ثبت شرکت

سپس باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت 5 نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تایید شود. در سال 1400 و طبق آخرین قوانین ” فقط تصویر مدارک شناسایی اعضا ” مورد نیاز است. فروشندگان کالا یا خدمات جهت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان خود موظف هستند که گواهینامه ارزش افزوده داشته باشند. شما می توانید فرآیند محافظت از برند خود را به ما بسپارید، انتخاب نام، طراحی یک لوگوی زیبا و ثبت آن از خدمات متنوع ما می باشد.

ثبت شرکت ها

ثبت شرکت نیاز به شرایط عجیبی ندارد و می توان گفت هر کسی می تواند شرکت به نام خود ثبت کند. اصل آگهی منتشر شده در روزنامه کثیرالانتشار که نشاندهنده ی دعوت از شرکای شرکت در مجمع فوق العاده است. در صورتی که ثبت شرکت بوسیله ی وکیل انجام گیرد باید اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری آورده شود . دریافت گواهی از بانک که نشان دهنده ی پرداخت ۳۵% از ۲۰% سرمایه شرکت باشد. و بسیاری از تجار خارجی نیز برای راه کسب و کار در ایران ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری می کنند.

شرکت تعاونی تولید و مصرف

توجه داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید از مدارک خود کپی بگیرید، نمی‌توانید از مدارک تایید شده این کار را انجام دهید. مدارک کپی شده از روی اسناد تایید شده در دفاتر نوتر در این کشور قابل قبول نمی‌باشد. بنابراین برای داشتن دو مدرک تایید شده باید یک تاییدیه جدا از برای آن از سوی دفاتر نوتر دریافت کنید.

  • شرکت مختلط سهامی، تحت نام مخصوص بین تعدادی شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود.
  • شرکت تضامنی تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی جهت امور تجاری تاسیس می‌شود.
  • از آنجایی که در هر مرحله از فرایند ثبت شرکت باید مبالغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد، وجود سامانه‌ای که تمام این پرداختی‌ها را یکجا انجام دهد بسیار مفید خواهد بود.
  • ثبت شرکت یعنی این که فعالیت تجاری خود را رسمی کرده اید و طبق مفاد انجام این کار به سادگی می توانید قراردادهای کوچک و بزرگ را با دیگر سازمان ها جهت ارائه خدمات و محصولات خود ببندید.اگر می خواهید به فعالیت اقتصادی و تجاری خود اعتبار ببخشید بایستی حتما به فکر تاسیس شرکت باشید.
  • هنگامی که شما مجموعه‌ای را ثبت می کنید کلیه مسئولیت‌ها، درصد سهم و مشارکت اعضا و تعهدات قانونی آن ها را به ثبت می‌رسانید و به این ترتیب در صورتی که در خصوص هر یک از موارد فوق تخطی از قانون صورت پذیرد امکان پیگیری آن در مجامع قانونی برای سایر اعضا فراهم است.

ممکن است مراحل انتخاب نام شرکت کمی زمان ببرد چرا که اگر دقت کافی در زمان ثبت‌نام وجود نداشته باشد ممکن است نام‌های پیشنهادی شما رد صلاحیت شوند و متقاضی مجبور به انتخاب نام جدید و دیگری می‌باشد. “در معنای عام، شرکت به معنای عقدی است که طرفین سرمایه یا کار خود را برای رسیدن به سودی خاص جمع می‌کنند ولی در معنای خاص این‌طور بیان شده است که شرکت بیانگر هرگونه مالکیت مشاعی بر هر مالی است، به همین منظور گستردگی بیشتر از تعریف شرکت‌های تجاری موجود است.” شعبه های شرکت های خارجی هم در ایران به ثبت می رسند و اجازه فعالیت بدون مجوز ندارند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد. به طور کلی در هر استان اداره ای برای ثبت کردن شرکت ها وجود دارد که اداره کل آن در پایتخت است و علاوه بر رسیدگی به ثبت یا پلمپ شرکت های تهران، به مواردی که از شهرهای دیگر به آن ارجاع داده می شود هم رسیدگی می کند. یک نفر برای تشکیل شرکت کافی نیست و باید چند نفر با همکاری هم شرکت را تاسیس کنند. ثبت شدن یک شرکت باید در روزنامه اطلاع داده شود و اسناد آن از پیش آماده شده باشد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که حداقل با 2 شریک قابلیت ثبت دارد. اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه ثبت شرکتهابه نشانی irsherkat.ssaa.ir داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند. در صفحه ی مربوط به شعب، در صورتی که شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. با ورود به صفحه ی روزنامه، “روز شروع سال مالی” و “ماه شروع سال مالی” را در کادر مربوطه پر کنید. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

