برترین برندهای ایرانی لوازم خانگی برقی کدامند؟

سیستم توزیع به تدریج کفش بلا را از تولید و تجارت ملی مبدل به یک شرکت بزرگ برای برندسازی و مارکتینگ صنعتی در ابعاد ملی کرد. تولیدات بلا کفش‌های مختلفی مثل پوتین، کفش‌های مجلسی، ورزشی و دمپایی را در بر می‌گرفت. با وقوع جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی و نابه سامانی مالکان این برند، بلا در مسیر نزولی قرار گرفت.

در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش ثبت تغییرات مثبت‌تری نشان می‌دهند. برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود .

  • برندی در جامعه ما موفق است که محصول و خدمتی را که عرضه می کند دارای جایگاه اجتماعی و ارزش باشد.
  • درست است که بسیاری از برندهای ژل و بوتاکس ممکن است قیمت بالایی داشته باشند یا بسیاری از آن­ها قیمت پایین تری داشته باشند، اما قیمت و حتی فاکتور مناسبی برای انتخاب آن ها نیست، بلکه ماندگاری آن مسئله مهمی است.
  • تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد.
  • مدت زمان گواهی 10 ساله علامت تجاری قابل تمدید است و شرکت ها می توانند با پرداخت هزینه مربوطه به مراجع قانونی برند مورد نظر را برای شرکت خود تمدید کنند.

در تشریح دلایل موفقیت این سازنده گوشی تلفن‌ همراه فنلاندی می‌توان به عواملی چون کاهش قیمت‌ها و عرضه گسترده گوشی‌های اقتصادی و کم‌قیمت اشاره کرد. رتبه ششم به آسیا تعلق دارد و کشور ژاپن با خودروی تویوتا توانسته این مکان را به دست آورد، این برند سال گذشته یک پله پایین‌تر را از آن خود کرده بود که با این ارتقای رتبه توانست روند رو به رشد خود در این فهرست را ادامه دهد. شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید.

بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید می‌توانید برای برند خودتان دست به کار شوید. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآن‌چه در مورد برندتان می‌دانید روی کاغذ بنویسد.

هزینه ثبت برند

هیمالیا از دیگر برندهای شناخته‌شده ایرانی درزمینه تولید یخچال‌فریزر است که از دانش فنی و تکنولوژی شرکت AEG آلمان استفاده می‌کند. لوازم خانگی ارشیا الکتریکدر همین حیطه، ارشیا الکتریک را هم به خاطر بسپارید. ارشیا الکتریک در نظرسنجی ثبت شرکت در تهران امسال برند محبوب به مقام دوم در گروه آب‌میوه‌گیری دست یافت و پس از پارس خزر قرار گرفت. لوازم خانگی سینجردر سبد تولید سینجر یخچال‌فریزر و ماشین لباس‌شویی هم به چشم می‌خورد که منتها به اندازه اجاق‌گازهای این برند معروف نیستند.

آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم.

اسامی برند های ایرانی

برند و لوگو هریک دو روی یک سکه هستند که نباید آن ها را به یک معنی متصور شد و مورد استفاده قرار داد چرا که دو معنا و خاصیت متفاوت دارند. پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند . اگر در انتخاب نام برند تمامی عوامل و نکات در نظر گرفته شده باشد و نام درستی انتخاب کرده باشید ، حتی امکان فروش برند مربوطه با قیمت های قابل توجه نیز برای شما فراهم خواهد شد . در انتخاب نام برند ملاک های متعددی باید در نظر گرفته شود که به عنوان نمونه ترکیب کلمات با یکدیگر ، بهره مندی از ارتباطات مفهومی کلمات ، بهره مندی از نام موسس و … در این زمینه به کار گرفته می شود .

طبقه‌ بندي بين‌المللي علائم صنعتي و تجاری

اما وقتی انتخاب شما از برندی کاملا ایرانی باشد، دیگر دغدغه و نگرانی اصل بودن کالا را نخواهید داشت. چون می‌توانید محصول موردنظرتان را مستقیما از فروشگاه شرکت تولیدکننده و نمایندگی‌های معتبر فروش آن‌ها بخرید. مهم‌ترین نکته درمورد استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانی، ضمانت اصل بودن آن‌هاست. متاسفانه، اکثر برندهای لوازم ثبت برند تجاری آرایشی موجود در بازار ایران، از مبادی غیررسمی و به‌طور غیرقانونی وارد ایران می‌شوند و نمی‌توان با قطعیت درمورد کیفیت و اصالت آن‌ها نظر داد. این برند با تولید پوشاک با کیفیت همراه با قیمتی مناسب قصد دارد که رقبای خارجی خود را در تهران از میدان خارج کند. تمامی مراحل طی شده مانند تهیه مواد اولیه، طراحی، دوخت، رنگ و…

به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. مزیت یك اسم توصیفی این است كه آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌كنند. با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل می‌کند و انعطاف‌پذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش می‌دهد.

در تعریف برند می‌توان از دو منظر به برند نگاه کرد، اولی دیدگاه حقوقی و دیگری دیدگاه مفهومی برند است. موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. سلام محمد عزیز ما فروشنده یا تامین‌کننده کالا نیستیم و سایت درجه صرفا یه سایت محتوامحوره.

حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند! احتمالاً این قسمت ناامیدکننده‌ترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسم‌هایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.

علائم تجاری هستند که مصرف‌کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبدأ جغرافیایی محصول گمراه می‌کند یا فریب می‌دهند. انتخاب نام شرکت می‌تواند تبدیل به یک پروسه طولانی شود و حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنمایی‌های یک مشاور خبره استفاده کنید.

لوئیس کاردین

همچنین می‌دانید که توییتر از سروصدای گنچشک‌ها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است. شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما می‌توانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. این نوع اسم‌ها نشان‌دهنده این هستند که شرکت، محصول یا خدمات شما چیست یا چه کاری انجام می‌دهید.