ثبت موسسه غیر تجاری

در مورد ثبت موسسه های غیر انتفاعی باید گفت؛ این نوع از موسسه ها نباید سود آوری را هدف خود قرار بدهند. موسساتی مانند امور خیریه را باید زیر مجموعه این موسسه ها دانست. برای ثبت این موسسه ها نیز به اخذ مجوز از دستگاه های مربوط، نیاز است. و همچنین باید استعلام ها و مدارک لازم وجود داشته باشد. برای ثبت موسسه باید یک اسم مشخص شده انتخاب نمایید البته 5 نام را انتخاب و آن را به ترتیب الویت بندی به اداره ثبت شرکت ها ارسال مینمایید حال باید به شما بگوییم این اسامی چگونه انتخاب می شوند . انحلال موسسات غیر تجاری می تواند اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا به موجب حكم دادگاه باشد .

امضای مدير شعبه و فتوكپی شناسنامه و قيد محل سكونت در صورتی كه شركت شعبه داشته باشد الزامی است. تنظيم اساسنامه حداقل در ٢ جلد و امضای ذيل تمام صفحات توسط كليه شركا ثبت شرکت در تهران يا اعضا. کلیه حقوق این سایت برای شرکت شبکه ی اینترنتی آفتاب محفوظ است. مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه امورات ثبتی از سوی کارشناسان برجسته و زبده تک نیک ثبت.

به طور معمول رابطه شرکا در این دسته از موسسات، رابطه کاری است. همچنین افراد زیر ۱۸ سال به شرط آنکه حق امضایی نداشته باشند، می تواند شریک این دسته از موسسات سوند. حداقل تجهیزات و لوازم آموزشی مورد نیاز با توجه به زمینه فعالیت موسسه، منطبق با استاندارد، باید تهیه و برای دانشجو یا هنرجو فراهم گردد. افزون بر موارد ذکر شده بایستی ضوابط مندرج در اساس­نامه رعایت شود و نیز برای تقاضای مراکز چند منظوره، موسسان باید به مدت ۶ ماه سابقه موثر فعالیت در موسسات و مراکز فرهنگی چند منظوره را داشته باشند. برای ثبت چنین موسساتی بسته به موضوع آن ها هم باید از سازمان بهزیستی و هم از وزارت کشور(نیروی انتظامی) مجوز اخذ نمایید.

موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی

تهیه و تنظیم مدارک و گرفتن مجوزهای لازم برای فعالیت جزو مهم‌ترین مراحل ثبت موسسات غیر تجاری در ایران هستند. حداقل سرمایه برای تاسیس موسسات غیر تجاری محدودیتی ندارد. با این حال، عرفاً مبلغ یک میلیون ریال به عنوان کمترین میزان سرمایه اولیه برای انجام این کار در نظر گرفته می‌شود.

مراحل ثبت مؤسسه و ارائه مدارک از طریق سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها نیز امکان دارد و بعد از پایان مراحل ثبت و گذشت مدت زمان های مقرر قانونی، مراتب کار در دفتر ویژه ثبت درج شده و یک برگه تایید رسمی مبتنی بر قبول ثبت موسسه به دست درخواست کننده می رسد. سامانه ثبت موسسه همان وب سایت اداره ثبت می باشد که از آن طریق باید ابتدای کار به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. وارد سامانه شوید و به قسمت تاسیس شخصیت حقوقی بروید.

ثبت موسسه

هیچ گونه مشکلات فسادی و عدم هماهنگی با شئونات در رابطه با وکلا وجود نداشته باشد. 6- داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

یکی از الزامات این جلسه آن است که تعداد افراد باید فرد و حداقل ۳ نفر باشد. [newline]پس از رای گیری و تعیین سمت اعضای اصلی هیات مدیره، آنها باید فرم صورت‌جلسه را در ۳ نسخه پرکرده و امضاء نمایند. موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که منحصراَ توسط سه یا چند وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی، طبق مقررات قانونی ثبت و آیین نامه ی مذکور ثبت و اداره می شود. اساسنامه این تشکیلات می تواند مانند اساسنامه شرکت های با مسئولیت محدود باشد.موسسه دارای مجمع عمومی فوق العاده و عادی می باشد و اعضای هیات مدیره را مجمع عمومی عادی تعیین می کند . در اکثر مواقع ثبت شرکت با هدف کسب سود و سرمایه انجام می شود ولی ثبت موسسه ممکن است با اهدافی غیر از کسب سود و سرمایه صورت گیرد.

