راهنمای قدم به قدم انتخاب نام برند

و- در مورد تاسیس شركتهای تعاونی در مرحله نهائی این گونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود كه در این قسمت نام شركت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود. برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . نام برند نباید از اسامی شناخته شده و مشهور باشد چرا که طبق قوانین موجود ، اسامی معروف قابلیت ثبت نخواهند داشت . فقط با پرداخت 990 هزار تومان ، پلتفرم مسابقه ما این امکان را به شما می دهند که یک اسم برند شگفت انگیز ، سریع و مقرون به صرفه ایجاد کنید. آدیداس منحصربه‌فردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیان‌گذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده. اما این اسم نشان قدردانی از دست یافته های مهندسی الکترونیک تسلا است.

انتخاب نام برند

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی رو دارم و مدیرعامل شرکت مشاوران کسب و کار مسیرسفید و فروشگاه اینترنتی رنگی سنتر هستم. مترجم دوره آموزشی خط مستقیم جردن بلفورت گرگ وال استریت و درحال حاضر صاحب 5 کسب و کار بهره برداری شده با بیش از 60 نفر پرسنل هستم. تو مقاله‌ای که مطالعه کردین در مورد انتخاب نام برند و اهمیت اون صحبت کردیم. گفتیم یه نام برند مناسب چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه.

دسته بندی اسامی برند و دامنه بر اساس کاربرد و احساس

درصورتی که با قوانین طراحی آشنا باشید می‌توانید با تکیه بر گزینه‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم مناسب‌ترین لوگو را برای برند خود طراحی کنید. برای طراحی و مشاوره در مورد لوگو و نام برند خود می توانید از تیم حرفه ای ما کمک بگیرید. گزینه‌ی دیگری که در انتخاب نام برند پیش روی شما قرار دارد مخفف‌سازی است. با شنیدن نام‌های توصیفی تا حد زیادی می‌توانید حوزه‌ی فعالیت برند را حدس بزنید.

  • در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید .
  • راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده.
  • درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
  • همان‌طور که از مطالب بیان‌شده بر می‌آید، انتخاب نام برند مقوله‌ای بسیار مهم است.

در صورتی که قصد دارید فعالیت خود را در سطح بین المللی گسترش دهید، بهتر است نامی را انتخاب نمایید تا در آینده بتوانید در سطح بین الملل از آن استفاده نمایید. در این مطلب برآن شدیم تا نکات مهمی را در رابطه با ثبت شرکت در تهران تشریح نماییم؛ بنابراین برای ورود بهتر به این مطلب بهتر است که در ابتدا به ارائه توضیحاتی از ماهیت برند بپردازیم. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند. اسم ­های استعاره ­ای نشأت گرفته از چیزی وسیع­ تر از خود نام و معنی تحت­ الفظی آن هستند، و برای شرکت ­هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود. یکی از بهترین مثال های نام های استعاره ای نام آمازون است که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم.

وجود دارند که به راحتی می‌توانید انتخاب اسم برند خود را به آن‌ها بسپارید. همان‌طور که می‌دانید ثبت برند به صورت قانونی، اصول و قوانینی دارد که اگر انتخاب اسم برندتان با توجه به این اصول صورت بگیرد در وقت و هزینه‌ای که باید برای ثبت برند بکنید بسیار صرفه جویی خواهد شد. در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت.

انتخاب یک نام مناسب برای کسب‌وکار می‌تواند سبب موفقیت و یا دشواری تجاری شما گردد. این نام به آن کارفرما صدمه مالی جبران‌ناپذیری زده بود و همواره خود را سرزنش می‌نمود، زیرا که تمام دارایی خود را صرفتبلیغاتوبرندسازینموده بود، اما ثبت تغییرات شرکت درنهایت حتی هزینه تبلیغات این برند بازنگشته بود. یک کسب‌وکار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. نام اپل معرف خیلی چیزها می‌تواند باشد، اما حتما غالب افراد این نام را مترادف با شرکت کامپیوتری اپل می‌دانند.

گام های انتخاب نام برند

در صورتی که بخواهید دقیق کار شرکتتان را تشریح کنید، باید از نام برند توصیفی استفاده کنید. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. ”آمازون” به عنوان یک مثال بارز در این حوزه شناخته می شود، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و… است. برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند.

آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند.

در حال حاضر در دنیای پر رقابت امروز، اکثر شرکت ها به دنبال ثبت برندی هستند که بتواند آوازه آن ها را به گوش مردم در سراسر دنیا برساند. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی ثبت برند تجاری است. یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند .

انتخاب نامی که به‌راحتی تلفظ شود

“رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. از آن جایی که مساوی بودن اسم برند و دامنه سایت یک شرکت مزایای بزرگی به حساب می آید اما هیچ گونه ضرورتی در این کار وجود ندارد. برای این که احتمال زیادی وجود دارد که دامنه مورد درخواست شما در گذشته به وسیله ی فرد دیگری ثبت شده باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که می توانید با ترکیب کردن و کوتاه کردن بعضی از کلمه ها یک دامنه ی استاندارد و مناسب برای سایت خود تهیه کنید. نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند.

لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند می‌توانید ببینید. اما جای نگرانی نیست؛ در این مقاله می‌خواهیم فوت‌وفن انتخاب یک اسم عالی، معنادار و به‌یادماندنی برای برند را یادتان بدهیم. بعد از خواندن مقاله امروز، می‌توانید یکی از مهم‌ترین قدم‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را، درست بردارید.

زمانی که صحبت از راه اندازی یک کسب و کار است در واقع برندسازی با انتخاب اسم مناسب اهمیت بسیاری پیدا می کند. برای انتخاب یک نام خوب لازم نیست حتما به مشتریان بگویید دقیقا چه کاری انجام می دهید نام هایی که به داستان برندی جذاب باشند معمولا بسیار قدرتمند هستند. با این برند انتخابی قرار است به شرکت، محصولات و خدمات خود هویت ببخشید؛ با استفاده از این نام می خواهید در بازار به رقابت بپردازید و در ذهن مشتریان ماندگار شوید پس لازم است که نامی که انختاب می کنید جذاب، خلاقانه و جدید باشد. انتخاب صحیح برند می تواند با القا کردن حس مثبت به مصرف کننده باعث جذب آن شود.

یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند.

در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.