روند ثبت شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها

چرا ؟ چون به زمانی که می گذارید و آزمون و خطا هایی که انجام می دهید و هزینه های قانونی که به خاطر آزمون و خطاهایتان چندباره پرداخت می کنید نمی ارزد. یعنی اگر تمام این هزینه های زمانی و مالی و روحی را پرداخت می کنید، در آخر جمع کنید، به خود می گویید، کاش از اول ثبت شرکت خود را به یک موسسه معتبر ثبتی سپرده بودم و این همه اذیت نمی شدم. شماره پیگیری و تاریخ تحویل پیگیری ثبت تغییرات شرکت مدارک به پست را در سامانه درج نمایید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید. ۹ – درج شدن آگهی ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی که آخرین مرحله از ثبت شرکت تلقی می شود. باید ان کد را وارد کرده و یک رمز عبور برای حساب کاربری تان انتخاب نمایید. برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا نیاز به ثبت نام در سایت ثبت من است.

اداره ثبت شرکتها پیگیری درخواست

می‌توانید با همراه داشتن مدارک شناسایی خود و شرکت خود، به این باجه‌ها مراجعه کرده و نسبت به اخذ دفاتر پیگیری کنید. پلمپ دفاتر قانونی پس از ثبت درخواست شما در سامانه باید به تایید کارشناس برسد سپس باید پرداخت هزینه را به صورت اینترنتی و از طریق درگاه‌های بانکی انجام دهید. پس از پرداخت آنلاین، دفاتر از طریق پست پیشتاز به آدرس متقاضی ارسال می‌شود. هر گونه فعالیت تجاری شرکت‌ها در چهارچوب قانون باید در روزنامه رسمی آگهی شود. هزینه ثبت شرکت بصورت دقیق بستگی به مسائلی مانند، میزان سرمایه ثبتی شرکت، کوتاه و یا طولانی بون موضوع فعالیت شرکت، مجوزی بودن یا نبودن موضوع فعالیت شرکت و مسائلی مانند آن دارد.

مراحل ثبت شرکت در سامانه Irsherkat Ssaair

پلمپ دفاتر توسط اداره مالیات انجام می‌شود ولی درخواست آن باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود. درخواست پلمپ دفاتر توسط اداره ثبت به اداره مالیات ارجاع داده می‌شود و سپس اداره مالیات، دفاتر را برای متقاضی ارسال می‌کند. شایان ذکر است سئوالات و مشکلات احتمالی کار با سامانه اداره ثبت شرکت در تهران ثبت شرکتها را صرفاً با کارشناسان اداره ثبت شرکتها مطرح فرمایید. گفتنی است که در شرکت‌های تعاونی ممکن است اعضا سرمایه‌های یکسانی نداشته باشند، اما در تصمیم‌گیری‌ها هر یک از آنها یک رای با ارزش برابر دارند. در واقع، اتکای تعاونی‌ها به اعضایش است، نه به میزان سرمایۀ آنها.

ثبت درخواست پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، از جمله خدماتی است که در سایت ثبت شرکت هابه نشانی irsherkat.ssaa.ir وجود دارد. افرادی که متقاضی پلمپ یک دفتر قانونی می باشند، می توانند با ورود به این بخش از سامانه، درخواست خود را برای پلمپ یک دفتر قانونی ثبت کنند. به منظور پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی لازم است که اشخاص اطلاعات مختلفی از جمله هیئت مدیره شرکت، مشخصات شخصیت حقوقی، اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر قانونی و … سرمایه در شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم ثبت برند و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنهاست. سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شوند و شرکا فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند. در شرکت های سهامی عام کلمه ی « عام» و در شرکت های سهامی خاص کلمه ی « خاص »بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه می شود و علت آن هم تشخیص نوع شرکت سهامی برای مراجعه کنندگان است.لذا باید پیش از نام شرکت قید عام یا خاص بعمل آید ،مانند شرکت سهامی خاص تیام کالا.

دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند. سامانه ثبت شرکتها، سامانه ای است که به منظور ارائه خدمات به شخصیت های حقوقی راه اندازی شده است و امکانات مختلفی را به غیر از امکان ثبت شرکت و تاسیس شخصیت حقوقی، ارائه می کند. از جمله خدمات ارائه شده در این سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید.
  • شرکت نامه ها و اساسنامه ها ،فرم های پیش فرضی دارند که فقط باید آنها را پر کنید و در صورت نیاز اساسنامه های مرتبط با شرکت خود را وارد کنید .
  • می توانید لینک «شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام» را کلیک نمایید.
  • با توجه به نکات ذکر شده، انتخاب نام شرکت مورد نظر، مرحله مهمی است و در موفقیت آن کسب و کار تاثیر زیادی دارد.

خدماتی که در این سامانه ارائه می گردد کلی و همه جانبه است و اگر با قوانین و دستورالعمل های اجرایی در این سامانه آشنایی کافی داشته باشید می توانید امور ثبتی خود را به راحتی پیش ببرید . گزینه ی انصراف وجود ندارد و در صورت عدم پیگیری هیچ شرکتی ثبت نخواهد شد. صورتجلسات توسط اعضای هیئت مدیره (و در صورت وجود ، بازرسین) امضا می گردد. بله، تمامی سهامداران باید همه ی صفحات اساسنامه را ارسال نمایند.

شرکت سهامی خاص

قصد دارم یک کارگاه تولید مواد شوینده راه اندازی کنم چه نوع شرکتی به بنده پیشنهاد میدیم. اینکه در چه حوزه ای فعالیت نمایید کاملا بستگی به خودتان دارد که می بایست خود آن را انتخاب نمایید. 3-آیا با وجود ساخت بازی ویدیویی سطح بالا و کاملا جرفه ای میتوانم یک شرکت دانش بنیان ثبت بنمایم ؟ بخاطر اینکه ساخت بازی تنها جنبه هنری ندارد و قسمت اعظم آن برنامه نویسیهای پیچیده و دشواری دارد. قصد دارم یک شرکت تاسیس کنم .کار من تولید بازیهای کامپیوتری هست. شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد.

پس از تکمیل کردن فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، نام و سمت کسی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است را وارد می کنید. به موجب قوانین کشور ما، تمام اشخاص خارجی که در ایران به نوعی سکونت یا فعالیت تحصیلی یا شغلی داشته، باید برای اخذ کد فراگیر اقدام نموده تا مجاز به انجام فعالیت خود در داخل مرزهای ایران باشند. اگر شما دفاتر و اظهارنامه را سفید ارائه کنید می توان در مورد علی الراس نشدن با حوزه مالیاتی مذاکره کرد ولی اگر دفتر نداشته باشید علی الراس خواهید شد و تنها می توانید اظهارنامه را ارائه کنید که جرائم دیگر به شما تعلق نگیرد . بر اساس ماده 13 قانون تجارت، نگهداری اسناد و دفاتر قانونی حداقل تا 10 سال الزامی است. بر اساس ماده 193 قانون مالیاتهای مستقیم در صورتی که مودیانی که موظف به ارائه دفاتر قانونی هستند، دفاتر خود را ارائه نکنند، معادل 20% مالیات متعلق جریمه خواهند شد.

بله، باید برای هر دو سال پلمپ دفاتر را دریافت کنید یعنی هم سال 1399 و هم 1400 . باید به اساسنامه شرکت مراجعه کنید، شروع سالی مالی در اساسنامه نوشته شده و با توجه به آن باید در سامانه درج گردد. توجه داشته باشید که تا پایان سال 1400 برای دریافت پلمپ دفاتر سال 1400 و 1401 فرصت دارید.

دفتر کپیه نیز دفتری است که کلیه مراسلات و صورت‌های حساب همراه با تاریخ در آن ثبت خواهند شد. در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات ، بر روی گزینه ی ” تایید اطلاعات شخص حقوقی” کلیک نمایید. پس از این مرحله باید به سراغ تکمیل ” اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده ” رفت. ثبت شرکت و ثبت موسسه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اولین چیزی که اهمیت دارد اطلاعاتی است که متقاضی در اختیار مشاوران قرار می دهد. بنابراین، ثبت نام در سایت ثبت من ، تکمیل شده و در ادامه می توانید به وسیله کد ملی و رمز عبور انتخابی به این سامانه وارد شده و از خدمات آن استفاده کنید.