نکاتی برای داوطلب کار در خیریه + بررسی کار داوطلبانه در ۱۰ موسسه خیریه

موسساتی هستند که برای اهداف غیر تجارتی مانند امور ادبی ، علمی و امور خیریه و مانند آن تشکیل می شوند و ممکن است هدف از تشکیل موسسه کسب سود و منفعت باشد و یا نباشد. برای ثبت موسسه حداقل باید 2 نفر عضو هیئت مدیره موسسه باشند همچنین هر دو نفر حداقل 18 سال تمام داشته باشند. سال مالی موسسات جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی بسیار دارای اهمیت می باشد و همچنین اخذ دفاتر پلمپ موسسه بنا به سال مالی اقدام می شود. درصورتی که نیاز به تاسیس شعبه در ابتدای زمان تاسیس داشته باشید می بایست نسبت به تکمیل مدارک ثبت موسسه غیرتجاری اقدام کنید.

داشتن توانمندی علمی، تخصصی و فنی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و تاییدیه آن قبل از اخذ مجوز. در استفاده از اسامی مشهور و معروف برای موسسه حقوقی به طور جدی اجتناب کنید. یکی از وکلای موسسات حقوقی در زمان ثبت موسسه، باید بیش از 10 سال سابقه وکالت داشته باشد. در استفاده از اسامی مشهور و معروف برای موسسه حقوقی به طور جدی اجتناب گردد. یکی از وکلای موسسات حقوقی در زمان ثبت موسسه، باید بیشتر از 10 سال سابقه وکالت داشته باشد. به طور معمول داوری همگانی نمی باشد بلکه می توان آن را به صورت محرمانه برگزار نمود.

  • حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس یک موسسه حقوقی به صورت نقدی برابر با صد هزار تومان است.
  • 3-امضای مدیر شعبه و فتوکپی شناسنامه وی و قید محل سکونت،در صورتیکه موسسه شعبه داشته باشد.
  • موسسه حقوقی نیز از انواع موسسات غیر تجاری محسوب می شود.
  • موسسه ها به دو دسته مختلفی تقسیم بندی می شوند ابتدا موسسه غیر تجاری که این موسسه ها سود و منفعت جذب و این ها را بین تمام اعضا تقسیم می کنند .
  • هیئت مدیره هر ساله یک یا چند بازرس انتخاب می کند تا صحت صورت دارایی ها، صورتحساب های دوره ای عملکرد، حساب سود و زیان و موارد مالی دیگر را بررسی و گزارشی از آن ها را به مجمع عمومی تسلیم نمایند.

با توجه به مشغله افراد و در عین حال نیاز همیشگی به یادگیری و آموزش دوران مساعدی برای آموزش غیرحضوری است. در نتیجه دلایل انحلال موسسه را می‌توان مبتنی بر اراده و تصمیم شرکا نسبت به ادامه فعالیت، دلایل موجه، موقعیت‌ها و شرایط نامناسب، فوت یکی از اشخاص ثبت شرکت حقوقی موسسه و نظایر این موارد دانست. در این گام اطلاعات متقاضی را به صورت کامل وارد نمایید. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین را تکمیل کرده به امضاء برسانید و دو سری از آن را تحویل دهید. بله اگر به انجام کار تسلط دارین به سایت اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید.

حال باید توجه نمایید که هرچقدر رد سرعت بیشتری امور شما انجام شود و هر مرحله با حضور کارشناس به دقت انجام گیرد هزینه های اضافی انجام نخواهد شد. به دلیل اینکه هر چقدر موضوع اساسنامه مفصل تر، تعداد موسسین بیشتر باشد همه در هزینه های اداری اثر گذار می باشد. پس در ثبت موسسه آموزشی با موارد متعدد و متنوعی روبرو هستیم. اگر موسسه احتیاج به مجوز داشته باشد باید مجوزهای لازم را از سازمان یا نهادهای مربوطه دریافت کنید. •طبق قانون تجارت، موسسات و تشکیلاتی را که مقاصد آن ها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع باشد نمی توان ثبت کرد.

other