راهنمای ثبت شرکت

آنچه در مورد مزایای ثبت برند باید بدانیمثبت برند چه مزایایی برای دارنده آن به ارمغان می‌آورد؟ اساسا کارکرد برند چیست و چه نقشی در کسب و کار فرد ایجاد می‌کند؟ آیا ثبت برند دارای معایب نیز هست؟ در این مقاله به سوالات پاسخ می‌دهیم. شرکت‌های سهامی خاص معمولا می‌توانند تا سقف 10 برابر سرمایه را از بانک به صورت وام دریافت کنند و فرایند دریافت وام سختی در پیش ندارند. ثبت شرکت و ثبت موسسه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اولین چیزی که اهمیت دارد اطلاعاتی است که متقاضی در اختیار مشاوران قرار می دهد.

برای ثبت شرکت پیمانکاری چه باید کرد؟ شرایط، هزینه و مراحلیکی از رایج‌ترین فعالیت شرکت‌های ثبت شده در کشور، پیمانکاری است. بسیاری از افراد قصد ثبت شرکت پیمانکاری دارند اما در ابتدای مسیر ذهن‌شان درگیر شده و دچار سردرگمی می‌شوند. در این مرحله می بایست سمت اعضای شرکت (سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره) تعیین گردد. با پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و … مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کیک بر روی گزینه ثبت سمت شخص وارد مرحله بعد خواهید شد.

اگر هندبال ایران با مربی ایرانی جهانی نمی‌شد چه کسی پاسخگو بود؟

مبلغ سرمایه شرکت (کل سرمایه نقد و غیر نقد آن به صورت مجزا)، تعهدات سهام آن (بی نام یا با نام) و مبلغ اسمی شرکت مشخص شود. به هنگام ثبت بایستی 35 درصد سرمایه شرکت در حساب ویژه ای سپرده شود. در این مرحله مدارک توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل می شود که در آن جا پرونده تشکیل شود و سپس در دبیرخانه ثبت می شود. کلیه فعاليت‌ها و خدمات سامانه ثبت آنلاین آسان ثبت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

سامانه ثبت شرکتها سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت نیز مانند بقیه کارهای اداری که این روز ها انجام می دهیم پیچدگی هایی دارد که به آن می پردازیم. از جمله کارهایی که پس از ثبت شرکت باید انجام دهید، معرفی شرکت خود به سازمان امور مالیاتی و دارایی (ترسناک ترین قسمتی که خیلی ها به آن فکر می کنند) و پلمپ دفاتر مالیاتی تان به طور سالانه می باشد. شرکت همانطور که از نامش پیداست از خانواده کلماتی مانند شراکت و شریک می باشد. به طور کلی شرکت به معنای این است که اشخاصی (از 2 نفر به بالا) جمع شوند و مجموعه ای را با هم تشکیل دهند و با آن مجموعه فعالیت های اقتصادی انجام دهند، نفعی ببرند و پس از کسر هزینه های انجام گرفته، سود باقیمانده را بین اعضای شرکت تقسیم کنند. (امضای اساسنامه – انتخاب مدیران و بازرسان – تعهد سرمایه ) به وسیله موسسان تشکیل می شود ؛ یعنی امضای اساسنامه ، تعهد کلیه سهام و پرداخت مبالغ نقدی لازم ، انتخاب مدیران و بازرسان و قبول سمت کتبی آنان می باشد. اعمال هرگونه تغییر اعم از تغییر نام، موضوع، آدرس، سرمایه، اعضای هیئت مدیره، صاحبان حق امضا و… مجاز است.

شرکت های با مسئولیت محدود، مربوط به شرکت هایی می باشد که فعالیت آنها تجاری نبوده و سهامداران آن حداقل دو نفر می باشد. اگر شما نیز تصمیم گرفته اید فعالیت اقتصادی خود را با ثبت شرکت اعتبار ببخشید حتما سوال هایی ثبت شرکت در تهران در رابطه با مراحل و چگونگی ثبت شرکت برایتان پیش آمده است. هزینه ثبت شامل هزینه ارسال مدارک ، تعیین نام ، حق الثبت ، روزنامه رسمی ، روزنامه کثیرالانتشار می باشد که باید پرداخت گردد تا روند ثبت کامل شود.

به طور مثال، اگر این شرکت ورشکسته شود، شرکا مجبور نیستند برای پرداخت بدهی های شرکت از حساب شخصی استفاده کنند. به همین دلیل اشخاص ثالث نمی توانند به دارایی های شخصی آنها نظر داشته باشند. در ادامه مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. از جمله اقدامات اولیه برای ثبت شرکت تصمیم درباره تعیین موضوع فعالیت شرکت است که حدود عملیات و فعالیت شرکت را مشخص می کند. اینکه چه موضوعی برای شرکت خود انتخاب کنید تا فعالیت شما محدود نشود بسیار مهم است.

شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می دهند. در ابتدای تماس با موسسه، تمامی هزینه ها و زمان انجام درخواست ثبت شرکت شما از همان ثبت برند تجاری ابتدا به شما شفاف گفته خواهد شد، با کمی تحقیق متوجه زمان و هزینه های کم موسسه ما نسبت به سایر موسسات خواهید شد. در نام‌گذاری شرکت عبارت «شرکت سهامی خاص» ابتدا یا انتهای نام آورده شود.

