ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند. اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد.

  • به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند.
  • اگر در کنار انتخاب یک اسم مناسب برای شرکت خود، از خدمات تولید محتوا بهره بگیرید و محتوایی قوی برای شناساندن و مطرح کردن حرفه خود به دیگران تولید کنید، می توانید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید و به سرعت مطرح شوید.
  • اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است.
  • برای انتخاب نام ایرانی برند و خلاقانه باید زمان زیادی را صرف کرده و با دانش بسیار نامی با آینده برای برند انتخاب کنید .

انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید. برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است. اما بسیار دیده‌ایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمی‌توان آن را ثبت نمود. وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است.

نرم افزار Crm چیست و ۱۱ اشتباه بزرگ در زمان انتخاب آن

با عضویت در خبرنامه همگردی از تخفیف های ویژه، جشنواره های خرید، رویدادهای مهم دنیای سفر و گردشگری باخبر شوید. براساس آخرین اخبار واصله، زوار صرفا به صورت هوایی می توانند برای شرکت در مراسم اربعین اقدام کنند. این کار غیر ممکنه چون اینستاگرام به هیچ وجه چنین اجازه ای رو نمیده. استفاده از قابلیت بیزینس پروفایل اینستاگرام که باعث اضافه شدن دکمه های تماس بیشتری در صفحه پروفایل خواهد شد.

ایده اسم برند

میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه.

بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. پیگیری ثبت تغییرات شرکت اسم برای برند تجاری % % خرید برند مواد غذایی – خرید برند. اسم برای ثبت شرکت مواد غذایی انتخاب یک نام مناسب برای.

حتما شگفت‌زده شدید و می‌گویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد! اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. اگر تجربه‌‌ای در این زمینه دارید و به اصطلاح چندتا کفش بیشتر از بقیه در راه ثبت اسم شرکت‌تان پاره کرده‌اید، حتماً کامنت بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم.

کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود . فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد . یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد.

پس بهترین کار این است که ایده‌های خود را با مخاطبینی که سوگیری ندارند، آزمایش کنید. دقت کنید که این بازخورد ممکن است با دیدگاه‌های شخصی شما در مورد نام‌های پیشنهادی هم‌تراز نباشد. مجبور نیستید از بازخوردها پیروی کنید، اما بهتر است نام‌هایی که چندان مورد پسند نبوده‌اند را مورد توجه قرار دهید.

کارتون انیمیشن

برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. برای ثبت‌ اسم برندتان نیازی به مراجعۀ حضوری نیست و می‌توانید به‌صورت اینترنتی به سایت مرکز مالکیت معنوی بروید و تمام کارهایتان را از ثبت اظهارنامه تا پیگیری و … اسم برند هم مثل اسم ما آدم‌ها برای یک عمر انتخاب می‌شود و عوض‌کردنش بعد از یک مدت، اصلاً کار راحتی نیست. پس باید حسابی در هنگام انتخاب نام برندمان تحقیق کنیم و اسمی را پیدا کنیم که برازنده باشد و محصول یا خدمت‌مان را آنطور که باید تعریف کند.

نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته.

شما هم می‌توانید با همین شیوه نام‌هایی خوش‌آوا برای خودتان بسازید. البته برخی برندها مثل کُداک هم وجود دارند که نامشان کاملا ساختگی است و معنی خاصی ندارد. ثبت شرکت در تهران این برندها فقط روی خوش آوایی نام برند و خاص بودن آن کار کرده‌اند. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهن‌الگوها برای انتخاب نام برند است.

نام ­گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد. به عنوان مثال نام کوهستان ­ها، نام هایی ثبت برند تجاری باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ­ی بین­ المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید.

احتمالاً مانند اغلب کسب‌وکارهای نوپا، در سطوح اولیه تنها بر توسعه ایده محوری و جنبه‌های فنی آن متمرکز می‌شوید. با این حال، نام برند شما نباید با این تمرکز محدود انتخاب شود. اگر نام استارت‌آپ شما بیش‌ازحد خاص باشد، به رشدتان کمک نمی‌کند. آینده‌نگری در مورد سمت و سویی که کسب‌وکار شما در سال‌های بعد خواهد داشت، به شما کمک می‌کند تا از فرآیندهای پرهزینه برندسازی مجدد، پرهیز کنید. در حالی که رسیدن به نامی که آن را دوست خواهید داشت، فوق‌العاده است، اما فراموش نکنید که مخاطب هدف شما هم باید آن را دوست داشته باشد. اگر نام برند شما توجه مخاطبین را جلب نکند، هر چقدر هم که آن را جذاب و دوست‌داشتنی بدانید، شما را به سوی موفقیت سوق نمی‌دهد.