ثبت شرکت سهامی خاص

دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که دربردارنده تصویب اساسنامه ،تعیین اعضا هیئت مدیره ،انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار باشد. اگر شرکت تجاری یا موسسه نیاز به شعبه داشته باشد در صفحه مربوط به شعب، اطلاعات آن را وارد نمایید و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را نیز مشخص کنید . با وارد شدن به قسمت ثبت برند روزنامه ( روز شروع سال مالی ) و ( ماه شروع سال مالی ) مشخص نمایید، همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه کثیرالانتشار شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه شرکت مشخص می شود . کد اقتصادی شرکتمنظور از اشخاص در این جا، افرادی هستند که در شرکت یا موسسه سمتی دارند که این اشخاص دارای سمت به دو نوع شخص حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند .

با این حال، تامین فقط 35% از آن برای شروع کار کافی خواهد بود. گفتنی است که این شرکت‌ها محدودیتی در زمینۀ فعالیت خود ندارند و می‌توانند به راحتی در همۀ حوزه‌ها کار کنند. در حالی که تشکیل شرکت‌های سهامی خاص با سرمایه‌ای اندک در ایران بسیار متداول است. گفتنی است که تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام طبق قانون امکان‌پذیر است. برای ثبت شرکت در تهران انجام این کار باید دست‌کم دو سال از تاریخ تاسیس قانونی و ثبت رسمی شرکت گذشته باشد. اولین مزیت این است که برای شرکت های سهامی خاص در مقایسه با مسئولیت محدود در ارگان های دولتی اعتبار بیشتری قائل هستند به همین دلیل اشخاصی که تمایل به ثبت شرکت در زمینه های (عمرانی – بازرگانی – امور تولید و شرکت ها ی بیمه) دارند پیشنهاد می شود.

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت های تجاری در تعریف قانون تجارت عبارتند از اجتماع دو یا چند شخص برای انجام فعالیت تجاری و هدفی واحد به قصد کسب سود و درآمد . نوع و میزان سرمایه شرکت اعم از سرمایه نقدی و عیرنقدی را مشخص نموده و سپس دکمه گام بعدی را بزنید. در این مرحله، گروه و زیر گروه فعالیت شرکت را مشخص نموده و توضیحات مربوط به آن را در کادر تعیین شده درج نموده و دکمه ثبت را بزنید. نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی را که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده و دکمه ادامه را بزنید. به موجب قانون تجارت در نقاطی که از سوی وزارت دادگستری تعیین می شود، کلیه تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. در واقع دفتر ثبت تجارتی ، دفتری است که از طریق آن می توان برای شناسایی تجار مقیم یک محدوده خاص جغرافیایی استفاده نمود.

اداره ثبت شرکت‌ها زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمامی مقررات، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در ایران دارید باید شرکتی را در راستای فعالیت‌های خود به ثبت برسانید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید.

ثبت شرکت، بهانجام روال قانونی ثبت در مرجعثبت شرکت ها از سوی موسسین و تشکیل دهندگان شرکتگفته می شود. تا زمانی که موسسین حقیقی یا حقوقی از این طریق یعنی مراجعه به اداره ثبت شرکت یا سامانه ثبت شرکت ها و طی کردن روال قانونی، اقدام به پیگیری ثبت تغییرات شرکت ثبتشرکت نکرده باشند، نمی توانند به صورت قانونی فعالیت تجاری شرکت را شروع نمایند . برای اطلاع از قیمت و روش ثبت شرکت سهامی خاص بعد از تکمیل و ارسال فرم فوق حتماً با موسسه ثبتی ذهن ناب تماس حاصل فرمایید تا تفاوت را احساس کنید.

اهمیت تمدید روزنامه رسمی شرکت

نکته قابل توجه در مورد شرکت‌های سهامی خاص این است که حداقل جهت تشکیل این شرکت 3 نفر سهامدار (عضو هیئت مدیره) و 2 نفر بازرس نیاز است. برگزار کردن جلسات انجمن عمومی اعضا، گام بعدی ثبت شرکت است که در قانون اجباری برای آن وارد نشده است. بنابراین تمام سهام داران به صورت مستقل بعضی موضوعات را توافق و مدارک را امضا می کنند.

اگر شخص حقیقی باشد در قسمت شخصیت حقیقی باید اطلاعات شخصی خواسته شده نوشته شود اما چنان چه نوع شخص حقوقی باشد گزینه هایی هایی مانند فارسی، تابعیت، شناسه ملی شرکت و… در پایین این صفحه سه گزینه ثبت اطلاعات، حذف و انصراف وجود دارد . گزینه ثبت اطلاعات تمامی اطلاعات وارد شده در این صفحه را ذخیره می کند گزینه حذف اطلاعات وارد شده را حذف می کند و گزینه انصراف به معنی انصراف از تغییر اطلاعات است . اعضاء اصلی هیئت مدیره می بایست از بین سهامداران در مجمع عمومی انتخاب شوند و همچنین بازرسین خارج از اعضاء هیئت مدیره در مجمع عمومی انتخاب می شوند. هر شخص به اندازه دلخواه می تواند سهام خریده و با سرمایه ای کم سهامدار یک شرکت سهامی خاص شود.

نحوه اداره شرکت سهامی خاص

جهت اطلاعات بیشتر لطفا شماره تماس خود را ارسال کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند یا خودتان می توانید با خطوط شرکت تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. برای اینکه لیست شرکت هایی که برای ثبت نیاز به دریافت مجوز دارد بسیار طولانی می باشد برای اینکه متوجه شوید آیا فعالیت مد نظر شما قبل از ثبت نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح را دارد یا خیر به این صفحه مراجعه نمایید. چرا ؟ چون به زمانی که می گذارید و آزمون و خطا هایی که انجام می دهید و هزینه های قانونی که به خاطر آزمون و خطاهایتان چندباره پرداخت می کنید نمی ارزد. یعنی اگر تمام این هزینه های زمانی و مالی و روحی را پرداخت می کنید، در آخر جمع کنید، به خود می گویید، کاش از اول ثبت شرکت خود را به یک موسسه معتبر ثبتی سپرده بودم و این همه اذیت نمی شدم. شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

  • پلمپ دفاتر شرکت برای مشخص نمودن فعالیت های سالیانه شرکت ضروری است.
  • پیشنهاد ما به متقاضیان اینگونه می باشد که از موسسه ذهن ناب پیش فاکتور را دریافت کنند و نسبت به پیش فاکتور ارسالی توسط موسسه ذهن ناب از باقی موسسات و وکلا قیمت را استعلام کنند تا به رقابتی بودن قیمت در موسسه ذهن ناب یقین پیدا کنند.
  • مفاد قرارداد که شامل آدرس شرکت و سکونت و کد پستی ، سرمایه شرکت ،لیست اعضا و سهامداران ،درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها ،موضوع فعالیت است باید تکمیل شود در ضمن ارائه ی حداقل 5 مورد اسم 3 سیلاب خاص نیز ضروریست.
  • 2- چنانچه دو مجمع عمومی ( عادی و فوق العاده ) که دارای صلاحیت جداگانه و اختصاصی می باشند ، در یک روز تشکیل گردند می بایستی ساعت تشکیل مجزا و دستور جلسه مشخص ومصرح بیان شده باشد و صورتجلسات مجزا نیز به تبع آن تنظیم و ارائه گردد .

یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می توانید ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. مناطق آزاد باعث ذخیره ارز و جلوگیری از خروج آن از کشور شده و در مقابل باعث ارز آوری فراوان می شود.

خدمات بعد از تاسیس شرکت

در شرکت های سهامی عام و خاص، هر فرد به اندازه سرمایه ای که وارد شرکت می کند، سهام دریافت می نماید و هر زمان که قصد خروج از شرکت را داشت باید سهام خود را به دیگری منتقل نماید. موسسه بین المللی مشهور تشکیل شده از مجربترین وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌های مختلف، کارشناسان با تجربه امور ثبتی، قضات سابق و بازنشسته خوشنام محاکم قضایی، مهندسان کامپیوتر در رشته‌های گوناگون و جمعی دیگر از کارمندان جوان و پر نشاط است. شرکت‌های سهامی خاص شرکت‌هایی هستند که تمامی سرمایه آن‌ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین شده باشد. طبق ماده ی 47 قانون ثبت اسناد و املاک، ثبت شرکتنامه باید در دفتر اسناد رسمی انجام شود ، در غیر این صورت شرکتنامه در هیچ اداره و دفتری دارای اعتبار نیست. سوالم اینه که شرکت‌های ثبت شده‌ای هستن که فعال نباشن و بشه کد ثبت اونارو خرید و مشخصات شرکت رو تغییر داد؟ مثلا کد ثبت شرکتی رو خرید که چند سال سابقه‌ی فعالیت داشته ولی الان شرکت فعال نیست. هزینه ها تا حدودی نزدیک به ثبت شرکت های عادی (مسئولیت محدود) می باشد و از لحاظ زمانی نیز مانند دیگر ثبت شرکت ها می باشد.

سپس مدارک لازم را از طریق پست به صورت سفارشی به آدرس مذکور در تاییدیه پذیرش ارسال کنید. پس از ارسال پستی، باید شماره مرسوله را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد نمایید. شرکت سهامی خاص، شرکتی است که بین سه نفر یا بیشتر که معمولا از دوستان و آشنایان یکدیگر می باشند تشکیل شده که سرمایه آن توسط موسسین آن تامین شده و در آن پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد.