معیارهای انتخاب اسم برند جذاب و کاربردی

بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند. من، احسان مهدی‌نژاد، بنیان‌گذار مجموعۀ هزارمدیر هستم. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام.

هر وقت از برند و برندسازی صحبت می‌شود، انتخاب نام برند هم به عنوان یک دغدغه‌ی مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا ثبت تغییرات شرکت نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. این اسمیه که من پیشنهاد می کنم، با این حال پیشنهاد می کنم که در ابتدا یک نام برند انتخاب کنید و حتما اسم پیجتون رو مطابق با نام برندتون انتخاب کنید.

استعلام برندهای ثبت شده در ایران

کپی برابر اصل شده کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. چاپ آگهی مورد نظر در روزنامه رسمی و ارسال آن به آدرس شما ممکن است حدود یک هفته به طول میانجامد. با دانستن اینهاست که تازه تصمیم می گیرید اصلا برند ثبت کنید یا نه، شاید اصلا مدارک لازم برای ثبت را در اختیار نداشته باشید.

  • اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفق‌تر خواهید بود.
  • در این حالت ثبت برند به صورت شراکتی انجام میگیرید و صاحب مجوز باید درصدی از برند را داشته باشد.
  • در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

به طوری که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود. تحت همین انتخاب اسم برند مناسب، است که چنین معجزه ای رخ می دهد. شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است.

نکات قابل توجه برای انتخاب عنوان برند

طبقه 29 – گوشت، گوشت ماهي، گوشت طيور و شكار؛ عصاره گوشت؛ سزيجات و ميوه‌جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و كمپوت؛ تخم مرغ، شير و محصولات لبني؛ روغن‌ها و چربي‌هاي خوراكي. علامت جغرافیایی نشانی است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به وسیله آن منطقه بوده به کار می رود. که 6 ماه قبل از تاریخ 10 سال آن باید علامت را برای 10سال دیگر تمدید کرد .

انتخاب اسم برند انگلیسی

این اسم می‌تواند فارسی یا لاتین و بسیار استعاری یا کاملاً ساختگی باشد، اما نکتۀ بسیار مهم در انتخاب یا ساخت نام برند هماهنگی آن با کالاها و خدمات است. ساختن یک نام تجاری زیبا و منحصربه‌فرد نیاز به آموزش و صرف زمان دارد. در این مقاله، اصول نام‌گذاری برند را به طور کامل شرح داده‌ایم. انتخاب اسم برند زیبا، ثبت برند واقعا می تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیداکردن آن اقدام می کنید. ممکن است راه های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد. اول از همه باید به شما بگوییم که هیچ قاعده کلی‌ای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد.

البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید. در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است. پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی خواهد کرد. نام یک برند در تمامی فعالیت ‌های بازاریابی نقشی اساسی دارد؛ از همین رو در رسیدن به فروش و سودآوری بیشتر، مهمترین بخش از برنامه ی فروش محصولات به شمار می ‌آید. اما باید توجه کنید که نام برند شما در واقع تنها بخشی از برند شما است. نام برند در مجموع در کنار لوگو، تایپوگرافی، طراحی گرافیکی، شعارها، آگهی‌ ها، رویدادها، شبکه ‌ی فروش و دیگر موارد، برند شما را می‌ سازند.

اصول انتخاب بهترین نام برای برند چیست؟

در پایان این جلسات باید بین ۱۰ تا ۲۰ اسم انتخاب کرده باشید. اسامی‌ای که بیشترین رای را از سوی حاضران در جلسات دریافت کرده‌اند به عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب می‌شوند. آنها ایده‌های ثبت شرکت در تهران نام را از مارک‌های معروف دیگر کپی می‌کنند. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید. جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست.

نام برند می‌تواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنت‌ها (روسری تاج‌محل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد. این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابی‌تان نمود پیدا کند. NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند.

ردبول تداعی‌گر نوشیدنی با خصوصیت گاونر مثل قدرت و اعتماد به نفس است. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۷۴ هزار تومان)، فصلی (۱۹۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۳۴۵ هزار تومان) و یکساله (۵۸۵ هزار تومان) بخرید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد،با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید. یکی از گزینه‌ها در تعیین نام برند این است که به سراغ نام‌هایی برویم که فعالیت ما را توصیف می‌کنند. با همه‌ی این اختلاف‌نظرها و تفاوت‌ها، در نهایت برندها توانسته‌اند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آن‌ها باقی بمانند. Caroline توسط خانواده‌های مرفه خاصی از قرن هفدهم به بعد مورد استفاده قرار می‌گرفت.