ثبت تغییرات شرکت

داشتن یک برند ثبت شده برای ارائه کالا یا خدمات امروزه، جهت حفاظت از هویت کسب و کارتان و جلوگیری از کپی نام و اعتبار شما ضروری است. اما ثبت برند به دلیل حجم زیاده برند های ثبت شده کمی سخت و گاها بدون داشتن یک مشاور خوب به درازا خواهد کشید. انجام مشاوره آنلاین ثبت شرکت ها و ارسال مدارک از طریق نرم افزار های ارتباطی بدو نیاز به حضور شما، باعث صرفه جویی در زمان هم می شود، شما بدون آن که زمان زیادی را برای رفت و آمد صرف کنید، به آسانی می توانید مشاوره های خود را انجام دهید. بعد از تایید پرونده، شما باید به محل اداره ثبت مراجعه و با امضا نهایی آگهی تاسیس شرکت را تحویل بگیرید. بعد از گذشت 5 الی 10 روز باز هم با مراجعه به سایت اداره ثبت و وارد کردن کد پیگیری می توانید وضعیت پرونده را ببینید که اگر بدون ایراد بوده باشد تایید شده است. آخرین اقدام مورد نیاز برای ثبت شرکت ، تحریر و صدور آگهی تاسیس شرکت می باشد .

این در حالی است که استفاده از این خدمات مزیت های فراوانی هم برای شما به دنبال دارد. البته در هنگام انتخاب یک شرکت برای ارائه خدمات غیر حضوری، باید دقت بیشتری به خرج دهید. مناطق آزاد باعث ذخیره ارز و جلوگیری از خروج آن از کشور شده و در مقابل باعث ارز آوری فراوان می شود. و بسیاری از تجار ثبت تغییرات شرکت خارجی نیز برای راه کسب و کار در ایران ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری می کنند. در ضمن باید علاوه بر اینکه شرکت شما در مناطق آزاد به ثبت می رسد باید فعالیت های کاری و تجاری شما هم در منطقه آزاد باشد. مناطق آزاد ایران شامل مناطق ماکو، اروند، چابهار، ارس، قشم، کیش و انزلی می باشد.

سامانه اداره ثبت شرکتها

سهم یا سرمایه ای که برای شرکت یا موسسه تعیین شده است همان تعداد سهام می باشد. از موکلین مجرب کارهای قانونی ثبت شرکت به صورت مستمر پیگیری شود. در مرحله ششم مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق کلیه اشخاص شرکت قید می گردد. در گام بعد می بایست نوع شرکت را تعیین و اسامی مورد نظر خود را وارد کنید. تبصره 1- پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می رسد.

با تکثیر فعالیتهای تجاری قدمی استوار و موثر برداشتن در این زمینه یک کار بسیار مهم می باشد و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران از اولین قدم های این زمینه محسوب میشود. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران با حداقل دو شریک بالای 18 سال بنیان میگردد که بایدعضو هیئت مدیره نیز باشند. معمولا موسسات غیر تجاری برای مشاغل خدماتی نظیر، موسسات آموزشی، حقوقی، بهداشتی دمانی، نظافت و … چنانچه نام انتخابی شما کوچکترین تشابهی ثبت برند با نام شرکت و یا موسسه دیگری که قبلاً ثبت شده و یا حتی به ثبت نرسیده ولی توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها برای آن شرکت تایید شده باشد، با اخطار رد نام مواجه می شوید. در حالی که در شرکت سهامی خاص اخذ وام بسیار راحت تر بوده و معمولا تا سقف 10 برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانکها یا موسسات مالی امکانپذیر است. درخواست ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت نیز تنها از طریق این سامانه انجام می گیرد.

اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی و دیگر مشخصات هویتی باید تکمیل شود. پس از تکمیل کردن فرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، نام و سمت کسی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است را وارد می کنید. ✔️ همان طور که در این مقاله به زطور کامل توضیح داده شده، هدف از ایجاد این سامانه تسریع و تسهیل در تاسیس موسسات تجاری، شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد. در مرحله ششم، می بایست که نوع فعالیت شرکت را از زیر گروه مشخص شده انتخاب کنید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. در مرحله چهارم، لازم است که تمامی مشخصات نماینده قانونی شرکت وارد شود.

مدت زمان تاسیس شرکت در کیش

هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد . هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند). پرداخت هزینه جهت ارسال روزنامه و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور. پس از گذشت 1 الی 3 ثبت شرکت روز اسامی که در مرحله three وارد کرده اید یکی از آنها تایید می شود که این امر با مراجعه به سایت اداره و وارد کردن کد پیگیری قابل مشاهده است. در قسمت چهارم شما باید موضوع فعالیت را انتخاب نمایید سپس مدت زمانش که می توان محدود و یا نامحدود باشد را مشخص کنید.

تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در جزیره کیش را دارید باید شرکتی در راستای فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در کیش تفاوتی با دیگر جزایر کشور ندارد.

شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. متقاضیان ثبت شرکت ها می توانند از طریق این بخش از سامانه تمامی اطلاعات قانونی در نام شرکت ها را آگاهی پیدا کنند . هیات مدیره شرکت می توانند با اخذ تصمیم و رای گیری بین خود افراد و سمت های مختلف راس شرکت از قبیل رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را تعیین نماید. رییس هیات مدیره می تواند حداقل به مدت دو سال و با رای موافق اعضای هییت مدیره به مدت نامحدود انتخاب و منصوب شود. مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت و میزان سهم هرکدام، اوراق شرکت بخصوص اساسنامه و از مهر ماه سال 1400 شماره ثنا نیز نیاز است. پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.

  • 3- علاوه بر این اگر به این طریق ثبت شود در زمان ثبت سرمایه ای را که اعلام می کنید نیاز به واریز مبلغی به حساب نخواهد بود و فقط مبلغ را در اساسنامه خود اعلام می کنید.
  • این مرحله نیز اهمیت زیادی دارد؛ چراکه میزان سرمایه اولیه شرکت، ارزش و اعتبار آن را تعیین می کند.
  • سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده‌ی شرکت، ضبط و نسخه‌ی دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» ‌است، که این موارد توسط وکیل پرونده انجام میشود.
  • بله، اگر شخصی نخواهد در شرکت خود فعالیت کند، می‌تواند آن را به شخص یا اشخاص دیگری انتقال دهد.
  • مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت و میزان سهم هرکدام، اوراق شرکت بخصوص اساسنامه و از مهر ماه سال 1400 شماره ثنا نیز نیاز است.

تبدیل کیش به منطقه آزاد تجاری و صنعتی نیز نقشی بسیار مهم در این روند داشته است. رشد واردات و صادرات در سال‌های اخیر تقاضای بسیار زیادی برای ثبت شرکت در کیش در حوزه بازرگانی به وجود آورده است. در این مقاله، روند قانونی ثبت شرکت در جزیره کیش را به طور کامل توضیح می‌دهیم. در این مطلب با توضیح مراحل سامانه، راهنمای تصویری ثبت شرکت را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید فرآیند ثبت را مرحله به مرحله انجام دهید. در عین حال برخی نکات و ظرافت‌ها در هر یک از مراحل ثبت وجود دارد که عدم اطلاع از آن‌ها میتواند باعث طولانی شدن فرآیند ثبت شود. نکاتی مانند انتخاب نام یا دریافت مجوز برای موضوع و نحوه ورود اطلاعات و … .

نکات کلیدی در ثبت شرکت سهامی خاص

مناطق آزاد بدلیل اهمیت و آزادی وارد کردن دستگاه های تجاری بهترین نقاط برای سرمایه گذاری هستند. زیرا از این طریق می توان بسیاری از هزینه های راه اندازی دستگاه و جابجایی دستگاه را داخل کشور و گمرکی را حذف نمود. و با فراغ بال بستری به دنبال توسعه و گسترس فعالیت های اقتصادی خود باشیم. 2- شرکا در این شرکت ها مانند ضامن هستند و در قبال شرکت ضمانت دارند و مدیران نیز از میان شرکایی که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند انتخاب می شوند و حداقل باید یک نفر به عنوان مدیر تعیین شود و در حوزه اختیارات وظیفه خود، ریاست برنامه های کلان را بر عهده بگیرد. اگر بخواهید فعالیت تجاری و یا غیر تجاری منظمی را آغاز کنید بهتر است از طریق ثبت شرکت شروع کنید.

پورتال اداره ثبت شرکت ها

شما باید یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور را انتخاب کنید و آگهی را در آن چاپ کنید. اطلاعات مورد نیاز این بخش شامل اطلاعات هویتی افراد، آدرس پستی یا اطلاعات تماس آنها است. در این بخش معمولا میزان سهام و مسئولیت هر کدام از افراد نیز مشخص خواهد شد. در اینجا فرایند و مراحل ثبت شرکت آغاز شده و باید مراحل و فرایندهای مختلفی را پشت سر بگذارید. حال که با مزایا و دلیل ثبت شرکت آشنا شدید، بهتر است به گام‌ها و مراحل ثبت شرکت به صورت اجرایی آن اشاره کنیم.

لازم به ذکر است که لایحه اصلاحی قانون تجارت که در ماده ۵ آن حداقل میزان سرمایه شرکت سهامی خاص برای تاسیس و ثبت شرکت ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال تعیین شده است، مصوب سال ۱۳۷۴ است که تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. به عنوان مثال در صورتی که تعداد شرکا و سهامداران شرکت کمتر از ۳ نفر باشد قطعا قادر به ثبت شرکت سهامی خاص نخواهید بود. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا شرکت مسئولیت محدود و یا تضامنی را انتخاب نمایید. پس از شرکت مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو محبوب ترین شرکتهای ثبت شده است. نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرای که امور عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند مناسب است. علاوه بر آن اخذ وام و تسهیلات بانکی و همچنین نقل و انتقال سهام در آن آسان تر است.