راهنمای کامل انتخاب اسم برند برای کسب و کار اینترنتی

سلام وقت بخیر، لطفا فرم استعلام قابلیت ثبت برندها که در بالا قرارداد داده شده رو پر کنید نتیجه به اطلاعاتون خواهد رسید. برای استعلام برند قبل از ثبت چه در وب سایت ما و چه از طریق استعلام برند سایت مالکیت معنوی باید حتما بدانید که حتی اگر در فرآیند استعلام علامت تجاری، اسم مشابهی پیدا نشد به معنی ثبت صد در صدی نام درخواستی شما نمی باشد. همانطور که مشاهده می کنیم همه روزه فروشگاه های اینترنتی زیادی راه اندازی می شوند. در چنین بازار رقابتی باید همه تکنیک های کوچک و بزرگ را به کار ببریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را به سایت و کسب و کار خود جذب کنیم. یکی از این تکنیک ها انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار اینترنتی مان است.

”آمازون” به عنوان یک مثال بارز در این حوزه شناخته می شود، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و… است. درنهایت، ثبت برند برند درست می‌تواند اعتبار کسب و کار را نیز به دوش بکشد. به طوری که پس از گذشت سال‌ها و اجتماع مخاطبان و مشتریان، دیگر دغدغه مشتریان جدید اعتماد به کسب و کار نیست.

برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند. بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه کنید.

یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید .

انتخاب اسم برند لباس

اما آیا همه ی اشخاص جامعه و خصوصا مخاطبان هدف شما این گونه تفکرخواهند کرد؟ پس در انتخاب نمودن اسم برند خود بسیار دقت داشته باشید تا هیچ گونه محتوای توهین آمیزی و بی ارتباطی با کار شما در آن وجود نداشته نباشد. در صورتی که اسم برند شما متشکل از چند کلمه باشد، باید بررسی و تحقیق نمایید که کوتاه شده ی این اسم چگونه خواهد بود و این که آیا معادل یک برند دیگر و یا حتی یک کلمه زشت و ناپسند خواهد بود یا خیر. این امکان وجود دارد که این موضوع به ظاهر اهمیتی نداشته باشد اما درصورتی که نسبت به آن بی توجه باشید این امکان وجود دارد که پس از مدتی برند شما به طور کامل با یک نام دیگر شناخته شود که این اتفاق به طور کامل اتفاقی خوشایند نخواهد بود. برای نامگذاری اسمی خاص و زیبا برند باید به چند اصل توجه شود تا در راه برندینگ با مشکل مواجه نشوید . در ادامه به اصول مربوط به ثبت اسم خاص برای برند می پردازیم .

سامانه ثبت شرکت ونک

تلفظ‌های دشوار و تعداد کاراکترهای زیاد سبب می‌شود که اسم برند شما در یادها نماند و حتی نتوان آنها را در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمان‌بر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما می‌ماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. در این مرحله ثبت شرکت در تهران درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید.

  • تمامی حقوق طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران برای موسسه خدمات اداری کاج با علامت ثبت شده، محفوظ می باشد.
  • می‌دانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نام‌های انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرام‌الکاتبین است.
  • استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
  • در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد.
  • البته می‌توان به جای استفاده از افراد کاملاً حقیقی، شخصیت‌هایی را برای برند بسازیم که نقش اسم برندمان را نیز به خوبی ایفا نمایند.

برای این منظور کافی است به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید و در بخش جست‌وجو، نام و نشان تجاری مورد نظر خود را سرچ کنید. عنوان‌هایی که در زبانی غیر از فارسی مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی، ترکی، روسی و غیره بامعنا هستند نام تجاری لاتین محسوب می‌شوند. انتخاب نام برند لاتین ثبت تغییرات شرکت فقط با کارت بازرگانی ممکن خواهد بود. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد.

راهنمای جامع انتخاب اسم مغازه ، اسم فروشگاه و اسم فانتزی بر

از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم. دوست دارم اوقات فراغتم را با دورهمی های دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرانم. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.

تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . برای انتخاب نام ایرانی برند و خلاقانه باید زمان زیادی را صرف کرده و با دانش بسیار نامی با آینده برای برند انتخاب کنید . برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید .

منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد است. بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. برند V8 یا 99design نمونه‌های دیگر این نام‌های برند هستند.

نمونه اسم شرکت فنی مهندسی

متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد. مجوز استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منشا مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند. می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .

با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایت‌های فروشگاهی برتر ایران است. پس اگر شما در کسب و کار سفر و جهانگردی هستید به نظر ما نخواهید توانست نامی قدرتمندتر از مارکوپولو برای خود انتخاب نمایید. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد.

این زمینه می‌تواند به قدری مهم و تاثیر گذار باشد که تا ابد اثرات آن بر روی اعتماد و برداشت مخاطب باقی بماند. به همین علت، برای صاحبان کسب و کار انتخاب برند نامناسب می‌تواند به قیمت شکست آن کسب و کار تمام شود. هر کسب و کار نسبت به حوزه کاری و مخاطبان خود، دارای زبان و استایلی است. برند باید به گونه‌ای باشد تا در راستای تیپ شخصیتی کسب و کار قرار گیرد، نه در مقابل آن. در صورت تناقض در استایل و برند کسب و کار، می‌تواند نکته منفی بسیار بزرگی برای آن باشد. چرا که دیگر نمی‌تواند احساسات بازار هدف خود را تحت تاثیر قرار دهد.

تبلیغات پرهزینه و گسترده نمی‌تواند ضعف برند کسب و کار را پوشش دهد، بلکه فقط صرفه هزینه و وقت بی‌خود می‌باشد. طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام می‌شود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه می‌شود. صنعت مد و پوشاک،‌ یکی از پر رونق‌ترین صنایع قرن بیست‌و‌یکم به شمار می‌رود و این رونق چند سالی است که به کشور خودمان هم رسیده است. برندهای پوشاک بزرگ و کوچکی در ایران مشغول به فعالیت هستند که هر یک نیاز بخشی از جامعه را تامین می‌کنند و در بخش‌های لباس، کیف و کفش،‌ پوشاک ورزشی و اکسسوری محصولاتشان را ارائه می‌دهند. این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی می‌نماید. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید.