اتحادیه تعاونی‌های مسکن دولت

تبصره 2- هیأت مدیره در اولین جلسه از میان خود یك نفر را بعنوان رئیس هیأت مدیره یك نفر را بعنوان نائب رئیس و 1 / 2 نفر را بعنوان منشی انتخاب می‌كند. ماده 17 – در صورت حدوث موجبات اخراج عضو، مطابق ماده 13 قانون بخش تعاونی عمل خواهدشد. چنانچه شخصی با علم بر منع قانونی برای پذیرفتن سمت بازرسی باز هم قبول مسئولیت کند به حبس تادیبی بین دو تا شش ماه یا جزای نقدی یا هردو محکوم خواهد شد. همچنین اگر بازرسین در ارائه گزارش، اشتباه کنند و یا مرتکب تخلفی شوند و یا گزارشی که مغایر با حقیقت است را آگاهانه تایید نمایند، به حبس تادیبی از ۳ ماه تا دو سال محکوم خواهند شد. سلام خانم هراز، ابتدا باید انحصار وراثت انجام بگیره بعد با گواهی ها صورتجلسات تغییرات شرکت انجام بشه ( نحوه تنظیم و ثبت صورتجلسات هم که انقدری مفصل هست که در کامنت امکان پذیر نیست لطف بفرمایید تماس بگیرید. اما میانگین آن 450 هزار تومان برای هر صورتجلسه می باشد که ما هم همین قیمت را برای هر صورتجلسه در نظر گرفته ایم.

در شرکت با مسئولیت محدود انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی اجباری نیست ولی در شرکت سهامی خاص انتخاب روزنامه کثیرالانتشار اجباری می باشد. تفاوت مهم شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود در این است که باید هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید ۳۵ درصد سرمایه را به حساب بانکی واریز کنید که البته بعد از تکمیل فرآیند ثبت می توانید تمام پول خود را برداشت کنید. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضا و موسسین، داشتن معافی دائم یا پایان خدمت، داشتن اساسنامه ای که به امضا و تصویب رسیده باشد، داشتن مجوز تاسیس شرکت از وزارت تعاون، از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تعاونی میباشد. از مهمترین ارکان شرکت های سهامی میتوان اساسنامه را نام برد که تمام شرکت های سهامی (شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص و همچنین شرکتها ی با مسئولیت محدود) باید دارای آن باشند در غیر اینصورت شرکتشان ثبت نخواهد شد ( در بقیه ی شرکت ها به طور معمول و رایج شرکتنامه جایگزین اساسنامه است). تعداد شرکا و سهامداران میبایست در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر باشد . ثبت شرکت سهامی عام مشابه با شرکت سهامی خاص است با این تفاوت که عملکردهای این دو کاملا از یکدیگر مستقل و متفاوت است.

  • هنگام تشکیل مجمع عمومی فوق العاده باید دارندگان بیش از نصف سهامی که دارای حق رای می باشند، در جلسه حاضر شوند.
  • در این حالت امکان پیگیری و شکایت از این درخواست وزارت تعاون وجود دارد.
  • به استناد ماده (۲) مقررات اشتغال نیروی انسانی ، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران، فقط کارگران کارگاه های واقع در حوزه جغرافیایی مناطق آزاد مشمول مقررات مناطق آزاد شده و در صورتی که محل کارگاه خارج از محدوده جغرافیایی منطقه مذکور باشد، مشمول مقررات مناطق مذکور نخواهد بود.

شرکت های نسبی، شرکت هایی هستند که اعضای آنها با توجه به نسبت سهام و سرمایه گذاری خود در شرکت فعالیت دارند و اعضای آنها بیش از دو نفر می باشد. شرکت های تضامینی به شرکت هایی اطلاق می شود که اگر فعالیت تجاری هم نداشته باشند باید با برند تجاری ثبت گردند و تعداد سهامداران آنها حداقل دو نفر باشند. در این راستا و بر اساس قوانین وضع شده هرگونه فعالیت اقتصادی در حال انجام به صورت شراکتی نیازمند ثبت تغییرات شرکت ثبت یک شخصیت حقوقی است. برای مثال فعالیت در قالب نمایندگی از همه انواع شرکت های معتبر، انجام امور پروژه ای بزرگ مانند موارد پیمانی و هر نوع فعالیت اجتماعی، فرهنگی، آموزشی همه نیاز به ثبت یک شخصیت حقوقی دارند.در مفهوم عامیانه شرکت همان شراکت و شریک شدن دو یا چند نفر می باشد. شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می دهند.

