اداره ثبت شرکتها

در صورتی که شرکت خود را ثبت کرده باشید می دانید که همه شرکتها بایستی هر سال پلمپ دفاتر انجام دهند. شرکت با مسئولیت محدود یا به اختصار اِل‌تی‌دی یکی از رایج‌ترین انواع شرکت‌ها در سراسر دنیا است. شرکت‌های با مسئولیت محدود بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل می‌شوند و هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایۀ خود مسئول پرداخت بدهی‌های احتمالی خواهند بود. در نتیجه، اعضا می‌توانند اموال شخصی خود را در موقعیت ورشکستگی حفظ کنند و از این بابت نگران نباشند. تشکیل این گونه شرکت‌ها با سرمایه‌ای اندک نیز امکان‌پذیر است اما امکان انتشار اوراق سهام وجود ندارد. حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود طبق قانون محدودیتی ندارد.

در این سامانه به منظور صرفه جویی در فرایند های مختلف، 8 پنل مجزا شامل پنل مراجع درمانی، پنل ارزیاب خسارت، پنل بیمه شده، پنل بیمه گذار، پنل بیمه گر، پنل کارتابل و پنل حسابداری وجود دارد. که شما وابسته به زمینه فعالیت خود می توانید به این پنل ها وارد شوید. برای انتخاب نام شرکت باید قوانین و مقررات مربوطه رعایت گردد چنانچه برای انتخاب به صفحه پیشنهاد نام مراجعه کنید و یا با مشاورین موسسه در تماس باشید . ثبت شرکت در مناطق آزاد مزایایی چون معافیت مالیاتی ، عدم پرداخت عوارض گمرکی و … همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داراندنبال نمایید. مجدد به سایت اعلام شده مراجعه می کنید در قسمت منوی افقی وارد میز خدمات الکترونیک می شوید و وارد قسمت پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی می شوید.

این هزینه‌ها کاملاً مشخص هستند و بیشتر مبالغ پرداختی به حساب‌های دولتی واریز می‌شوند. تعداد شرکا و میزان سرمایه اولیه نقش اصلی را در تعیین هزینه ثبت شرکت دارند. به طور مثال، کمترین هزینه ثبت شرکت ثبت برند با مسئولیت محدود در سال ۱۳۹۹ در سامانه موسسه آسان‌ثبت ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است. این عدد با در نظر گرفتن حداقل اعضا یعنی دو نفر و حداقل سرمایه یعنی صد هزار تومان محاسبه شده است.

  • در مقاله « تبدیل شرکت های تجاری » به تفصیل در این باره توضیح دادیم.
  • ثبت تغییرات شرکتها، یکی دیگر از خدمات و امکانات آگاه ثبت می باشد و در زمانی که یک شرکت پس از ثبت، درخواست اعمال تغییرات را در اساس نامه یا سایر موارد داشته باشد، می تواند از طریق کارشناسان ما در سریع ترین زمان مراحل آن را طی کند.
  • از این رو بهترین روش برای ثبت شرکت، تماس یا ارتباط با مشاوران ما بصورت رایگان می باشد که از نظر حقوقی و اداری کلیه مراحل را برای شما بررسی کنند.
  • میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد.

همیشه لازمه که قبل از انجام کاری راجع به آن مطالعه کنیم ، شرایط و ضوابط آن را بسنجیم ، از فواید و لزوم انجام آن کار اطلاع پیدا کنیم و روال و نحوه اجرای آن را بررسی کنیم . ما در این بخش شما را با خدمات مختلف آنلاین ثبت آشنا می کنیم . با توجه به اینکه ثبت طرح صنعتی به نوبت شما بستگی دارد، اما تقریبا زمانی حدود 1 الی three ماه برای ثبت کامل طرح صنعتی مورد نیاز است. 5- چنانچه محل تشکیل جلسه مجمع عمومی ، دفتر شرکت و یا دفتر اصلی شرکت و یا سایر عناوین ذکر شده باشد با توجه به تصریح ماده a hundred قانون مذکور نشانی کامل می بایستی صراحتا اعلام گردد.

با ۶ روش برنامه‌ریزی، کسب و کار خودتان را بهبود ببخشید

با افزایش سرمایه اولیه شرکت و تعداد شرکا این مبلغ نیز اندکی بیشتر می‌شود. قبل از این که به بیان نحوه ورود و ثبت نام در سایت ثبت من بپردازیم، ابتدا توضیحاتی را در مورد این سامانه و وظایف آن بیان می‌کنیم. همان طور که گفتیم، درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ارائه خدمات این سازمان به صورت آنلاین و اینترنتی طراحی شده است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان های مهم می باشد که تحت نظر قوه قضائیه فعالیت خود را انجام می دهد. تعدادی از مهم ترین وظایف این سازمان شامل ثبت املاک، ثبت اسناد و اجرای آن ها، امور ثبتی مربوط به مالکیت معنوی، ثبت شرکت ها و دقاتر رسمی ازدواج و طلاق می شود. سایت مربوط به این سازمان یعنی سایت ثبت من my.ssaa.ir به گونه ای طراحی شده است که بتواند بخش زیادی از خدمات این سازمان که به آن ها اشاره کردیم را به صورت غیر حضوری و اینترنتی به کاربران ارائه دهد.

یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می توانید ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. ارائه مدارک شناسائی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء. در صورت وجود شعبه در سایر واحدهای ثبتی آدرس دقیق شعبه و نام مدیران آن در این قسمت ذکر گردد.

سامانه ثبتشرکتها

آسان ثبت ، اولین سامانه ثبتی آنلاین فعال در سراسر ایران ، کلیه هزینه های خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت طرح صنعتی و … را در همان ابتدای کار به شما اعلام می کند و این هزینه ها تحت هیچ عنوانی تا پایان ثبت شرکت در تهران کار افزایش نخواهند یافت ! شما با ثبت نام در آسان ثبت در آگاهی از احتمال ثبت نام شرکت و همچنین تعیین موضوع فعالیت تخصصی خود ، استعلام نام برند و بسیاری موارد دیگر به صورت آنلاین مشاوره دریافت می کنید.

با ورود به این بخش نیز خدمات «استعلام ممنوع الخروجی»، «پیگیری پرونده اجرا» را دریافت خواهید کرد. با ورود به این بخش می توانید از خدمات «املاک من»، «خود اظهاری املاک»، «تصدیق اصالت سند»، «درخواست صدور سند»، «املاک دولتی» استفاده نمایید. اکنون شما وارد سایت شده و می توانید از خدمات این سامانه استفاده نمایید. برخی از شرکت ها می توانند به انواع دیگر تبدیل شوند اما برخی دیگر خیر. در مقاله « تبدیل شرکت های تجاری » به تفصیل در این باره توضیح دادیم.

کارشناس اختصاصی

جستجوی اشخاص حقوقی به تفکیک سازمان های ثبت کننده آنها ممکن است. برای دستیابی به اطلاعات شخص حقوقی می توان بر اساس سه گزینه نام، شماره ثبت،یا شناسه ملی جستجو کرد. در هر صورت دلیل استعلام ثبت شرکت از سوی شما هرچه که باشد، ما شیوه آن را بصورت کامل و تصویری در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر سرمايه شركت به صورت غير نقدي باشد ماشين آلات ، كارخانجات و زمين …

در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص می بایست پس از تعیین سرمایه شرکت، میزان 35 درصد از آن را در حساب شرکت نزد یکی از بانک ها واریز نمایند. نکات ثبت شرکت سهامی خاص جهت ثبت شرکت سهامی خاص، حضور حداقل three عضو به عنوان هیئت مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس (یکی اصلی و دیگری ذخیره) الزامی است که همگی باید به سن قانونی رسیده ثبت تغییرات شرکت باشند. لازم به ذکر است که بازرسین نباید رابطه خانوادگی با هیئت مدیره داشته باشند. اعضای هیئت مدیره باید حداقل یک سهم داشته باشند.( غیر از موارد عضو خارج از شرکا ) حداقل سرمایه مجاز شرکت سهامی خاص صد هزار تومان است که پرداخت نقدی ۳۵ درصد آن در زمان ثبت شرکت الزامی است که باید توسط موسسین شرکت تامین شود.

معمولا تایید نام شرکت طی 24 الی 72 ساعت روزهای غیر تعطیل به طول می انجامد. شرکت­های با مسئولیت محدود با حداقل ۲ عضو، سهامی خاص با ۳ عضو ( به همراه دو نفر بازرس یعنی جمعا 5 نفر )، سهامی عام با ۵ عضو و تعاونی با ۷ عضو قابل ثبت هستند. در این ایام که همه درگیر کرونا هستیم، مناسبترین نوع همکاری مشاوره ثبت شرکت ها یا دیگر خدمات ثبتی، از راه دور و آنلاین است.

امکان پرداخت یک‌جا و آسان هزینه‌های تاسیس شرکت نیز خدمتی دیگر برای جلب رضایت مشتریان ماست. حرفه‌ای‌های دنیای تجارت و کسب‌وکار به اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند. هزینه ثبت شرکت بصورت کلی بر اساس معیار های زمانی و قوانین جدیدی که از سمت اداره سازمان ها اعمال می شود و مراحل یا روشی که قصد دارید از آن اقدام کنید، دارد. در سال 1400 هزینه و قیمت تاسیس شرکتهای تجاری اعم از سهامی خاص، مسئولیت محدود، شرکت تعاونی و … افزایش نرخ جزئی داشته است که می توانید آن را بصورت دقیق در هزینه ثبت شرکت آگاه ثبت مشاهده نمایید. این تعرفه های در کشور ایران با خارج از آن تفاوت های عمده ای را شامل می شود.

درصورتی که پرونده ارسال شده دارای نقص باشد می بایست پرونده مجدد تکمیل و نقص های اعلام شده رفع و ارسال گردد. این اسم‌ها به ترتیب اولویت بررسی و استعلام می‌شوند و نام نهایی شرکت از میان آنها گزینش می‌شود. آورده‌های غیرنقدی اعضای شرکت باید با نظارت کارشناسان دادگستری و حضور خود شرکا ارزیابی و قیمت‌گذاری شوند. به این کار اصطلاحاً تقویم کردن گفته می‌شود و سند حاصل از آن را تقویم‌نامه می‌نامند.