ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

بنابراین سازنده فروش کامپیوتر های برند “کامپیوتر” (یا “سیب” برند “اپل” و غیره) هیچ حق انحصاری برای استفاده از این واژه ها در رابطه با آن محصول ندارد. ازآنجا که علائم در هر یک از این دسته ها با توجه به تمایز آنها متفاوت هستند، اهمیت دارد که الزامات و درجه حفاظت حقوقی یک علامت تجاری خاص به کدام دسته بستگی دارد. برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید.

  • اولا باید فرم درخواستثبت برند و علائم تجاریدر وب سایت تکمیل گردد.
  • نام برند یا نام تجاری عبارت است که تمام آنچه یک شرکت می‌تواند داشته باشد.
  • بنده چند پیشنهاد برای شما دارم، برای انتخاب نام عطر فروشی میتواند از اسامی گلها، اسامی برند عطر و ادکلن معروف و یا اسامی دختران استفاده کنید.

در صورت استفاده از نام مشابه یا کپی، برندی که قبلاً آن نام را ثبت کرده می‌تواند از شما شکایت کند و غرامت بگیرد. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایران‌سرور بروید و نام‌های مدنظرتان را در کادر جستجو کنید. اگر نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند. نام‌هایی مثل دیور، آدیداس، وردپرس، اپل، یاهو، نوکیا و … محال است که از ذهن ما پاک شوند. صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نام‌ها طوری انتخاب شده‌اند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده می‌شوند و متمایز و منحصربه‌فرد هستند.

توجه به زیبایی در سادگی در ساخت اسم شرکت

در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید.

نامی را انتخاب کنید که تلفظ و نوشتار آن مشکل نباشد. تا در موتورهای جستجو مانند گوگل و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به راحتی پیدا شود. اسم‌هایی مثل کافه فلامینگو، کافه دارکوب، کافه بلوط، کافه ترنج مناسب هستند. کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه زبان ایران مهر می باشد.

در ادامه می‌توانید پیشنهاد ما را برای اسم کافی شاپ و فست فود و یا رستوران خود ببینید. اسم خاص یک اسم مشخص (و نه کلی) برای یک شخص، چیز یا مکان خاص است. حرف اول اسامی خاص همیشه با حروف انگلیسی بزرگ نوشته می‌شود و مهم نیست که اسم در کجای جمله آمده باشد. از آنجایی‌که اسامی خاص شامل اسم افراد نیز می‌شوند، گاهی به آن‌ها correct name هم می‌گویند. اما همان طور که می دانیم ، علائم صوتی در نظام حقوقی ایران چون روئت نمی شوند، به عنوان علائم تجاری، صنعتی یا خدماتی ، قابل ثبت کردن نیست. بنابراین اگر شخصی در ایران خواستار ثبت علائم صوتی یا بویایی و …

استفاده بیش از حد از حروف بزرگ، یکی از رایج‌ترین اشتباهات املایی در انگلیسی است. به لحاظ روانشناسی کاربران زبان نمی‌توانند جلوی خودشان را در استفاده از حروف بزرگ انگلیسی بگیرند چون می‌خواهند نشان دهند که آنچه بیان می‌کنند مهم است. معمولا بازاریابان از حروف بزرگ برای ثبت شرکت جلب توجه و ترغیب شما به خرید استفاده می‌کنند اما در نوشته‌های عادی، این کار صحیح نیست. برخلاف اسم عام، اسم خاص یک چیز را به طور اختصاصی و دقیق نام‌گذاری می‌کند. مثل Saadabad palace “کاخ سعدآباد”، Ali “اسم پسر” و War and Peace “جنگ و صلح” که نام یک رمان است.

اسم خاص انگلیسی برای برند

در این مطلب ما می خواهیم راهنمایی هایی لازمی در خصوص نحوه ارائه اسم ارائه دهیم. حوزه تخصصی فعالیت شما چیست؟ سلامتی و بهداشت؟ صنایع غذایی؟ پوشاک؟متناسب با آن نام انتخاب کنید. هنگامیکه یک پیام و یا ایمیل کوتاهی می نویسید نیاز نیست نگران باشید و وقت زیادی را برای تصحیح بزرگ نویسی آن صرف کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای اشخاص حقیقی

حال این سوال پیش می آید که هزینه کلیه مراحل ثبت برند چقدر می باشد. برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند. اگر شما به دنبال راه اندازی یک کسب و کار در حوزه جوراب هستید حتما به یک نام تجاری خوب نیازمند هستید. نه فقط یک نام ، بلکه یک اسم خلاقانه و توصیفی است که باعث برجسته شدن تجارت جوراب شما خواهد شد.

برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی ثبت برند است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . در صورتی که در انتخاب نام مناسب از راهنمایی های بالا استفاده کنید، این کار چندان دشوار هم به نظر نمیرسد.

تمام مواردی که برای برند سازی در اینستاگرام برای شما گفتیم قبل از ارائه خدمات به مشتری بود. اما این مورد مربوط به بعد از خرید محصول توسط مشتری میباشد و شما برای اعتماد سازی باید پشتیبانی خوبی داشته باشید. استفاده از اسم های شعار گونه مانند اولین، تلاش، میلیونرها و… خودداری کنید. اول این که از این اسم ها در اینستاگرام افراد زیادی استفاده کرده اند و اگر شما هم بخواهید از این نوع نام ها در پیج خود استفاده کنید مجبورید به آن پسوند اضافه کرده و یا نام بلند تری را انتخاب کنید. هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها سن، جنس، تحصیلات و آیتم‌های مورد علاقه آنها را نیز در نظر بگیرید. به معنای اسم کافی شاپ خود در زبان‌های دیگر و ظرفیت ملی و یا جهانی شدن آن هم دقت کنید.

مرحلۀ پنجم: نام تجاری‌تان را ثبت کنید

سعی کنید تا جایی که ممکن است خاص و متمایز باشید. از انتخاب اسم‌های تکراری که قبلا استفاده شده‌اند، اسم‌های معروف خارجی و اسم‌های که نام پیگیری ثبت تغییرات شرکت برند دیگری را به یاد می‌آورند، خودداری کنید. در دوران کنونی، نفوذ زبان های بیگانه ، علی الخصوص انگلیسی، در اکثر زبان ها دیده می شود.

داخل همسن سایت یکی نظر داده بود که داخل خیابون وقتی میگی فاطمه ده نفر برمیگردند نگاهت می کنند. لطفاً بیاین از همین الان شروع کنیم اسم های اصیل ایرانی روی بچه هامون بگذاریم نه اسامی پیامبران. انتخاب اسم برای کودکان در همه فرهنگ ها و در نزد همه ملت ها، یکی از هیجان انگیزترین فعالیت ها قبل از تولد نوزاد محسوب می شود. در همه جای دنیا نامی كه برای كودك بر می گزینند، می تواند شخصیت فردی و اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار دهد؛ چرا كه نخستین آهنگ آشنا برای كودك نام اوست و اثر بسزائی در شكل گیری اندیشه و آینده كودك دارد. اگر میشه چون به ایمیلم کمتر دسترسی دارم یک نمونه اسم مناسب به واتس آپ خودم به شماره ………………..ارسال بفرمایید. برای اسم شرکت یا برند که مختص خودم و کارم باشه به مشکل خوردم.