بهترین اسامی خاص برای برند

و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید.

اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت . برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود . تمام این موارد در رفتار مشتریان و تصمیم به خرید تاثیر می گذارد. تجارت در بازار در قدم اول نیازمند جذب مشتری است و اگر خلاف این باشد در کوتاه مدت با ضرر و زیان همراه می شود‌‌‌. در زیر به برخی از اسم های راجی که از برای لوازم خانگی کاربرد دارند و از اسم برندهای خاص و معتبر الهام گرفته شده است.

  • هر اسمی در انگلیسی یا correct noun “اسم خاص” است یا widespread noun “اسم عام”.
  • اسم عام،‌ به اسمی گفته می‌شود که روی مکان یا اشیاء مختلف قرار می‌گیرد.
  • هنگامیکه یک پیام و یا ایمیل کوتاهی می نویسید نیاز نیست نگران باشید و وقت زیادی را برای تصحیح بزرگ نویسی آن صرف کنید.
  • برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید .

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در آینده، به بازارهای بین‌المللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب می‌کنید را به زبان‌های دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند. روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است.

همانطور که می بینید در دو خط اول مکالمه three اسم وجود دارد که هر سه آنها به چیز های کلی اطلاق می شوند و به همین دلیل اسامی عام هستند. ولی در جمله سوم از اسم یک مارک (Levi’s) استفاده شده است که یک اسم خاص است. احتمالاً برخی از نام های خارجی به گوشتان خورده است که در فارسی یا با لحن ثبت برند بدی تلفظ می شوند و یا معنی مناسب و خوشایندی ندارند. در بخش زیر به تعدادی از اسامی مرتبط با کسب و کارهای مختلف اشاره کرده ایم. در صورتی که قبلا آن برند ثبت نشده باشد شما می توانید ثبت کنید ولی نام کاربری یا حتی دامنه سایت اگر داشته باشد را نمی توانید بگیرید می توانید از وی بخرید.

ما در کنار شماییم تا بتوانیم با قرار دادن مطالب و آموزش های مفید، گام کوچکی جهت افزایش دانش و کسب مهارت شما بردایم… بهترین اسامی خلاقانه برای برند را برای شما در زیر لیست کرده ایم. بابا خداوکیلی اینا کجاش اسم ایرانی هرچی اسم و فک و فامیلای عربی برداشته گذاشته ایرانی. همینا که اسم ایرانی میذارن یابچشونو خارج ازکشور بدنیا میارن، یا مدام کشور خودشونو بااروپا وامریکا مقایسه میکنند.

در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین SEO می‌تواند روی رتبه‌ی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود!

انواع وضعیت های پرونده هنگام ثبت برند چیست؟

انتخاب نامی که هم آدرس اینترنتی آن به نام دلخواه شما و هم شبکه های اجتماعی مهم آن از پیش انتخاب نشده باشد، ساده نیست.! پیشنهادات را بررسی کنید و در نهایت با همفکری می توانید یک نام خوب انتخاب کنید. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.

در مثال بالا Sharif یک اسم خاص است و با حرف بزرگ نوشته شده است. در همین مثال اسم University هم بعد از Sharif آمده است. کلمه college یک اسم عام است ثبت شرکت ولی چون به همراه یک کلمه خاص (برای اشاره به کلمه خاص) آمده است آن را به عنوان یک کلمه خاص به کار می بریم. اسامی دانشگاه ها هم همیشه جزء اسامی خاص می باشند.

انتخاب اسم پیج مناسب اولین قدم برند سازی در اینستاگرام میباشد. از این رو حتما در انتخاب نام کاربری خود دقت لازم را به خرج داده و مواردی را که برای شما در این مقاله گوشزد کردیم را حتما رعایت کنید. گاهی اتفاق می‌افتد که از نام برند به‌جای اسم کالا استفاده کنیم و این باعث می‌شود اغلب مردم در زبان انگلیسی یادشان برود که نام چنین برندهایی را با اسم بزرگ بنویسند. اما یادتان نرود که این اسم‌ها اسم خاص هستند و باید حرف اول آنها با حرف انگلیسی بزرگ نوشته شوند. علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند ، هر نشانی است که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. هر محصول برای اینکه بتواند راحت تر به فروش برسد و مشتریان بیشتری را جذب خود نماید، باید دارای علامت تجاری باشد.

لیندا برای اولین بار در قرن نوزدهم ثبت شد و به نظر می‌رسد کوتاه شده‌ی فرم بلینداست. ویلیام از wil به معنای تمایل و Helm به معنای حفاظت تشکیل شده است. در قرن اول پس از فتح، این اسم از رایج‌ترین نام مردان بود. در ادامه تعدادی اسم برای برند را به ترتیب حروف الفبا ذکر می کنیم. اگر می خواهید فعالیت اینترنتی داشته باشید باید از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید.

اسم خاص انگلیسی برای برند

معنای این نام که از حوالی قرن بیست رواج یافته‌ است، “دوست‌داشتنی” است. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد.

شما به دلایل متفاوتی ممکن است که فرایند ساخت نام برند را شروع نمایید ، اما همه این‌ها آنان ریشه در دو عنوان اساسی دارد :

این اسم که از واژه یونانی “جوجیوس” نشات گرفته است، از قرن هجده به بعد تبدیل به نامی رایج در میان انگلیسی زبانان شده است. این اسم یکی از معروف‌ترین اسامی در کتاب مقدس است و اولین بار توسط پادشاه اسرائیلی به کار رفته است. شما می توانید مجموعه اسم دختر خارجی با معنی و تلفظ صحیح را نیز در ستاره بخوانید.

در صورت تشابه زیاد علامت و برند دو موسسه به طوری که کالا و خدمات دو موسسه از هم قابل تمایز نباشند. 11 – اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند. ثبت تغییرات شرکت 10- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد. 2 – اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.

در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکت­ها انجام می­شود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می­شود. پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام می­شود در نتیجه شما می­توانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکت­ها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد.