راهنمای انتخاب کردن نام شرکت از موسسه حقوقی بین‌الملل

در بسیاری ( نه همه ) به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از انتخاب اسم شرکت از میان حروف اختصاری بپرهیزند ، زیرا برای همگان معنی نمی‌دهد. هنگام انتخاب یک هویت برای یک شرکت یا یک محصول، هر چه اسم ساده و سر راست و با سبک سازمان هماهنگ‌تر باشد، با سرمایه کمتری در راه برندینگ و برندسازی گام خواهید برداشت. در صورت وجود تعارض با مقررات، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در این شرایط، متقاضی موظف است دوباره پنج اسم جدید را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهد و روند انتخاب نام شخصیت حقوقی همانند بار اول انجام می‌پذیرد. اسم شرکت باید سه سیلابی باشه ، اما برای انتخاب نام برند میتونید یک سیلابی انتخاب کنید و حتی می توانید از کلمات لاتین و زبان های دیگر هم استفاده کنید ( البته برای این کار نیاز به کارت بازرگانی دارید ) .

بسیاری از افراد قبل از ثبت شرکت خود برای رسیدن به نام شرکت مطلوب، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی انتخاب اسم شرکت‌ها در ایران است. این دستورالعمل را اداره تعیین نام اشخاص حقوقی و ثبت تجاری تدوین کرده است. واحد انتخاب نام شرکتها و اسامی شرکت و موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکتها مستقر می باشد.

در ضمن لازم به ذکر است که در این مسیر، آگاه ثبت همواره با مشاوره رایگان تلفنی کنار شما خواهد بود. تکراری نباشد.به سایتirمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. از همین رو است که برای به حداقل رساندن مشابهت نام شرکت های مختلف با یکدیگر، نامی که برای شرکت خود پیشنهاد می دهید باید شامل حداقل سه کلمه خاص و غیرعام باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. انتخاب نام شرکتجزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

سپس سعی کنید این اسامی را در دسته‌های خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آن‌ها بپردازید. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان ثبت شرکت در تهران چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. وقتی که در مورد پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم اولین اقدامی که باید انجام دهیم انتخابنام شرکتمناسب برای کسب موفقیت می باشد.

نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد. برند تجاری بین المللی به مصرف کنندگان و مشتریان هویت و جایگاه مشابهی را در سرتاسر جهان ارائه می نماید در صورتی که برند تجاری بین المللی موقعیت و یا هویت برندهای تجاری خود را به منظور اینکه با مخاطب متناسب گردد تغییر می دهد. همانند مک دونالد که یک برند تجاری جهانی می باشد.زیرا فهرست غذایی آن با عنایت به فرهنگ هر کشور تغییر می نماید ولی اپل یک برند تجاری بین المللی می باشد که در همه جای جهان محصول را با همان کیفیتی که دارد ارائه می نماید.

3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکا نباشد، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده از عباراتی مانند ” و شرکا” یا ” و برادران ” استفاده شود. 3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکا نباشد، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است ، باید از عباراتی مانند “و شرکا” یا “و برادران” استفاده شود. 19- جهت به ثبت رساندن شرکت های تعاونی، ابتدا باید موافقت با نام پیشنهادی از طریق وزارت تعاون طی تقدیم نامه ای جداگانه درخواست گردد. در ادامه سعی ما بر آن بوده که تعداد زیادی از نمونه نام های شرکت ها را برای شما عزیزان جمع آوری کرده و در این بخش قرار بدیم تا در زمان انتخاب نام شرکت خودر ، این چالش را برای شما راحتر کند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.

