقت نمود که نوع صورتجلسه بر اساس نوع شرکت متفاوت است. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داراندنبال نمایید.

سایت تغییرات شرکت

تهیه ی لیست سهامداران که در جلسه حضور داشتند و امضای آنها. در ادامه مطلب شما را با انواع تغییرات و هم چنین انواع مجامع لازم جهت انجام هر نوع تغیر و نهایتا روال ثبت درخواست آشنا خواهیم کرد. در گام مذکور و در فیلد نوع سمت ، امکان انتخاب همزمان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره وجود ندارد .

اداره ثبت شرکت های استان مکلف است قبل از اقدام نسبت به اسکن و داده آمایی پرونده دریافت شده اقدام نماید. در ابتدا با انواع شرکت در ایران آشنا و سپس با روال ثبت تغییرات شرکت‌ها آشنا شوید. در صورتی که نام انتخاب شده قابل ثبت باشد و قبلا نیز توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد پس از تائید اداره ثبت شرکت ها صدور آگهی انجام می شود. به اداره ی ثبت شرکتها ارسال نمایید و پیگیر مدارک ارسالی شوید. مجددا به سایت اداره ثبت مراجعه نمایید، شماره پی گیری که در هنگام ثبت نام از سایت دریافت نموده اید را وارد کرده و پیش نویس آگهی که دارای شماره مکانیزه می باشد را پرینت بگیرید.

وظایف مجمع عمومی عادی در تغییرات شرکت

بررسی کارشناسی تایید و تعیین نام اشخاص حقوقی مورد تقاضای ثبت تغییرات نام توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مرکز استان با رعایت مقررات انجام می پذیرد. ارسال اصل مدارک و مستندات لازم از طریق پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری محل اقامتگاه قانونی شرکت مورد تقاضا. هرگونه تغییری در اساسنامه پیگیری ثبت تغییرات شرکت شرکت در مجمع عمومی فوق العاده قابل انجام خواهد بود تغییراتی چون افزایش سرمایه ، تغییر آدرس ، تغییر نام شرکت. مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها در صورت نیاز به اخذ مجوز از مراجع در رابطه با موضوع شرکت. شرکت‌ها می‌توانند در زمینه اساسنامه، جابه‌جایی مدیران، سهام و مسائل دیگر تغییرات خود را ثبت کنند.

و با مراجعه به یک وب سایت صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری را تکمیل کنند و به راحتی پیگیر امور مربوط به روند ثبت تغییرات شرکت خود باشند. اداره ثبت شرکت ها با دریافت اطلاعات و مدارک مربوط به پرداخت هزینه های پرداختی از سوی متقاضی ثبت تغییرات در دو نسخه تاییدیه نهایی را در پرونده الکترونیکی شخص حقوقی درج می کنند و تحویل به متقاضی خواهند داد. برای انجام تغییرات در تعداد شرکای شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داده و کلیه ی اعضای را ثبت برند طی آگهی دعوت برای حضور در مجمع مطلع نمایید و این جلسه را باید با اکثریت اعضاء تشکیل دهید تا در خصوص افزایش و کاهش شرکا تصمیم گیری شود. پیگیری ثبت تغییرات شرکت ها برای اینکه مطمئن شویم که این تغییرات به درستی ثبت شوند، اصلی مهم و معمولی است. چون ثبت این تغییرات زمان و عمر فرد را به خود اختصاص می دهد و هزینه هایی را برای متقاضی ثبت ایجاد می کند، کاربر برای اینکه از پیش رفتن ثبت تغییر در برنامه زمانی خاص مطمئن شود باید پیگیری هایی انجام دهد.

تغییر در موضوع شرکت در صلاحیت مجمع عمومی صاحبان سهام است که تصویب و اعلام مراتب به اداره ثبت شرکت ها و آگهی جهت اطلاع عموم انجام می شود. شرکت در زمان حیات خود امکان دارد بارها محل فعالیت خود را تغییر دهد. باید این تغییرات را در قالب صورتجلسه ای به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد و به صورت قانونی تغییرات آدرس خود را به اطلاع مسئولین مربوطه برسانند.

  • ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است.
  • پس از آن صورت‌جلسه را به همراه مدارکی مانند مدارک شناسایی مدیرعامل و مدارک تأسیس شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود.
  • اما این امکان نیز وجود دارد که در صورت نیاز و با صلاح اعضای شرکت این هدف را تغییر داد و زمینه فعالیت جدیدی برای شرکت در نظر گرفت.
  • در مجمع فوق العاده و عادی در هر صورتجلسه ای یک فرمت اصلی وجود دارد و اینکه یک رئیس و دو ناظر و یک منشی می بایست داشته باشد.

چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نبوده و یا نقص در مستندات و مدارک ملاحظه شود مراتب جهت رفع نقص به متقاضی اطلاع داده می‌شود. متقاضی مکلف است ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به رفع نواقص اعلام شده اقدام نمایند. در غیر اینصورت مدارک و مستندات ارسالی از طریق پست اعاده و ادامه رسیدگی به مورد تقاضا منوط به ثبت شرکت ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ کد پیگیری جدید می باشد. در زمینه مقررات انتقال سهام، بین شرکتهای سهامی عام و خاص تفاوت هایی وجود دارد که در مقاله “ نقل و انتقال سهام” به طور مفصل توضیح داده می شود. هنگامی که یک شرکت ثبت می شود، ممکن است اتفاقاتی رخ دهد تا یک سری تغییرات در شرکت ایجاد شود.

نحوه ثبت تغییرات شرکت دارای ظرافت‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است مسیر انجام کار را طولانی کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، تکمیل صحیح مدارک است. کوچک‌ترین نقصی در پرونده یا وجود ایرادات فنی در تنظیم صورت‌جلسه‌ها، موجب بازگشت پرونده شما و طولانی شدن پروسه ثبت قانونی تغییرات شرکت می‌شود.

صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده در ثبت تغییرات شرکت سهامی

گفتنی است که در هیچ سامانه‌ای نباید وجهی جداگانه بابت هزینه ثبت صورت‌جلسه تغییرات از شما اخذ شود. هر گونه تغییر ساختاری در شرکت باید به ثبت رسمی برسد و آگهی شود. این تغییرات طیف وسیعی از عوض شدن نشانی تا جابه‌جایی سمت افراد در هیئت‌مدیره را در بر می‌گیرد. هر گونه تصمیم سهامداران یا شرکا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت نیز باید به همین روال اطلاع‌رسانی شود.

در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. اطلاعات شرکتی همچون شماره ثبت، شناسه ملی شرکت و نوع شرکت خود را وارد کنید. انتخاب و عنوان نمودن نام اعضای هیئت‌نظارت در صورتجلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد. کلیه شرکت هایی که در زمینه مالی و اعتباری فعالیت می کنند و قصد ایجاد تغییرات را دارند، برای پیگیری و انجام امور نیاز به تهیه مجوز های لازم از بانک مرکزی را دارند.

نظر بدهید لغو پاسخ

در آخرین مرحله شما با ارائه آگهی در روزنامه رسمی باید اطلاعات تاسیس و آخرین تغییرات شرکت را ثبت کنید. تصمیم گیری در رابطه با مواردی که در اساسنامه شرکت آورده شده و تغییرات شرکت را به همراه خواهد داشت. این مسائل می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت و هم چنین کلیه موضوعاتی است که در این اساسنامه گنجانده شده است.