راهنمای ثبت اینترنتی تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیز همانندثبت شرکت سهامی خاصالزامی است. هر تغییری که ایجاد می‌شود باید در قالب صورتجلسه تنظیم شود و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص طبق قانون الزامی است. جهت ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری ای که در گذشته در اداره ثبت خارج از مرکز استان به ثبت رسیدند، اداره ثبت شرکت های مراکز استانها ابتدا پرونده مربوطه را از مرجع ثبت کننده مطالبه و مراحل ثبت تغییرات شرکت ثبت شرکت در تهران را مطابق ضوابط انجام می دهد. اداره ثبت شهرستان ثبت کننده شخص حقوقی مکلف است ظرف یک هفته با شماره گذاری اوراق پرونده مربوطه نسبت به ارسال آن به مرجع ثبت شرکتهای مرکز استان اقدام نماید. بنابراین اعضای هیئت مدیره با تنظیم صورتجلسه ای مبنی بر تغییر حق امضا می توانند این مسئولیت را به فرد دیگری از بین اعضا بسپارند. به این ترتیب هرگونه تغییر در حق امضا باید در سامانه اداره ثبت شرکتها ثبت شود.

سایت تغییرات شرکت

شرکت های مسئولیت محدود در صورتی که نقل و انتقال سهام به صورت داخلی و میان خودشان انجام گرفته، نیازی به گواهی مالیات ندارند. هیات مدیره کسانی هستند که سهام های شرکت را ارائه می دهند. سهامداران، رئیس هیات مدیره را برای دو سال منصوب می نمایند. سپس هیات مدیره یک نفر را به عنوان رئیس و یک نفر را به عنوان نایب رئیس انتخاب می نماید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

سپس بعد از این جلسه باید صورتجلسه جدید تنظیم شود که در آن افراد جدید و قدیمی برای مدت معینی عضو هیات مدیره شوند. با توجه به قانون کسانی که سهام برای شرکت ارائه می دهند را هیئت مدیره گویند. رئیس هیئت مدیره از طریق سهامداران با تصمیم و رضایت خودشان حداقل به مدت دوسال انتخاب می شود. هیئت مدیره وظیفه دارد که یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس انتخاب کند. اساسنامه شرکت، تعداد و مقدار سهام شرکت ( لیست شرکا با مقدار سهم هر شخص ) و مشخصات هویتی اعضا برای ثبت هر صورتجلسه ای مورد نیاز است. ثبت تغییرات شرکت می تواند دلایل متفاوتی اشته باشد و هم می تواند تغییرات متفاوتی باشد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

  • در صورتی که می خواهید تغییر نام بدهید باید 5 نام را به ترتیب اولویت در فیلد مشخص شده وارد کنید.
  • در ضمن از این لحظه ، قسمت امتیازدهی (5 ستاره بیشترین امتیاز است) قسمت پرسش و پاسخ و درج نظرات در زیر این برگه فعال شده است و شما خوانندگان گرامی، پس از خواندن این مطلب می توانید به آن امتیاز دهید یا نظر خود را درج نمایید.
  • فراموش نکنید که پروسه تغییرات بسیار پیچیده و مهم بوده و فقط افرادی قادر به انجام آن هستند که تخصص های لازم را در این زمینه کسب کرده باشند.
  • در شرکت‌های سهامی خاص تغییرات بیشتر در زمینه تغییر سرمایه یا ورود و خروج اعضا صورت می‌گیرد.
  • معمولا شرکت هایی که می خواهند تغییرات اساسی هم چون آدرس شرکت، اسم شرکت و حتی موضوع فعالیت شرکت را تغییر دهند باید از روش مجمع عمومی فوق العاده استفاده کنند.

افرادی که تمایل دارند چنین اقدامی انجام دهند، باید در ابتدا جلسه ای با حضور اعضا تشکیل دهند و در این مورد صحبت کنند. در ادامه باید صورتجلسه ای تنظیم شود و به امضای افراد حاضر برسد. پس از اینکه صورتجلسه به امضای مجمع عمومی رسید، باید مدارک لازم به منظور تغییر نام شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود. برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به ثبت تغییرات صورت اینترنتی، سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت،توسط سامانه جامع ثبت شرکت ها، راه اندازی شده است. متقاضیان ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات، باید اقدام بهورود به سایت سامانه نمایند و باوارد نمودن شناسه ملی شرکت و طی نمودننحوه و مراحل ثبت درخواست،مطابق آنچه در سامانه آمده است، اقدام به ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییراتشرکت نمایند.

