سامانه ثنا راهنمای سامانه ثنا ثبت نام در سامانه ثنا ثبت نام الکترونیکرمز شخصی ثنا

بعد ازین مرحله توافق نامه دریافت حساب کاربری اشخاص حقیقی برای شما نمایش داده می‌شود که شما آن را تایید می کنید. ✔️ یکی از اطلاعات لازم برای ثبت نام در این سامانه وارد کردن شماره ملی و شناسنامه می باشد که سایر اطلاعات لازم در این مقاله گفته شده است. یکی از مشکلاتی که معمولا افراد با آن مواجه می شوند، فراموشی ثبت شرکت در تهران رمز ثنا است. خوشبختانه، امکان دریافت رمز جدید در صورت فراموشی رمز ثنا وجود دارد. مستروکیل در راستای افزایش دانش حقوقی و قضایی مردم ایران زمین راه اندازی شده است و همچنین دسترسی به وکیل را ساده تر میکند. نخست به کمک یکی از مرورگرهای موجود در گوشی خود عبارت “درگاه ملی قوه قضاییه” را جستجو کنید.

  • ۱) ایجاد و استفاده از حساب کاربری مطابق مفاد مواد قانون آیین دادرسی الکترونیک و آیین‌نامه‌های آن انجام می‌شود.
  • در حقیقت از سامانه سنا برای ثبت روزمره معادلات ارزی و سبکی به روش‌های بانکداری نوین استفاده می‌شود و به هیچ وجه به سامانه ثنا (ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی)ربطی ندارد.
  • در ادامه می‌توانید از وضعیت احراز هویت خود در ثنا اطلاع پیدا کنید.
  • ثبت اولیه اطلاعات (پیش ثبت نام) شما در سامانه ثنا با موفقیت انجام شده است.

بعد از انجام این کار بر روی گزینه “ثبت اولیه اطلاعات” کلیک نمایید. به منظور استفاده از خدمات الکترونیک قضایی این سامانه بر روی گزینه “سامانه خدمات الکترونیک” کلیک کنید تا وارد صفحه خدمات قضایی شوید. لازم به ذکر است که برای دریافت وام ( مانند وام ازدواج ) نه تنها شخص وام گیرنده بلکه ضامن های وی نیز ملزم به ارائه شناسه قضایی دریافت شده خود از سامانه ثنا هستند در غیر این صورت شخص متقاضی مجاز به دریافت وام از این بانک ها و موسسات اعتباری نمی باشد.

چون ضروری است که این افراد به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند. جهت پیدا کردن دفاتر قضایی در استان و شهر خودتان می‌توانید فرمی مانند فرم زیر را پر کنید تا لیستی از مراکز قضایی و نوع خدمات آن‌ها را دریافت کنید. در سایت ثنا به این موضوع پرداخته شده است که افراد غیر حقیقی برای اینکه بتواند وضعیت پرونده ثبت برند خود را مشاهده کنید لازم است به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. بنابراین امکان ثبت‌نام اینترنتی شخص حقوقی در سامانه ثنا وجود ندارد. با اجرایی شدن این قانون در عمل بار بخش قابل‌توجهی از مراجعات به قوه قضایی کاهش پیدا کرد؛ چراکه تمام ابلاغیه‌های قضایی در این سامانه برای طرفین دعوا ارسال می‌شود.

سامانه خودکاربری اشخاص حقوقی

کافیست شما در هنگام ثبت نام آنلاین خود احراز هویتتان را به صورت غیر حضوری انجام دهید. در مرحله بعدی شما باید اطلاعات محل سکونت خود را وارد ثبت تغییرات نمایید و در نهایت روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید. دقت کنید که این اطلاعات را به درستی وارد کنید و سپس روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، ارائه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی می‌باشد که مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است. بی تردید اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور، به شمار می‌آید. امروزه آمادگی الکترونیک مردم و نیز ارتقای سطح دسترسی آنان به امکانات و تسهیلات فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به گذشته،… ۵-۲-جهت اخذ امضا و احراز هویت، با به همراه داشتن کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید.

سامانه ثبت نام ثنا

مرحله اول بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه ثنا با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این طرح ثبت نام در سامانه ثنا به صورت رایگان انجام می‌شود. به گزارش ایرنا، طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید مراجعان قوه قضاییه موظف هستند اطلاعات خود را از جمله کد پستی و شماره همراه خود با ثبت‌نام در سامانه ثنا (ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک) در اختیار دستگاه قضا قرار دهند سپس… سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه توسط مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه راه اندازی شده است. شما برای پیگیری پرونده قضایی خود باید در سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه ثنا ثبت نام کنید. خبرگزاری میزان – سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه توسط مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه راه اندازی شده است.

با استفاده از خدماتثبت نام غیر حضوری ثناافراد مختلف می‌توانند در هرکجا که باشند تنها با اتصال به اینترنت در این سامانه ثبت نام کنند و از خدمات قضایی این سامانه بهره‌مند شوند. افراد می‌توانند با استفاده از این سامانه از خدمات مختلف قضایی همچون پیگیری درخواست‌های قضایی، دریافت ابلاغیه‌های قضایی، پیگیری پرونده، درخواست برگه عدم سوء پیشینه و موارد مختلف دیگری بدون نیاز به مراجعه به دادسرا بهره‌مند شوند. نکته ضروری در مورد این سامانه این است که برخلاف گذشته دیگر ابلاغیه‌های دادگستری به هیچ عنوان از طریق نامه و مامور انجام نمی‌گیرد و تمام ابلاغیه‌های دادگستری از طریق سامانه ابلاغ که زیرمجموعه سامانه ثنا است به مخاطبان ابلاغ می‌گردد. در سال‌های اخیر قوه قضاییه به منظور ارتقاء کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد، اقدام به ایجاد سامانه خدمات الکترونیک قضایی نموده است که در بین عموم مردم با نام “سامانه ثنا” نیز شناخته می‌شود. ایجاد سامانه ثنا کیفیت خدمات رسانی قوه قضاییه را به میزان چشمگیری افزایش داده و موجب شده است تا به میزان قابل توجهی در هزینه، زمان و انرژی عموم مردم صرفه‌جویی شود.

پارکور ایران

مراحل مربوط به نحوه دریافت فرم ثنا به صورت خلاصه به شرح زیر است. در این خصوص هم در هزینه دستگاه قضایی و هم طرف دعوی صرفه جویی خواهد شد و همچنین از حواشی و لغزش های احتمالی در فرایند ابلاغ کاسته می شود. به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید.

ثبت نام سامانه ثنا۱۳- در ادامه احراز هویت باید یک تصویر سلفی از خود ثبت کنید. فقط باید توجه داشته باشید که حجاب کافی داشته باشید، نور محیط کافی باشد، پشت به نور نباشید و دست شما هنگام ثبت عکس لرزش نداشته باشد. در مرحله دوم برای تایید صحت اطلاعات و احراز هویت باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا

هدف از راه اندازی سامانه ثنا صرفه جویی در وقت مراجعه کنندگان و ایجاد آرامش در فضای دادگاه‌ها بود. ۳-در صورت هرگونه تغییر اطلاعاتثبت شده در سامانه ثنا از قبیل تغییر آدرس یا نام یا تلفن ھمراه و مانند آن، اشخاصموظف اند تغییرات ایجادشده را بلافاصله در سامانه ثنا ثبت نمایند. در غیر این صورت مطابق ماده ٧٩٩قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی اطلاعات سابق معیار ابلاغ و اقدامات قضایی خواھد بود. سامانه ثنا که در سال 95 کار خود را آغازکرد، توسط مرکز آمار و فناوری طراحی گردید تا بدین ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری در دادگاه ها نباشد. بر این اساس، اوراق قضایی و ابلاغیه ها در زمان های مقرر در حساب کاربری که قبلا ثبت نام کرده است، ارسال می گردد.