هزینه ثبت آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

ماده ۱۳۰- هر یک از اعضاء ‌شرکت‌های تعاونی که با عدم انجام تعهد در معامله با شرکتی که عضو آن است عامداً بشرکت خسارت وارد کند علاوه ‌بر جبران خسارت بجزای نقدی از پنجهزار ریال تا پنجاه هزار ریال محکوم خواهد شد. ‌ماده ۱۲۳- شورای رسیدگی و داوری در اختلافات تعاونیها مکلف است رأی خود را حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ وصول پیشنهاد وزارت تعاون و ‌امور روستاها در مورد انحلال صادر نماید، آراء صادره قطعی و لازم ‌الاجراء است. ماده ۱۱۸- کلیه مقررات مربوط به معافیتهای مالیاتی راجع ب‌شرکت‌های تعاونی از هر قبیل که در قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ۱۳۴۵ و ‌اصلاحیه آن منظور شده است ملغی می‌شود. ماده ۱۱۳- شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی از پرداخت مالیاتهای اضافی موضوع مواد ۱۶۶ و ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحیه آن معاف ‌میباشند.

تمدید مدت فعالیت شرکت تعاونی

در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند. پس از این که شرکت راه اندازی می شود شما ممکن است به دلایل مختلفی به تغییر مدیر عامل احتیاج پیدا کنید. این کار را باید با اطلاعات کافی انجام دهید تا مشکلی در فعالیت های شرکت ایجاد نشود. ولی علت اصلی این اقدام، اول اینه که میخوایم تو این روزای سخت درمسیر کاری جوانان و کارآفرینان کشورمان کمکی باشیم، تا با حداقل هزینه به اقدامات ثبتی شرکتهاشون بپردازند. و دومین دلیلمون اینه که هزینه های سربار شرکتمون رو روی تعرفه های خدمات ثبتی اعمال نمیکنیم و این هزینه ها را از طریق فعالیت های دیگرمون تامین میکنیم. همانطور که در بالا گفته شد برای ثبت تغییرات شرکت می توانید به آدرس سایت مراجعه نمایید.

ماده 38 قانون بخش تعاونی، شرایط احراز سمت هیات مدیره را بطور حصری احصاء کرده و «سابقه عزل از سمت» داخل در این شرایط نیست. بنابراین چنانچه اعضاء هیات مدیره از سوی مجمع عمومی تعاونی از سمت خود عزل گردند باز هم می توانند داوطلب شوند مگر آنکه عزل از سمت به جهت فقدان یا از دست دادن شرایط ماده 38 بعمل آمده باشد که در اینصورت همان موجبات عزل یعنی فقدان شرایط، کاندیداتوری مجدد را ممنوع می کند. به طور کلی مقررات مربوط به صلاحیت مجامع عمومی و وظایف و اختیارات آنها از قواعد آمره محسوب می گردد و امری بودن این مقررات، مانع از آن است که اراده افراد بتواند بر خلاف آنها شکل گیرد. قانونگذار صلاحیت هر یک از ارکان شرکت را به موجب قانون تعیین نموده است و چنانچه احاله یا واگذاری این وظایف و اختیارات امکان پذیر باشد بایستی مقنن بدان تصریح نماید و مجمع عمومی تعاونی اگر چه بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم است، لیکن نمی تواند در این صلاحیتها دخل و تصرف یا تغییری ایجاد کند. بنابراین واگذاری صلاحیت تصویب مقررات و دستور العمل های داخلی تعاونی به هیات مدیره فاقد وجاهت قانونی است و این ممنوعیت در مورد دیگر وظائف و اختیارات مجامع نیز جاری است.

هزینه ثبت تغییرات

تبصره3- اعضای هیأت مدیره می توانند با تصویب مجمع عمومی حقوق و مزایا دریافت نمایند. در صورتی که عضو هیأت مدیره از محل دیگری حقوق می گیرد در تعاونی مربوط صرفاً حق جلسه و پاداش دریافت می کند. حداقل و حداکثر حقوق و مزایای هیأت مدیره و پاداش آنان و موارد استثناء به موجب دستور العمل مورد تصویب مجمع عمومی تعاونی است. در مرحله ی دوم باید اطلاعاتی همچون تکمیل نوع صورتجلسه خود، که به یکی از شیوه های مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده و … است، تکمیل مشخصات شخصی متقاضی، تعیین وکیل و یا نبودن متقاضی، تاریخ برگزاری جلسه پس از تکمیل آن باید بر روی فیلد پذیرش موقت را انتخاب کرده سپس به شما شماره 19 رقمی داده می شود. با توجه به اساسنامه به همان تعداد باید از طرف مجمع عمومی بازرس انتخاب شود که وظیفه ی این بازرسان نظارت به عملیات هیئت مدیره بوده و وسیله ای برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام خواهد بود.

ولی مجمع عمومی فوق العاده می تواند به اتفاق آرای کلیه شرکای شرکت به تعهدات آنان بیفزاید . چنانچه تصمیم شرکت عدم تمدید دوره فعالیت باشد، بعد از دو ماه از انقضا دوره فعالیت شرکت وزارت تعاون دستور انحلال شرکت را به مرجع ثبت شرکت ها خواهد داد. جهت ثبت شرکت های سهامی خاص بعد از تایید نام شرکت، دارندگان حق امضا باید با مراجعه به بانک و افتتاح حساب حداقل ۳۵درصد از سرمایه شرکت را در حساب واریز کنند. شرکت های تجاری در انواع مختلفی قابل تاسیس و ثبت بصورت قانونی در آگاه ثبت و سازمان ثبت شرکتها می باشند. هر کدام از انواع شرکتها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که می توان آن ها را با بهترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن، در تهران یا سایر شهر های ایران و حتی خارج از کشور ثبت کرد. همچنین میتوانید با ورود به صفحه ثبت برند خود را با سریعترین روش انجام دهید.

فقط در صورتی که برای سال مالی جدید بازرسین تغییر کنند مشخصات آن‌ها در صورتجلسات تنظیم و اعلام می‌شود. تنها با وارد کردن اطلاعات شرکت و بازرسین، درخواست انتخاب و تمدید بازرسان شرکت را انجام ثبت شرکت در تهران دهید. تبصره (الحاقی ۰۵ˏ۱۲ˏ۱۳۵۰)- رئیس سازمان مرکزی تعاون دبیر شورای عالی هم آهنگی ‌تعاونی‌های کشور خواهد بود. ۳- اجرای برنامه‌‌‌های ترویج و آموزش برای تفهیم و تعمیم اصول و روشهای تعاونی.

‌ماده ۸۸- ‌شرکت‌های تعاونی آموزشگاههائی که سن دانش ‌آموزان آنها کمتر از سن قانونی است با راهنمائی و هدایت مربیان و معلمان تشکیل ‌می‌شود. ‌ماده ۸۵- در شرکت تعاونی اعتبار مازاد برگشتی عیناً بحساب ذخیره قانونی غیرقابل تقسیم شرکت منتقل ‌‌می‌گردد. ماده ۷۶ (اصلاحی ۰۵ˏ۱۲ˏ۱۳۵۰)- در ‌شرکت‌های تعاونی کشاورزی و یا روستائی که مجاز بانجام عملیات اعتباری باشند مازاد برگشتی حاصل از معاملات ثبت برند تجاری اعتباری عیناً بحساب ذخیره قانونی غیرقابل تقسیم شرکت منتقل می‌شود. ماده ۷۴- ‌شرکت‌های تعاونی روستائی با مشارکت زارعینی که بموجب قوانین و مقررات اصلاحات ارضی صاحب زمین شده یا بشوند برای مقاصد ‌مندرج در بندهای ماده ۷۳ تشکیل می‌شود. ۷- دفاع از منافع شرکتها و اتحادیه‌‌های عضو در روابط آنها با سازمان و مؤسسات دولتی و عمومی و سایر رشته‌‌‌های تعاونی مصرح در این قانون.

پس از ارائه مدارک مربوط به موسسین شرکت تعاونی به ثبت شرکت فردا، کلیه مراحل انجام شده و در نهایت پس از 1 هفته موافقت نامه اداره تعاون اعلام می گردد. سپس پس از مطلع شدن متقاضیان، اقدامات کلی و پایانی ثبت تعاونی توسط ثبت شرکت فردا انجام می گیرد. شما نیز به عنوان مدیر یا سهام دار یک شرکت قطعا در آینده ای دور یا نزدیک ، با مباحث تغییرات شرکت ، چون تغییر سهام داران ، تغییر اعضا هیات مدیره، تغییر مدیرعامل ، تغییر آدرس ، تغییر موضوع فعالیت ، تغییر نام شرکت و … دیگر موضوعات مرتبط با آن درگیر خواهید شد. در حقیقت با ثبت یک شرکت و تصویب اساسنامه آن ، این شرکت به عنوان یک شخص حقوقی متولد و فعالیت های آن قانونی میشود و میتواند به استناد مشخصات مندرج در اساسنامه خود همچون نام ، میزان سرمایه و صاحبان امضا و… در بستر کسب و کار اقتصادی مشغول به فعالیت شود.

برای تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص و یا تعاونی باید از طریق صورتجلسه تغییرات که کلیه اعضای شرکت آن را تایید و امضا کرده اند این کار را انجام دهید. هیات مدیره شرکت های سهامی در مورد انتخاب، تغییر یا عزل مدیر عامل تصمیم می گیرد. در این جا اعضای هیات مدیره برای اداره امور شرکت اختیار تام دارند، در حالی که ان ها اختیارات مدیر عامل را تعیین می کنند. مدیر عامل به جز اختیاراتی که برایش معین می شود حق اقدام دیگری ندارد. با توجه به اختیاراتی که هیات مدیره به مدیر عامل می دهد، او نماینده شرکت است و حق امضاء برای پیشبرد امور دارد. لازم به ذکر است صورتجلسه نقل و انتقال سهام نیازی به انجام روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار را ندارد.

مطابق ماده forty three قانون بخش تعاونی، اتحادیه ها ی تعاونی با عضویت شرکتها و اتحادیه های تعاونی با عضویت شرکتها و واگذاری به اعضاء قدیم و یا اشخاص حقوقی جدید دارای شرایط می باشد. بدیهی است در صورتی که اتحادیه تعاونی قصد جلب مشارکت اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی غیر تعاونی را در سرمایه و فعالیت های اتحادیه داشته باشد می تواند با رعایت صلاح و غبطه اعضاء و جلب موافقت آنان ( در قالب مجمع عمومی)، اقدام به عقد قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری با آنها نماید ليکن این مشارکت به معنای واگذاری سهام اتحادیه به آنها نمی باشد. شایان ذکر است، امکان قبول سرمایه گذرای اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در اتحادیه های تعاونی، در تبصره ذیل ماده 3 اساسنامه مورد عمل آنها لحاظ گردیده است. قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، انتخاب مدیر عامل ازمیان اعضاء هیات مدیره با توجه به ماده forty five قانون شرکتهای تعاونی سال 1350 ممنوع بود لیکن ماده 39 قانون بخش تعاونی (در سال 1370)، این ماده را نسخ نمود. با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می رسد افرادی که دارای شرایط عمومی عضویت (مندرج در ماده 9 قانون بخش تعاون) بوده و سهام مقرر را خریداری نموده باشند و از طرفی هیات موسس با توجه به نوع و موضوع فعالیت شرکت و شرایط اختصاصی مفروض، وضعیت آنها را منطبق با تعاونی دیده باشد، اعضا اولین شرکت تلقی گردیده و در اولین مجمع عمومی عادی حضور می یابند.