چگونگی انجام ثبت شرکت

پیدا کردن این فرم به صورت فایل word که قابل دانلود نیز باشد در اینترنت کار سخت و طاقت فرسایی است. هدف ما این است که با قرادادن این فرم های صورتجلسه تغییرات کار را برای شما آسان تر کنیم. لذا می توانید در ادامه مطلب فرم های مورد نظر خود را به راحتی دانلود و تکمیل کنید. اگر می خواهید بدانید که چرا شرکت مسئولیت محدود به یک انتخاب محبوب در ایران تبدیل شده با ما در این مقاله همراه باشید. یکی از ویژگیهای جذاب شرکت مسئولیت محدود این است که دارایی های شرکت از دارایی های شخصی صاحبان جداست.

شرکت های با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی هستند که از جمع دو یا چند نفر برای انجام فعالیت های مختلف تجاری شکل می گیرند. در شرکت های با مسولیت سرمایه به سهام و تعداد سهم تقسیم نشده و هر فرد به اندازه سرمایه خود مسول و ضامن تعهدات و سود و زیان شرکت می باشد. در رابطه با نام شرکت نام هایی که نیاز به مجوز دارند میباست ابتدا مجوز آنها اخذ گردد و بعد از آن اقدام به ثبت شرکت نمود .

  • به طور معمول شرکت هایی که اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص می کنند شرکتهای عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت های بورس و یا شرکت های دولتی هستند.
  • ۸- شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا وسبله بانک ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و یا اطلاعیه و هر نوع تبلیغی برای فروش سهام خود اقدام کنند مگر اینکه از مقررات شرکت های سهامی عام تبعیت نمایند.
  • مجموعه ما چه خدماتی به شما می تواند ارائه کند؟ با افتخار هر خدماتی که در این زمینه بخواهید با بهترین کیفیت و بالاترین رضایت دریافت خواهید کرد.
  • اقرارنامه بازرسان شرکت مبنی بر نداشتن رابطه خانوادگی با مدیران شرکت و دریافت نکردن حقوق از آنها.

ما در این قسمت قصد داریم روش ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح دهیم. در حالت کلی در این نوع شرکت ها سرمایه شرکت توسط مؤسسین تأمین می شود و نیاز به شرکای زیادی نیست. در ادامه به طور کامل به توضیح روش ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم.

ثبت شرکت سهامی خاص دارای قوانین و پیچیدگی های زیادی می باشد که موسسه ثبت شرکت آرمانی با تجربه فراوان در زمینه ثبت انواع شرکت ها میتواند مشاور خوبی در کنار شما باشد. با آرمانی به راحتی و با خیالی آسوده شرکت سهامی خاص خود را ثبت کنید. اگر مدارک تقدیمی کامل بوده و نقصی نداشت کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نماید.

به منظور ثبت آگهی روزنامه رسمی شما می توانید به سراغ سایت رفته و از این طریق آگهی خود را در روزنامه رسمی به صورت اینترنتی به ثبت برسانید. نکته مهم این است که هزینه انتشار آگهی نیز به صورت اینترنتی پرداخت می شود و شما می توانید به راحتی این فرآیند را انجام دهید. عدم ارائه هر یک از مدارک می تواند کل فرایند ثبت شرکت شما را با مشکل مواجه کند، در نتیجه به شما پیشنهاد می دهیم تا پیش از آن که بخواهید مراحل مربوط به ثبت شرکت را طی کنید، حتماً در راستای جمع آوری این مدارک قدم برداشته و تمامی مدارک مربوطه را به صورت کامل جمع آوری و ارائه کنید. میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد.

با ورود به صفحه ی روزنامه، «روز شروع سال مالی»و «ماه شروع سال مالی» را در کادر مربوطه پر کنید.همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد. در مجمع عمومی فوق‌العاده باید بیش از نصف سهام‌دارانی که حق رأی ثبت تغییرات دارند، حاضر باشند و تصمیمات با اکثریت دو سوم آرای افراد حاضر در جلسه اعتبار دارد. از نظر حقوق قراردادها موضوع شرکت به سرمایه­ای اطلاق میشود که وارد شرکت میکنند. ناگفته نماند که پس از تایید نام شرکت، فقط تا دو ماه مهلت باقیست تا شرکت ثبت شود.

پس از درج تمامی اطلاعات در سامانه چنانچه بتوانید اطلاعات خود را در سامانه دوباره مشاهده کنید و در صورت لزوم تصیح نمائید مرحله نهایی می باشد.پس از ان اگر تاییدیه نهایی انتخاب شود نمیتوانید به تغییر اطلاعات مبادرت نمائید. پس از این کد رهگیری به شما ارائه می شود و اداره ثبت پرینت آن را به شما خواهد داد که شرکا و مدیران باید پای آن را امضا کنند. قبل از هر چیز،لازم به یادآوری است چنانچه در هر یک از مراحل ثبت شرکت، ابهام و یا سوالی داشتید می توانید از متخصصان کارآزموده ی ما در موسسه ی حقوقی الماس داران پارسه خاورمیانه کمک بگیرید.همکاران ما در این مرکز می توانند از طریق مشاوره تخصصی رایگان شما را راهنمایی کنند. 1-تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص که به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. همانطور که در مطالب پیشین بلاگ نیز به آن اشاره کرده بودیم، هزینه ثبت شرکت در هیچ ماده قانونی آورده نشده و در واقع هزینه ثابتی نیست.