هیئت مدیره شرکت باید حداقل ۴۵ روز قبل از برگزاری مجمع فوق العاده،

در صورتی که شرکاء بیش از 12 نفر می باشند، اعضای ناظر باید انتخاب شده و نام آن ها ذکر گردد. بر طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت، تشریفات دعوت انجام می شود. لیستی از شرکاء و سهم الشرکه هر کدام (در هر دو مورد قبل و بعد) مشخص شده و به امضای شرکاء رسیده سپس ارائه گردد. در این مرحله متن صورتجلسه را آماده نموده و گزینه پذیرش نهایی را کلیک کنید.

مثلا وقتی شرکت شرایط خوبی ندارد، می توان این کار را انجام داد. هنگامی که شرکت سود ده است اما بخشی از سرمایه خود را به دلایلی از دست داده، می توان با کاهش، ضرر وارد شده را جبران کرد. با این کار، در صورتی که شرکت سود بدهد، سود به دست آمده میان سهامداران تقسیم خواهد شد.

_ تنظیم صورتجلسه و امضای آن توسط شرکا همگی با قید کردن میزان سهامشان در شرکت. _ تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهام خود در شرکت. میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری).

سلام بنده تا انتها پذیرش نهایی رو انجام دادم دو پرینت به من داده شد یکی پذیرش اینترنتی و دیگری رسید تغییرات. هزینه پرداخت تمبر سرمایه به میزان نیم در هزار است یعنی ( یک دوهزارم ) یعنی برای 2 میلیارد تومان شما یک میلیون تومان خواهد شد. ثبت برند یک سوال داشتم و اینکه فقط برای تمدید مدت مدیر عامل ( بدون تغییر مدیر عامل ) و ثابت بودن اعضا چکار باید کرد و چقدر هزینه داره. در مرحله چهارم اگر شما قصد تغییر نام دارید باید حداکثر 5 نام را به ترتیب الویت در فیلد درخواستی مشخص کنید.

برای ثبت تغییرات شرکت ،مدارکی اعم ازشرکت نامه، اظهار نامه و اساسنامه مورد نیاز می باشد در بعضی مواقع ،جهت تغییر در اعضای شرکت مدارک هویتی هم مورد نیاز است . تصمیم گیری برای هر گونه نقل و انتقال سهام از وظایف مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود. نقل و انتقال سهم در شرکت های سهامی کاملا آزادانه بوده یعنی شریک می‎تواند هر زمان که بخواهد با انتقال سهمش از شرکت خارج شود. برای انجام این تغییرات لارم است که آنها را در سامانه ثبت شرکت‌ها، ثبت کنند. بسته به نوع شرکت، روال ثبت این تغییرات معمولاً کمی تفاوت دارد. با خواندن این مقاله ثبت کاف با روال انجام این کار آشنا شوید.

_ گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی. پس از تایید نام و افتتاح حساب جاری به نام شرکت سهامی خاص. اشخاصی که در نظر دارند سهام شرکت خود را در آینده به صورت خصوصی یا عمومی عرضه کنند یا تعداد شرکای زیادی مالک شرکت هستند، بیشتر متقاضی سهامی خاص هستند.

سمت متقاضی ( وکیل یا اصیل بودن) تاریخ جلسه، ساعت شروع و پایان جلسه و هم چنین تقدم و تأخرساعات جلسات در یک روز نیز در این صفحه باید معلوم و تکمیل گردد. پس از آگهی دعوت مبنی بر تصمیم مذکور اگر در دعوت اول حد نصاب رعایت نگردد در این صورت می توانید در جلسه با حضور هر تعدادی از دارندگان حق رای جلسه برگزار گردد مشروط بر آن که در آگهی دوم نتیجه دعوت اول نیز قید شود . گاهی به دلیل تطابق فعالیت ها با شرایط اقتصادی کشور و تغییراتی که ممکن است در قوانین کشور روی دهد ، ملزم به تغییراتی در اساسنامه خواهیم شد . انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.