اتفاق میفتد شما میتوانید کلیه ی مراحل انحلال شرکت را به موسسه ی حقوقی تکسفیر بسپارید و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و این کار تخصصی را به متخصص آن بسپارید. برای ثبت شرکت تضامنی لازم است که تابعیت و سکونت داخل ایران را داشته باشید ،میبایست ﻳﮑﻲ ﺍﺯ پیروان ﺍﺩﻳﺎﻥ ﺭﺳﻤﻲ کشور ایران باشید ، و ﺻﻼﺣﻴﺖ فردی داشته باشید و ﺳﺎﺑﻘﻪ ﭼﮏ ﺑﺮﮔﺸﺘﻲ نداشته باشید و هیچگونه ﺑﺪﻫﻲ ﺑﻪ ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ و دولتی نداشته باشید و … در شرکت با مسئولیت محدود یک یا چند نفر مدیر که خارج از شرکا هم باشند میتوانند به صورت نامحدود اداره شرکت را برعهده داشته باشند که ثبت شرکت در تهران از مزایای این نع شرکت به حساب می آید. شرکت سهامی عام برای اهداف تجاری بزرگی تاسیس میشوند و نایزمند سرمایه های کلانی هم هستند که برای تامین این سرمایه سهام های آن به قسمت های کوچکتری تقسیم میشود و مردم با خرید این سهام ها به سرمایه گدار این شرکت ها تبدیل میشوند. در مرحله بعدی باید آگهی ثبت شدن شرکت را در روزنامه رسمی منتشر کرده و آگهی روزنامه رسمی را در قسمت مربوطه وارد کنید. شرکت نسبی به شرکتی گفته می شود که بین دو یا چند نفر تشکیل می شود برای کارهای تجاری که مسئولیت هر یک از اعضا به میزان سرمایه ای که می اورند بستگی دارد .

اداره کل ثبت شرکت ها با نام دیگر سازمان ثبت اسناد هم شناخته می شود. آگاهی نسبت به روش های ارتباط با این سازمان برای کسانی که قصد تاسیس یک شرکت تازه را دارند، اهمیت بالایی دارد و بیشتر از این قوانین مرتبط با این سازمان باید کاملا فهمیده و توسط تاجران استفاده شود. البته وظایف سازمان ثبت فقط به صدور اجازه تاسیس شرکت ها خاتمه نمی یابد و این اداره وظایفی مثل پلمپ کردن این شرکت ها را نیز در دستور کار خود دارد. پس از آنکه مدارک تکمیل شده از طریق مراکز پستی منتخب به اداره ثبت شرکتها ارسال می شود، معمولا بین 5 تا 7 روز کاری زمان لازم است تا کارشناسان اداره ثبت شرکت ها، مدارک ارسالی متقاضیان را بررسی نموده و شماره ثبت و شناسه ملی به شرکت تقاضا شده اختصاص دهند. این اقدام علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم و حمایت از حقوق اشخاص حقوقی، موجب تحولات جدی و جدید در بهبود فضای کسب و کار شده است. به طور کلی تجار در هر کشوری، تابع قانون کشوری هستند که در آن شخصیت حقوقی به ثبت رسیده است و باید اصول و قوانین کشور خود را رعایت کنند .بنابراین چنانچه تجار غیرایرانی قصد ایجاد شعبه‎ای در ایران را داشته باشند باید طبق قوانین و مقررات ایران و به شرط رفتار متقابلانه اقدام کنند.

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که می توانند از طریق فروش فناوری (خدمات) به درآمد و سود برسند. به جهت اینکه مقاله فعلی با مقاله قبلی از نظر کیفی قابل تشخیص باشد، مقاله قبلی را نیز در انتهای صفحه مجدد قرار داده ایم و تشخیص کیفیت نوشته فعلی را با نوشته های پیشین یا سایر نوشته های موجود در اینترنت بر عهده کاربران گرامی گذاشته ایم.