در حال حاضر موافقت با تعیین نام شرکت های ثبت شده در ادارات کل استانها صورت می گیرد و اداره تعیین نام ثبت شرکت های تهران بر آن نظارت دارد. البته، اختصاص نام به شرکتهای دولتی ایجاد شده توسط قانون در همان قانون خاص صورت می گیرد. به همین خاطر است که در حال حاضر با توجه به افزایش روز افزون تعداد شرکت های تجاری و مؤسسات غیر تجاری، متقاضیان ثبت شرکت در عمل در تعیین نام با مشکل روبرو هستند و غالبا اسامی شرکت ها با پیشوند و پسوند تعیین می شود ثبت تغییرات شرکت تا مبادا تکراری نباشد. در آخر باید بدانید که عین یا مشابه اسمی که برای شرکت انتخاب می کنید نباید پیش از این برای شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد. ارزان ثبت ثبت سریع و آسان برای نام شرکت شما و تعیین اسم شرکت. لازم به تکرار است که کلمات استفاده شده در اسم شرکت نبايد کلمه عام باشند مثل کلماتي که به شغل اشاره دارند ( تجاري ، مهندسي ، بازرگاني و…) و بايد از اسم خاص که مالکيتش را مي توان به يک نفريا يک شخصيت حقوقي منسوب کرد ، استفاده نمود.

آشنایی با دستورالعمل انتخاب نام برای شرکت بخش دوم

در این ثبت سامانه ای کلیه مشخصات افراد اعم از سهامداران و اعضا هیئت مدیره به همراه کلیه اطلاعات شرکت اعم از آدرس، مقررات و قوانین، مزان سهم الشراکه و حق امضا و غیره در این سامانه ثبت می گردد. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد . شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید . با سلام کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در اسرع وقت با شما تماس حاصل می نمایند. مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا لوکس ترین و جدیدترین نام را برای برند و علائم تجاری و یا شرکت شما ارائه می دهد.

در این قسمت بعضی از اسم های اصیل ایرانی را به همراه معنای آن ها معرفی می کنیم. توجه به معنای کلمه بسیار مهم است و شما می توانید با توجه محصولات و یا خدماتی که به مردم ارائه می کنید از این اسامی اصیل اقوام ایرانی استفاده کنید. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها 3 ماه معتبر خواهد بود. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید.

انتخاب نام برای شرکت

و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. البته سایت‌هایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمت‌ها مفید باشند اما خیلی نباید روی آن‌ها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمه‌ی اسامی پیشنهادی‌شان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید.

اکثریت افراد که ثبت شرکت را انجام می دهند به جهت انتخاب مناسب و زیبا ترین نام برای حرفه خود زمان گذاشته و حتی هزینه های اضافی نیز می کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند.

سفته و برات الکترونیکی بانک ملی ایران به عنوان اقدامی تحولی رونمایی شد

استفاده از اسم هایی که مخفف چندین کلمه است، برای نام شرکت مجاز نیست. از اسم هایی که منحصر به یک سازمان یا نهاد خاصی است، استفاده نکنید. به عنوان مثال از اسم ایثارگران و شاهد نباید استفاده کنید. اگر چه دلنشین بودن و جذابیت یک اسم اهمیت بسیار بالایی دارد، اما این ویژگی ها نمی توانند جایگزین کارایی اسم باشد. حال این سوال پیش می آید که کارایی یک اسم به چه معنی ست؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را هم شرح دهیم. بعد از این مدت شرکت معترضی که مدعی است نام ثبت شده با نام آن شرکت مشابهت دارد، تنها می توان بر مبنای کامن لا و قواعد مسئولیت مدنی، بویژه خطای عرضه کالا یا خدمات با نام یا علامت تجاری دیگری» دعوای مسئولیت مدنی طرح کند.

  • حال پس از ثبت شرکت و انتخاب نوع فعالیت متقاضیان تصمیم می گیرند که نام شرکت را تغییر دهند اگر شما نیز قصد انجام این امر را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر اداممه مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.
  • یک اسم برای یک اپلیکیشن خدماتی می خواشتم شما پیشنهادی دارید؟ امکانات برنامه مثل سفارش آنلاین غذا و آگهی های نیازمندی هست.
  • دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد.
  • آیا می توان پس از ثبت شرکت نام شرکت را تغییر داد؟ این سوالی است که برخی مدیران آن را می پرسند و برای پاسخ به سایت ثبت فردا مراجعه می کنند، باید بگوییم پاسخ مثبت است.

درانتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکاء باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت. نام شرکت ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود،قابل تغییر خواهد بود. از این رو به شما پیشنهاد می دیم که با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید، تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامه‌ای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. اگر مشتریان ثبت برند تجاری و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست.