نحوه انتخاب نام برای شرکت های تازه تاسیس

و هم بتونم تو زمینه واردات در زمینه قطعات خودرو و محصولات دانش بنیان فعالیت داشته باشم.چه نوع شرکتی مناسب هست؟ سهامی خاص رو انتخاب کرده بودم. چون سابقه شرکت رو هم برای مهاجرت در سال بعد لازم خواهم داشت، لازمه که از نظر حقوقی،آفیسر وقتی سابقه شرکت رو بررسی میکنه توجیه پذیر باشه. ماده 4-مهلت اعتبار نام تایید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می گردند نامحدود است.

ثبت اسم شرکت

اسم شرکتها روی سایت میباشد.‏ زمان اعتبار رتبه چهارساله و وکالتهای مهندسین دو سال میباشد‎… فروش شرکت قدیمی تک اسم ، یک سیلابی شرکت خوشنام و یک کلمه ای بفروش میرسد شرکت ثبت دهه 70 و 15 سال عدم فعالیت دارد . یا افرادی مثل علی نصیریان، اصغر فرهادی، عزت الله انتظامی، عباس کیارستمی، عادل فردوسی پور، علی کریمی در حوزه هنرهای نمایشی، تجسمی و ورزشی به شهرت رسیده‌اند و نمونه‌هایی از برندهای شخصی به حساب می‌آیند. اما صفاتی که با شنیدن نام این افراد به ذهن می‌رسد، شهرت، اخلاق، سخت کوشی، خلاقیت و شجاعت است. حالا اگر اسم یا علامت شما تداعی‌گر صفات و ویژگی‌های خاصی به مصرف کنندگان و مخاطبین باشد، می‌توان گفت که وارد حوزه برند و برندسازی شده‌اید.

3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکا نباشد، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده از عباراتی مانند ” و شرکا” یا ” و برادران ” استفاده شود. 3- اگر اسم شرکت متضمن نام تمام شرکا نباشد، پس از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است ، باید از عباراتی مانند “و شرکا” یا “و برادران” استفاده شود. 6- کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان نام شرکت هستند ولی به عنوان یکی از سیلاب های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند. در این زمینه تفاوتی بین شرکت های خصوصی و عمومی یا دولتی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که اسامی ثبت‌شده، با تنظیم و تسلیم صورت‌جلسه بر اساس قوانین اساسنامه و ارائه به مرجع ثبتی، قابل تغییر خواهد بود. در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

کلمات ممنوعه در اسم شرکت

در صورتیکه نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفاً سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد. این مدت برای شرکت های سهامی عام، 6 ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد. ماده 1-متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی، با مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و ارائه مدارک لازم، نسبت به پیشنهاد اسم شخصیت ثبت شرکت در تهران حقوقی (انتخاب اسم شرکت) مورد نظر اقدام نمایند. انتخاب اسم شرکت از بین لیست نمونه اسم شرکت که در این نوشتار برایتان قرار داده ایم ، جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. مشاوره تخصصی رتبه بندی پیمانکاران ،مشاوران ، انفورماتیک (با بیش از 15 سال سابقه فعالیت) …

  • این کار به شما کمک می‌‌کند بهترین اسم از بین اسامی لیست نهایی را انتخاب کنید.
  • به شخصی بازرگان گفته می‌شود که حرفه ی اصلی او فعالیت تجاری از انواع مختلف مثل صادرات و وارداتِ کالا و کارهایی از این دست است.
  • نخستین گام برای ثبت شرکت که می تواند در آینده و موفقیت آن سهم بسزایی داشته باشد، انتخاب نام برای ثبت شرکت است.
  • کسانی که می‌خواهند شرکت ثبت کنند حتما باید برای انتخاب نام فکر کنند و تحقیقات و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند.

در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ثبت تغییرات شرکت ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد. مهم‌ترین اصل در تعیین نام شرکت، متمایز بودن آن است و نباید مشابه آن قبلاً به ثبت رسیده باشد.

به انواع مخفف‌ها (کوته‌نوشت‌ها) و واج‌آرایی آنها هم فکر کنید. گاهی برخی سرواژه‌ها یا سرنام‌ها می‌توانند معنادار باشند و به راحتی مصطلح شوند. عده‌ای بر این عقیده هستند که مخاطبان با ثبت برند تجاری شنیدن اسم انتخابی باید تصویری را در ذهن مجسم کنند و از این طریق عبارت مورد نظر را به خاطر بسپارند. در نتیجه، باید ابتکار به خرج داد و از عناوین غیرخلاقانه و پیش‌پاافتاده حذر کرد.

در هنگام ثبت شرکت های مشارکتی می توان از اسم کامل و جامع شرکت خارجی و یا بخشی از نام شرکت خارجی همراه با نام کامل فارسی و اصلاح شده (به عنوان پسوند) و با تسلیم مدرک های شرکت خارجی و ترجمه رسمی برگه های آن استعمال کرد. متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهم‌تر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا می‌دانید نام اصلی شرکت‌های برندهایی چون بوتان،‌ یک‌ویک،‌ امرسان، کاله و… چیست؟! بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید.

ثبت و رتبه بندی شرکت ها

نامی که هم به شما برای برند سازی و موفقیت شرکت کمک کرده و هم قابلیت دریافت مجوز لازم برای ثبت شرکترا داشته باشد. لذا مهم است که در مورد شرایطی که یک اسم شرکت برای ثبت شدن باید دارا باشد بدانید. پس از آن نیز می‌توانید از نام‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهیم، یک ایده برای اسم شرکت خود بگیرید. آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. فروش شرکت پیمانکاری رتبه 5 راه سهامی خاص شرکت تازه تاسیس است اسم دو سیلابی زیبا بدون کارکرد لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

اسم شرکت دارویی

شرکت‌هایی که از ابتدا به ساخت اسم شرکت اهمیت نمی‌دهند، ممکن است در آینده مجبور به تغییر نام شوند از نو برندسازی کنند، این فرایند به هزینه و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. ثبت تغییرات شرکت دارای مراحل و مدارکی است که شاید برای خیلی ها به نظر دشوار بیاید. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مفیدی را ارائه کنیم که راهگشای شما باشد. درصورتی که در این امر نیاز به راهنمایی و یا مشاوره دارید می توانید با مشاوران ملاصدرا در تماس باشید.