ماده اول ـ هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب است. شرکت های دانش بنیان همان طور که از نامش پیداست، بر پایه علوم و تحقیقات بنا شده و هدف اصلی آن فعالیت اقتصادی نمی باشد. البته عموما برای شرکت ها مبلغی به مراتب بیشتر از حداقل به عنوان سرمایه در نظر گرفته می شود.

اشخاصی که از شرکت جدا میشوند موظفند مدارک شناسایی شان را ارائه کنند و برای امضا به اداره ی ثبت مراجعه کنند. در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد باید از مراجع مربوطه مجوز فعالیت دریافت شود. مشخص کنید که چه نامی را برای شرکت انتخاب می کنید و همینطور باید تعیین کنید که چه افرادی به هیئت مدیره شرکت راه پیدا می کنند و امضای آن ها روی اسناد شرکت اعتبار دارد. لذا توجه سیل عظیمی از سرمایه گذاران از سالیان گذشته برای توسعه و گسترش فعالیت خود به ثبت شرکت جلب شد .

برای پایه گذاری شرکت با مسئولیت محدود، حتما باید نوع آن را در اسم شرکت بیان کنید. همینطور سهامداران نمی توانند از اسم شخصی برای ثبت اسم این شرکت استفاده کنند چون آن ها را در ثبت تغییرات شرکت مقابل ضرر احتمالی مشتری ها مسئول خواهد کرد. در ثبت شرکت بسیاری از افراد حقیقی در جامعه هستند که به صورت انفرادی فعالیت های تجاری و اقتصادی را به صورت گسترده انجام می دهند.

همچنین کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم ،بخشنامه ها،شیوه نامه های اجرایی ثبت برند تجاری و اطلاع رسانی های آتی را می توان از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرسی که ذکر شد رصد و پیگیری نمود.لذا برای اطلاع از جدیدترین قوانین ثبت شرکت ها در ایران به آدرس فوق مراجعه نمایید. درخواست ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت نیز تنها از طریق این سامانه انجام می گیرد. 1-شرکت سهامی خاص حداقل با سه نفر سهامدار قابل تشکیل وسهام بدون نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی قابل شرکت است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با ارائه مدارک خود به دفاتر نوتر در سراسر نقاط ترکیه و انتقال حداقل میزان سرمایه به خرانه دولت این کشور شرکت خود را ثبت نمایند. این مراحل در کشور ترکیه به نسبت دیگر کشورهای اروپایی آسان می‌باشد. این ادارات در کشور ترکیه تنها وظیفه ثبت شرکت را برعهده ندارند و مهاجران می‌توانند برای خرید و فروش ملک، انجام کارهای وکالتنامه، تایید ترجمه مدارک و انتقال مالکیت به دفاتر نوتر مراجعه کنند.

حدود وظایف هرکدام مشخص می شود و از مواجهه ی شرکت با مشکلات حقوقی تا حدودی جلوگیری میشود. هر شرکت به این موظف می باشد که یک حیطه کاری برای خود معین کند و در همان زمینه فعالیت خود را آغاز و گسترش دهد. شرکت هایی که هدف آن ها از تاسیس تجارت نمی باشد شرکت های حقوقی یا مدنی بهشون گفته میشود. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید. یک sms حاوی کد تایید برایتان ارسال شده است لطفا کد تایید را در این بخش وارد کنید. در صورتیکه مدارک شما ناقص باشند؛ اما این نقص‌ها قابل برطرف شدن باشند شما لازم است مطابق ابلاغیه ‌ای که برایتان ارسال می‌ شود نقص مدارک خود را برطرف کنید.

لازم به ذکر است که هر دفتر نوتر با توجه به شرایط و روندی که برای انجام شدن مراحل اداری شما انجام می‌دهد هزینه متفاوتی دریافت می‌کند. مدت زمان تاسیس یک شرکت تا دریافت شناسه ملی و شماره ثبت حدودا 7 تا 10 روز کاری می باشد. شرکت ثبت کاج بر این عقیده است که امروزه به دلیل مشغله های زیاد مشتریان، ترافیک شهری و … رفت و آمد مکرر برای ثبت شرکت و سایر خدمات ثبتی سخت است به همین دلیل زمان را برای مشتریان خفظ کرده و تمامی مراحل کاری آنها را آنلاین و بدون نیاز به حضور در محل شرکت انجام نماید. دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی پس از تصویب امکان ثبت شرکت دانش بنیان در آیین نامه ی مالی و معاملاتی خود در هیات امنا، می توانند شروع به تشکیل شرکت های دانش بنیان نمایند.